Technologie » Internet
Kobiety zdominowały media społecznościowe
Spośród 14 milionów polskich użytkowników Facebooka około 7,3 miliona to kobiety, co stanowi 52%. Jeszcze więcej Pań korzysta z Instagrama, gdzie stanowią 62% użytkowników tej platformy. To potwierdzenie wizualnego trendu, który najchętniej wykorzystują przedstawicielki płci pięknej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Kategorie wiekowe
Dzieląc użytkowników Facebooka na kategorie wiekowe możemy zauważyć, że niewielka przewaga mężczyzn występuje jedynie w grupie 19-25 lat, zaś najwięcej kobiet znajduje się w przedziale wiekowym między 26 a 35 lat. Przewaga pań jest także widoczna w Facebookowej strukturze pokoleniowej zarówno w generacji X, jak i pokoleniu Millenium.
Zainteresowania
Większa aktywność kobiet na Facebooku znajduje odzwierciedlenie w głównych kategoriach zainteresowań, w których mamy ich średnio 5,2 miliona przy 3,7 milionie mężczyzn. Największą dysproporcję płciową znajdziemy w kategorii zakupy i moda. Widać panie bardzo polubiły kupowanie w sieci, ponieważ do tej grupy zainteresowań Facebook przypisał aż 6 milionów użytkowniczek. Co ciekawe, kobiety przeważają również w wydawać by się mogło zdominowanej przez mężczyzn kategorii technologia. To nic innego, jak potwierdzenie zmieniających się zainteresowań wśród kobiet.
Praca – branże:
Panowie chętniej dzielą się z Facebookiem informacjami o swoim miejscu pracy. Przewagę kobiet znajdziemy jedynie w branży higieny osobistej, sprzedaży oraz operacji finansowych i biznesowych. Największa dysproporcja panuje natomiast w typowo męskich kategoriach zawodowych jak: produkcja, transport i przewóz oraz branża techniczna.
Związki
Kobiety zdecydowanie chętniej dzielą się informacjami o statusie swojego związku. Ok. 1,2 miliona z nich znajduje się w kategorii „w związku małżeńskim”. Zbliżona liczba występuje w kategorii osób, które oznaczyły swój status, jako „w związku” bądź „zaręczony”. Co ciekawe jedyną kategorią, w której występuje większa liczba mężczyzn to osoby oznaczające swój stan, jako „wolny”. Nadal jednak przeważająca liczba użytkowników postanawia nie dzielić się informacjami o swoim życiu prywatnym i nie deklaruje swojego statusu.
Miasta
W podziale demograficznym na największe polskie miasta rozkład płciowy jest wyrównany. Wszędzie zauważalna jest niewielka przewaga Pań. Wśród przebadanych miast najwyższa różnica występuje w Lublinie, gdzie około 55% populacji miasta na Facebooku stanowią kobiety.
Kobiety na świecie
W globalnym ujęciu kobiety również stanowią większość użytkowników Facebooka. Jedyne dysproporcje możemy zaobserwować w Iraku, Arabii Saudyjskiej i Indiach, gdzie kobiety stanowią niecałe 25% użytkowników portalu.
Reasumując, kobiety niepodzielnie dominują w mediach społecznościowych. Są one również bardziej transparentne w swoich przekonaniach i chętniej dzielą informacjami na swój temat.
Źródło: Catvertiser
Catvertiser to autorskie narzędzie służące do tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych na Facebooku. Catveriser daje możliwość prowadzenia zoptymalizowanych kosztowo kampanii w modelu płatności CPA dla: fanpage’y, postów i serwisów internetowych. Dzięki nowemu podejściu, klienci płacą za efekty prowadzanej kampanii, a nie za wyświetlenia i kliknięcia reklam niegenerujących sprzedaży. Catvertiser zintegrowany jest z Google Analitycs, co pozwala klientom mierzyć skuteczność reklam na Facebooku, śledzić konwersje oraz analizować swoje działania reklamowe. Naszymi klientami są domy mediowe, agencje social media, reklamowe oraz marki z Polski i kilkudziesięciu krajów Europy, Azji, obu Ameryk. Narzędzie zostało wyróżnione między innymi podczas Innovation Award Media Trendy 2014 w kategorii „Innowacyjne produkty, usługi, narzędzia badawcze”.
www.catvertiser.com
www.facebook.com/catvertiser
hello@catvertiser.com
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|
Komentarze (0)