Kultura, sztuka » Kultura

KOKTAJLE NESPRESSO INSPIROWANE KULTOWYMI FILMAMI

Nespresso jest idealną kawą do rozmów o filmie, dlatego w Teatrze Muzycznym w Gdyni została przygotowana specjalna Strefa Nespresso dla gości Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Od 16 do 21 września marka będzie serwować zarówno kawę, jak i kawowe koktajle.

Kawę jako element porannego rytuału modnej kobiety rozsławił niewątpliwie Blake Edwards w „Śniadaniu u Tiffany'ego”. Audrey Hepburn w roli Holly Golithly, delektując się cappuccino i zajadając croissanta, przygląda się eleganckim witrynom butików w Nowym Yorku. Pierwsza propozycja kawowego koktajlu Nespresso „Cappuccino u Tiffany’ego” jest inspirowana tą słynną sceną. Akcenty w postaci jadalnych płatków róż symbolizują nowojorską estetykę, przepych i luksus, którymi tak lubiła otaczać się Holly. Cappuccino z gęstą mleczną pianką, uchodzące za najbardziej kobiecy napój kawowy, można niewątpliwie powiązać z delikatnością i subtelnością głównej bohaterki. Do przepisu została wybrana kawa Livanto. Łącząc się z mlekiem w klasyczne bardzo słodkie cappuccino z karmelowym posmakiem, odzwierciedla prawdziwe „dolce vita”, o którym marzyła Holly, a jego kremowość dodatkowo rozpieszcza zmysły.

 

Z kolei reżyser filmu „Amelia” ukazuje kawę jako medium, które łączy ludzi. Nieśmiała bohaterka na co dzień pracuje w paryskiej kawiarni. W jednej z najbardziej czarujących scen filmu celowo rozlewa kawę na klienta, do którego odczuwa sympatię. Akcja filmu toczy się we Francji, która niezmiennie kojarzy się z czerwonym winem, dlatego jako bazę koktajlu „Czar Amelii” Anna Oleksak wybrała naturalnie owocowe, lekko kwaskowe Ristretto. Wygląd koktajlu jest bajkowy, podobnie jak fabuła filmu, w którym Amelia wchodzi w rolę dobrej wróżki. Mieszanka Ristretto charakterem przypomina Amelię – kobietę z pozoru opanowaną, ale wewnątrz tajemniczą. Jej powaga skrywa skomplikowaną osobowość, która zaskakuje, gdy odkrywamy jej cechy charakteru, zarówno te jasne, jak i mroczne.

 

Ekscytujący jest również romans duńskiej pisarki i myśliwego w oscarowym filmie „Pożegnanie z Afryką”. Tutaj plantacja kawy stanowi tło akcji dla rozwijającego się uczucia Meryl Streep i Roberta Redforda. Koktajl Nespresso „Pod słońcem Afryki” inspirację czerpie z niemal malarskich kadrów z filmu – pomarańczowych zachodów słońca. Smak i aromat koktajlu przywołują soczyste, cytrusowe smaki Afryki, ponieważ jego bazą jest słodka i owocowa mieszanka Volluto. Koktajl zachwyca delikatnością i lekką kapryśnością, którą wyróżniała się główna bohaterka – Karen Blixen.

 

Kawa to nie tylko rytuał, ale przede wszystkim napój pobudzający. Taką właśnie rolę odgrywa anegdotyczna kawa plujka w filmie „Bogowie”. Parzona zawsze z trzech łyżeczek pozwalała przetrwać słynnemu kardiochirurgowi Zbigniewowi Relidze nie jeden długi dyżur. Wiórki z gorzkiej czekolady w koktajlu Nespresso „Boska Plujka” nawiązują do fusów w kawie profesora. Bazą tego koktajlu jest mieszanka Fortissio Lungo, ponieważ w czasach PRL czarna kawa stanowiła jeden z deficytowych produktów, więc pijano ją w większej objętości. „Boska Plujka” jest odzwierciedleniem charyzmatycznej i wyrazistej osobowości głównego bohatera. 

 

Silną osobowość miała również Meryl Streep, która odgrywa rolę despotycznej redaktor naczelnej w filmie „Diabeł ubiera się u Prady”. Wzmocnione latte na chudym mleku, bez pianki, serwowane punktualnie stanowiło codzienny rytuał Mirandy Priestly i tym samym spędzało sen z powiek jej nowo zatrudnionej asystentce. Koktajl Nespresso “Diabeł pija latte” z dodatkiem cynamonu nadaje latte wyrazisty i gorący charakter, w pełni oddając osobowość głównej bohaterki. Przyrządzany na mleku roślinnym wpisuje się w najnowsze światowe trendy. Przepis bazuje na mieszance Arpeggio – mocnej i wyrafinowanej, o kakaowym posmaku. Koktajl, tak jak Miranda, ma styl i smak, które są bezdyskusyjne.

 

Nespresso to kawa najwyższej jakości. W swojej ofercie marka posiada szeroki wybór starannie wyselekcjonowanych kaw, a także bogatą ofertę ekspresów i akcesoriów. Wszystko po to, by zapewnić konsumentom wyjątkowe doświadczenia kawowe. Najwyższa jakość kawy wiąże się także z odpowiedzialnością wobec środowiska naturalnego, dlatego od wielu lat marka inwestuje w dedykowany program recyklingu zużytych kapsułek, dążąc do zrównoważonego rozwoju. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.nespresso.com.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

BIG-PICTURE

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »