Motoryzacja » Samochody
Klimat przyjazny branży oponiarskiej
Zobacz więcej zdjęć » |
Zanotowano większą sprzedaż markowych opon osobowych klasy premium. Analizując wyniki wyraźnie widać, że kierowcy mają coraz większą świadomość, jakie znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze mają technologie wykorzystywane w produkcji ogumienia. Coraz częściej to nie cena, ale wysoka jakość i konkretne właściwości decydują o wyborze opon.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Polacy potrzebują dobrych samochodów
W 2018 roku w Polsce z salonów samochodowych wyjechało 531 889 nowych samochodów osobowych, czyli o 9,4% więcej niż rok wcześniej oraz 68 819 dostawczych o DMC <3,5T – to o 12,8% więcej niż przed rokiem. Coraz mniej Polaków decyduje się na zakup aut osobowych z silnikami diesla, rosnącą popularnością cieszą się natomiast samochody z napędami hybrydowymi – w 2018 roku liczba ich rejestracji wzrosła do 23 930, czyli o 40,31% więcej w niż 2017 roku. Ponadto, w ubiegłym roku przybyło tablic rejestracyjnych dla 75 tys. pojazdów w segmencie premium. To aż o 14,1% więcej niż w 2017. Nie pozostaje to bez wpływu na branżę oponiarską w Polsce.[1]
Nowoczesne i drogie auta potrzebują opon najwyższej jakości
W ubiegłym roku rynki europejskie zanotowały średni wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych na poziomie 1,5% – w porównaniu do 2017 roku sprzedaż „zimówek” wzrosła o 3%, natomiast sprzedaż opon letnich spadła o 1,8%. Ogumienie całoroczne stanowiło średnio 8,7% rynku. W Polsce w 2018 roku sprzedano o 1,4% opon osobowych mniej niż w 2017 roku. Segment opon zimowych odnotował wzrost o prawie 1,5%, natomiast segment opon letnich spadek o 9,5%. Utrzymał się trend wzrostowy dla opon całorocznych, których udział w 2018 roku stanowił 6,7% całego rynku. Wzrosła sprzedaż opon Ultra High Performance, czyli ogumienia przeznaczonego do samochodów o wysokich osiągach. W Polsce w 2018 roku opony UHP przekroczyły 21% udziału rynkowego.[2]
„Wyniki za rok 2018 potwierdzają stabilność rynku, który ewoluuje zgodnie z oczekiwanymi trendami. Cieszy nas coraz większa sprzedaż ogumienia zimowego, markowych opon klasy premium oraz opon do samochodów o wysokich osiągach. Opony Ultra High Performance stanowią już 42% wszystkich opon sprzedawanych na europejskim rynku. W Polsce w ubiegłym roku sprzedano prawie 2,5 miliona sztuk. Odpowiadając na potrzeby producentów samochodów oraz użytkowników końcowych Continental ma w swojej ofercie zaawansowane technologicznie ogumienie UHP – SportContact™ 6 i PremiumContact™ 6. Co więcej, w tym roku wprowadziliśmy na rynek nową oponę EcoContact™ 6, która zapewnia niskie opory toczenia, a tym samym ogranicza zużycie paliwa oraz emisję spalin do atmosfery. Nowa opona klasy premium wpisuje się w trendy branży motoryzacyjnej i śmiało mogę stwierdzić, że jest efektywna, ekonomiczna i ekologiczna” – powiedział Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.
Chińskie opony ciężarowe w odwrocie
W 2018 roku średni wzrost sprzedaży opon ciężarowych na europejskich rynkach wyniósł 8,9%. Producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w tym segmencie aż o 22%. W ubiegłym roku z Chin do Europy przypłynęło o ponad 2,5 miliona opon mniej niż w roku 2017 – oznacza to średni spadek importu z Chin o ponad 53%. W Polsce import spadł o prawie 60%. Bezpośrednim powodem takiej sytuacji było wprowadzenie przez Komisje Europejską cła antydumpingowego na opony ciężarowe, pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej.[3]
Prognozy dla polskiego rynku opon na 2019 rok są stabilne. Branża oponiarska nie spodziewa się większych wahań w wolumenach sprzedaży.
Komentarze (0)