Gospodarka » Żywność
Kibice stawiają na pizzę!
Piłkarskie rozgrywki, zwłaszcza te oglądane przed telewizorem, kojarzone są ze spotkaniami w gronie znajomych i wspólnym kibicowaniem. Za nieodłączny atrybut kibica uważana jest pizza - idealne danie do dzielenia się podczas meczu. Dane PizzaPortal.pl pokazują, że to właśnie ona była szczególnie chętnie wybierana w trakcie ostatnich Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 2014 roku, stanowiąc aż 85 proc. wszystkich zamówień. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kolejno dania kuchni azjatyckiej oraz burgery.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Kibice najchętniej wybierali capricciosę (48 proc.) i margheritę (28 proc.), a w top 5 znalazły się też: pepperoni, hawajska i mafioso. Najwięcej zamówień między 12 czerwca a 13 lipca cztery lata temu zrealizowali mieszkańcy Łodzi, Warszawy i Gdańska. Na kolejnych miejscach znaleźli się krakowianie i poznanianie. Średnio na zamawiane w dowozie jedzenie w tym czasie najwięcej wydali mieszkańcy Warszawy - 53,22 zł. W Łodzi było to 41,39 zł, a w Gdańsku 39,66 zł. Przeciętna cena jednej z najpopularniejszych pizz - capricciosy w 2014 roku wynosiła 22,18 zł.
Nasze dane pokazują, że pizza od lat jest najchętniej wybieranym daniem w dostawie. W trakcie ważnych imprez sportowych obserwujemy nawet kilkudziesięcioprocentowy wzrost zamówień. Biorąc pod uwagę zdecydowaną popularność pizzy w czasie poprzedniego mundialu, przewidujemy, że w tym roku Polacy również najchętniej będą sięgać po ten włoski przysmak. Spodziewamy się rekordowych zamówień, szczególnie podczas meczów rozgrywanych przez drużynę biało-czerwonych – komentuje Anna Zając, brand manager PizzaPortal.pl.
W 2014 roku Polacy najchętniej w dostawie decydowali się na kuchnię włoską, która stanowiła 55 proc. ich wyborów[1]. Teraz jest podobnie, 52 procent wszystkich dań zamawianych on-line to potrawy tej kuchni, a w śród nich niezmiennie prym wiedzie pizza. Przez cztery lata rynek dynamicznie się rozwijał i przybywało osób, które zamawiają posiłek za pośrednictwem komputera czy aplikacji mobilnych. Co roku na jedzenie w dowozie wydajemy nawet o 60-70 proc. więcej. Dane te pozwalają ekspertom PizzaPortal.pl przewidywać, że sezon piłkarskich emocji w tym roku może być rekordowo owocny pod względem zamówień.
***
PizzaPortal.pl to pierwszy w Polsce i jeden z największych serwisów do zamawiania jedzenia on-line. Powstał w 2010 roku i od początku ma swoją siedzibę w Łodzi. Współpracuje już z blisko 3000 lokali w prawie 300 miastach na terenie całej Polsce.
Kontakt dla mediów:
marta.rutkowska@38pr.pl
[1] Raport PizzaPortal.pl 2014
Nadesłał:
Monika38pr
|
Komentarze (0)