Społeczeństwo » Społeczeństwo
Karolina Pilarczyk, Kasia Bigos i Vienio w edukacyjnej kampanii „Trzeźwo Myślę”.
Trzeźwo myślę, więc jestem
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nazwa kampanii „Trzeźwo myślę" oznacza zarówno odpowiedzialne myślenie, jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu, jak również - podejście do życia, odpowiedzialność za siebie i innych. Carlsberg Polska przekonuje, że umiejętność racjonalnego myślenia pomaga zachować kontrolę nad życiem, również w sytuacjach związanych ze spożywaniem alkoholu. Dzięki takiemu podejściu można pełniej odkrywać świat i czerpać z życia więcej przyjemności i radości. Kampania promuje też przyjmowanie odpowiedzialnej i asertywnej postawy w kontekście picia alkoholu, w zależności od okoliczności i sytuacji, w tym odmowy jego spożywania. Podejmuje też ważny temat odpowiedzialności za siebie i innych.
- Kampania realizuje jeden z celów naszej strategii zrównoważonego rozwoju, czyli „Zero nieodpowiedzialnej konsumpcji". Chcemy edukować konsumentów w lekki, pozbawiony moralizatorstwa sposób, tak by sprowokować ich do podejmowania świadomych wyborów na co dzień, nie tylko w zakresie konsumpcji alkoholu, ale również w innych sytuacjach życiowych - mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska.
Trzeźwe myślenie to podstawa
Twarzami kampanii „Trzeźwo myślę" są Karolina Pilarczyk- pierwsza polska drifterka, podwójna Mistrzyni Europy w drifcie i ambasadorka serwisu Agory Moto.pl, Kasia Bigos- znana trenerka fitness, mistrzyni Polski i Europy w pole sport w kategorii duety, młoda mama oraz ambasadorka serwisu Agory Myfitness.pl,oraz Vienio- warszawski raper i kucharz znany z ognistego temperamentu i własnego zdania na każdy temat.
- Dobór ambasadorów kampanii jest nieprzypadkowy. Każdy z osobna jest prawdziwym indywiduum, a jednocześnie wszystkich łączy świadome podejście do spożycia alkoholu i mądrość życiowa. Zależało nam na postaciach z krwi i kości, a przy tym pielęgnujących takie wartości jak bliskość, rodzina, zdrowie i wiara w swoje przekonania - mówi Jagoda Jastrzębska.
Punktem wyjścia do rozmów z ambasadorami były wyniki badania „Kocham Życie - Trzeźwo Myślę", przeprowadzonego w 2018 roku przez Carlsberg Polska[1]. Pod uwagę wzięto wtedy takie obszary jak: znaczenie „trzeźwego myślenia" w życiu, zmiany w postawach społecznych dot. alkoholu np. coraz większy brak akceptacji prowadzenia samochodów po alkoholu i asertywność w odmawianiu.
- W byciu matką trzeźwe myślenie pomaga zachować zdrowy rozsądek i uniknąć niepotrzebnych nerwów w sytuacjach kryzysowych. Nie jest łatwo połączyć opiekę nad dzieckiem i pracę zawodową, ale siła tkwi w spokoju. Odpowiedzialność za dziecko przestawia priorytety - mówi Kasia Bigos.
W badaniach spytano konsumentów również o sytuacje, w których kategorycznie nie powinno się spożywać alkoholu, takie jak prowadzenie pojazdów, ciąża i opieka nad dziećmi.
- Drift jest jak taniec, ale by opanować jego trudną technikę głowa musi być czysta, a myśli niezmącone. Szybka jazda wymaga 100% koncentracji i wystarczy chwila nieuwagi, by sytuacja wymknęła się spod kontroli. Podobnie jest z alkoholem, dlatego pić trzeba z głową. I nigdy nie siadać po nim za kółkiem. Jeździe po alkoholu mówimy kategorycznie NIE - mówi Karolina Pilarczyk.
Wywiady z influencerami będzie można obejrzeć w serwisach Agory na kanałach SoMe: Haps.pl, Moto.pl i MyFitness.pl oraz na kanałach SoMe ambasadorów i Carlsberg Polska.
Carlsberg Polska na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
Carlsberg Polska od lat promuje odpowiedzialne spożywanie alkoholu wśród konsumentów. Kampania społeczna„Trzeźwo myślę" wystartowała w 2017 roku, jako program w ramach strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg pod nazwą Together Towards Zero. Według jej założeń Carlsberg planuje do 2030 r. osiągnąć zero śladu węglowego, zero marnowania wody, w tym m.in. poprzez obniżenie o połowę zużycia wody w browarach, zredukować do zera liczbę wypadków w swoich browarach na świecie, a także osiągnąć zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu m.in. poprzez zapewnienie konsumentom możliwości wyboru bezalkoholowych wariantów piw, jednocześnie aktywnie promując odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i umieszczając symbole odpowiedzialnościowe na opakowaniach i w komunikacji marek z konsumentem.
[1]Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research w 2018 roku na zlecenie Carlsberg Polska.
Nadesłał:
BIG-PICTURE
|
Komentarze (0)