Dom » Wnętrza

Komfort codzienności - trendy wnętrzarskie z Salone del Mobile 2025

Komfort codzienności - trendy wnętrzarskie z Salone del Mobile 2025
Zobacz więcej zdjęć »
Zakończone właśnie targi Salone del Mobile w Mediolanie potwierdziły, że we wnętrzach stawiamy na komfort i naturalność. Liczy się to, co funkcjonalne, przyjazne i ładne - bez zbędnych ozdobników. Stoisko Paged Meble idealnie wpisało się w ten trend.
Na stoiskach królowały ciepłe, ziemiste barwy, budujące klimat przytulności i naturalnego porządku. Naturalność przejawiała się zarówno w formach, jak i materiałach: dominowało drewno, tkaniny, ceramika oraz elementy z papieru. Ważna stała się też gra faktur: od plastycznych powierzchni ceramiki po szorstkość włókien, betonu czy żeliwa. Często pojawiały się różnorodne plecionki - od klasycznych wiedeńskich po rustykalne, inspirowane Azją.

Silna była też potrzeba autentyczności i prostoty, czego wyrazem był powrót do modernistycznej estetyki: funkcjonalnej, pozbawionej dekoracyjności. Dostrzegalna była akceptacja niedoskonałości: nierówno wypalona ceramika, bąbelki powietrza w szkle z recyklingu czy ziarna w przetworzonych tworzywach nie były wadą, lecz dowodem autentyczności i zrównoważone-go podejścia. Ciekawym akcentem były także odniesienia do sztuki etnicznej - w dekoracjach dominowały totemiczne formy, maski i rzeźby inspirowane dawnymi kulturami.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Paged Meble w zgodzie z duchem czasu

W ten pejzaż doskonale wpisało się stoisko Paged Meble. Marka kontynuowała kierunek zapoczątkowany w ubiegłym roku, koncentrując się tym razem na pełnym pokazaniu możliwości wykończenia naturalnego drewna.

- Utrzymując naszą paletę materiałowo-kolorystyczną, stworzyliśmy spokojną, elegancką przestrzeń, która przyciągała uwagę. Odwiedzali nas zarówno ci, którzy od lat znają naszą markę, jak i całkiem nowe osoby, które szukają i potrzebują takich produktów. To taki naturalny dobór partnerów do współpracy, którzy potem mogą nieść tę historię w świat - mówi Maja Ganszyniec, dyrektorka artystyczna Paged Meble i autorka projektu stoiska.

Dziedzictwo w nowej odsłonie

Po raz pierwszy targowa publiczność mogła zobaczyć nową kolekcję Heritage 621 - krzesło i fotel lounge'owy będące współczesną reinterpretacją przypisywanego Marianowi Sigmundowi modelu B-621. Archiwalny projekt, stworzony dla Pagedu na przełomie lat 50. i 60. XX w., do potrzeb współczesnych użytkowników dostosowało Maja Ganszyniec Studio.

Minimalizm z duszą

Kolejną nowością była pełna już linia Nimm projektu Macieja Karpiaka - krzesło z podłokietnikami i bez oraz hokery w dwóch wysokościach. Minimalistyczna, a jednocześnie przyjazna forma tych mebli w połączeniu z doskonale przemyślaną funkcjonalnością sprawiają, że równie dobrze odnajdują się w przestrzeniach mieszkalnych, jak i kontraktowych.

Gięte drewno i innowacje

Jak podkreśla Andrzej Pisarzewski, dyrektor sprzedaży i marketingu Paged Meble, marka jest znana z mebli z giętego drewna, ale obecnie oferta staje się coraz bardziej kompleksowa. Obejmuje stoły, np. z linii Sund, która wzbogaciła się właśnie o model okrągły, czy stoliki Drum z elementem gięciny i rattanową matą. - Rozbudowaliśmy również kolekcje takie jak Aria, Tuk i Note. Naszym kluczowym celem na rok 2025 i kolejne lata jest oferowanie mebli najwyższej jakości, dzięki ciągłym innowacjom - w tym technologii WRB, która z pewnością będzie przełomem w kategorii outdoor - mówi Andrzej Pisarzewski.

Zaprezentowana na stoisku kolekcja krzeseł z giętego drewna ilustrowała nie tylko bogatą historię wywodzącej się z tradycji Michaela Thoneta firmy, lecz także szerokie możliwości wykończenia naturalnego drewna dębu, buka i jesionu - od emalii przez bejce po oleje, w tym WRB - unikalną metodę zabezpieczenia drewna przed warunkami atmosferycznymi za pomocą oleju lnianego.

Styl, który nie przemija

Odwiedzający stoisko Paged Meble mogli przekonać się, że krzesła tej marki - od klasycznych thonetów, przez modele vintage, aż po współczesne propozycje - bez trudu odnajdują się we wnętrzach urządzonych zgodnie z aktualną modą. Na tło aranżacji Maja Ganszyniec wybrała płyty z odzwierciedlającej najnowsze trendy kolekcji Mood Stories marki Woodeco. Naturalne drewno, rattanowy wyplot i ponadczasowa stylistyka mebli Paged znakomicie korespondowały również
z wpisującymi się w totemiczną estetykę lampami i ceramiką marki Pani Jurek.

Jak zauważa Maja Ganszyniec, podczas mediolańskiego święta designu coraz bardziej widoczny jest podział na targi, które odwiedzają głównie przedstawiciele branży, i przeznaczone dla szerokiej publiczności liczne atrakcje w mieście. Zdaniem projektantki to korzystna sytuacja, bo daje wystawcom większy potencjał nawiązania współpracy biznesowej. Z kolei Andrzej Pisarzewski zapytany, co wzbudziło największe zainteresowanie odwiedzających, wskazuje kolekcje Heritage 621 i Nimm, czyli reinterpretację klasyki i meble na wskroś nowoczesne pod względem estetyki i funkcjonalności.

- Największą satysfakcję dało nam to, że nasze intuicje estetyczne pokryły się z oczekiwaniami odbiorców - mówi Maja Ganszyniec. - Narracja wizualna, którą stworzyliśmy, trafiła do osób szukających autentyczności i jakości, co widać było po dużym zainteresowaniu stoiskiem ze strony gości z całego świata. Usłyszeliśmy wiele komplementów, wracamy podbudowani i z motywacją, żeby te kontakty, które nawiązaliśmy, przekształcić w głębsze relacje - podsumowuje projektantka.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Paged Meble
http://pagedmeble.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »