Gospodarka » Bezpieczeństwo

Kolporter stawia na ekologię

Kolporter od lat prowadzi działania proekologiczne i systematycznie wprowadza w życie różnorodne projekty służące ochronie środowiska naturalnego.

Już od 2006 r. spółka stosuje system EDI, umożliwiający elektroniczną wymianę danych handlowych z kontrahentami. Wprawdzie EDI nie eliminuje całkowicie papierowych wydruków, ale na pewno  ogranicza ich liczbę, co daje oszczędność papieru. Dość powiedzieć, że w ciągu roku za sprawą EDI w rozliczeniach z kontrahentami nie drukuje się 700 000 papierowych faktur, zastępują je elektroniczne faktury.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

W 2011 r. w oddziałach Kolportera w Warszawie, Katowicach i Bydgoszczy powstały Centra Wydruków (wcześniej znajdowały się we wszystkich oddziałach), gdzie drukowane są dokumenty do rozliczeń klientami firmy. Wprowadzono wówczas zmiany, które z jednej strony usprawniały  drukowanie i dostarczanie do sprzedawców prasy różnych dokumentów, z drugiej – były działaniami proekologicznymi. Chodzi o przejście z wydruku igłowego, na papierze ciągłym, na wydruk laserowy na papierze ksero, podlegającemu recyclingowi. Wykorzystywany poprzednio papier był składanką celulozową nie ulegającą rozkładowi. Nowa technologia poprawiła więc nie tylko jakość wydruków, ale przede wszystkim korzystnie wpłynęła na ochronę środowiska naturalnego. 

 

W oddziałowych magazynach Kolportera do pakowania zwrotów prasy używane są worki polipropylenowe (zrobione zresztą z odpadów), które po pół roku trafiają do recyklingu.  W każdym magazynie są także trzy rodzaje specjalnych pojemników na odpady – oddzielne na folię, plastik i papier. Odpady firma przekazuje do utylizacji lub recyklingu.

Odpowiednie normy – EURO 6 i EURO 5 – spełniają samochody ciężarowe, które z magazynu centralnego rozwożą kolorową prasę do terenowych oddziałów Kolportera. 12 Mercedesów Actros  zostało wyposażonych w liczne systemy zmniejszające zanieczyszczenia.

 Warto też wspomnieć o najnowszych działaniach proekologicznych Kolportera. Spółka wycofała we wrześniu br. z sieci swoich saloników wszystkie rodzaje foliowych reklamówek. Zastąpią je bawełniane, biodegradowalne torby wielokrotnego użytku. Ponadto w sieci saloników Kolportera wydawane są wyłącznie paragony pozbawione szkodliwych dla zdrowia bisfenoli. Spółka dołączyła do ogólnopolskiej akcji „Zdrowy Paragon”, której Inicjatorem jest firma Emerson Polska – jeden z największych na polskim rynku producentów i dostawców rolek kasowych.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Biuro Prasowe - Kolporter

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »