Firma » Reklama
KOMFORT wyboru
Zobacz więcej zdjęć » |
Dotychczasowe działania komunikacyjne marki KOMFORT, istniejącej na polskim rynku już od 18 lat, koncertowały się głównie na zachęceniu klientów do zmiany podłogi w ich domach i wykorzystywały w tym celu komunikację produktową, akcentującą funkcjonalne cechy asortymentu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Założeniem nowej kampanii, przebiegającej pod hasłem ”Komfort wyboru”, jest przypomnienie o marce i zwrócenie uwagi konsumentów na fakt, że tylko w sklepach KOMFORT znajdą najszerszą na rynku ofertę ponad 2000 wzorów podłog drewnianych, paneli, wykładzin i dywanów występujących w pełnej gamie wzorów i kolorów oraz zróżnicowanych pod względem poziomu cen.
Przygotowanie kampanii poprzedziły dokładne badania zachowań nabywczych klientów. Nowa strategia komunikacji zbudowana została w oparciu o jeden z insightów konsumenckich.
"Badając zwyczaje zakupowe Polaków zauważyliśmy, że w większości przypadków najważniejszym czynnikiem, który decyduje o tym, gdzie dokonamy zakupów jest szerokość wyboru. Konsumentom coraz częściej brakuje czasu na poszukiwanie wymarzonego produktu i odwiedzanie w tym celu wielu sklepów, których oferta jest ograniczona i nieznacznie różni się od siebie. Dlatego najchętniej wybierają przyjazne miejsce, które dzięki szerokości asortymentu gwarantuje dokonanie wyboru zgodnego z ich oczekiwaniami i zasobnością portfela. - mówi Anna Heimberger, Dyrektor Marketingu Sklepów KOMFORT. - Poprzez tę kampanię chcemy zachęcić do odwiedzenia sklepów Komfort wszystkich tych, którzy planują w najbliższym czasie wymianę podłogi, a także przypomnieć o naszej marce tym, którzy dawno nas nie odwiedzali. Teraz mają okazję przekonać się jak zmieniły się sklepy oraz jak szeroki asortyment proponują. – dodaje.
Jednocześnie kampania ma wyeksponować dodatkowe atuty sklepu Komfort, takie jak profesjonalna obsługa i miła atmosfera, które czynią go przyjaznym miejscem dokonywania zakupów.
Jak pokazać największy wybór?
Na potrzeby kampanii telewizyjnej przygotowano trzy 30-sekundowe spoty, których akcja toczy się w jednym ze sklepów. Bohaterami każdego z nich są Kierownik i Pracownicy sklepu, którzy w zabawny sposób starają się przedstawić szerokość oferty Komfortu.
„Decyzje o wyborze marki często podejmowane są intuicyjnie. O skuteczności przekazu reklamowego decyduje umiejętność zwrócenia uwagi odbiorcy. Dlatego też we wszystkich filmach wykorzystaliśmy elementy, które przyciągają uwagę, takie jak muzyka i humor. Ważne jest również, by reklama mimo zabawnej treści przekazywała istotne komunikaty dla konsumenta. - mówi Anna Heimberger, Dyrektor Marketingu Sklepów KOMFORT – Nasze reklamy przedstawiają zabawną historię poszukiwania odpowiedzi na pytanie ”Jak pokazać szerokość oferty w Komforcie?”. Zastosowana formuła przekazu zachęca odbiorcę do oglądania reklamy. Mamy nadzieję, że zachęci również do odwiedzenia naszych sklepów.”
Wybór na trzy sposoby
W spocie „Pan Kierownik - KOŃ” pracownik sklepu o duszy artysty, przychodzi do kierownika z obrazem w rękach, przekonując, że znalazł pomysł na pokazanie szerokiej oferty Komfortu. Przez dłuższą chwilę nie widzimy co prezentuje obraz. Tylko Kierownik przypatruje się i głośno zastanawia nad propozycją, szukając w obrazie nawiązania do oferty paneli, podłóg drewnianych, wykładzin. U widza narasta napięcie i zaciekawienie, co jest na obrazie. Pracownik pewny swojego dobrego pomysłu ze stoickim spokojem stwierdza „Ale … koń jest” i widz w tym momencie widzi namalowanego konia. Kierownik odpowiada „Koń nie wystarczy”, a głos z offu „To wielkie wyzwanie powiedzieć o wszystkich naszych podłogach w jednej reklamie. W końcu mamy największy wybór.
W spocie „Pan Kierownik – Tulipany” do kierownika, który wyraźnie się nad czymś zastanawia, wchodzi pracownik z tulipanem mówiąc „Jest pomysł” i pokazuje na swoich kolegów trzymających w rękach kosze z tulipanami. Pracownik tłumaczy „2000 tulipanów – jako kwiecista metafora naszych 2000 wzorów.” Kierownik wątpi „Tuli-pany!!! Aaa mężczyzn to przekona? No… niektórych może i tak…, a głos z offu „To wielkie wyzwanie powiedzieć o wszystkich naszych podłogach w jednej reklamie”.
W spocie „Pan Kierownik – muzyka” do kierownika, który nadal się nad czymś zastanawia, wchodzi pracownik mówiąc „Panie Kierowniku mamy to! Cała oferta 2000 podłóg w jednym.” Po chwili do pokoju wchodzą pracownicy i zaczynają mruczeć melodię i tańczyć. Kierownik zastanawia się i mówi: „Ja to nawet czuję, ale moja żona, nie słyszy tak dobrze, … do niej to nie przemówi… a mamy przecież podłogi na każdy gust, kieszeń, hę?!”, a głos z offu: „To wielkie wyzwanie powiedzieć o wszystkich naszych podłogach w jednej reklamie”.
Wszystkie trzy spoty można obejrzeć pod adresem: www.komfort.pl
Działania reklamowe zostały zaplanowane na okres od 9 marca 2010. Spoty zostaną wyemitowane w TVN, Polsat, TVP, TVN7, TVP info, TVN24 Discovery oraz wybranych stacjach tematycznych dopasowanych do grupy docelowej. Wsparciem dla kampanii telewizyjnej będzie kampania w prasie kobiecej i wnętrzarskiej oraz radiowa w stacjach ogólnopolskich: RMF FM, Radio Zet, Radio Euro, Program Trzeci PR, TOK FM, ROXY FM, BLUE FM Poznań, Radio Złote Przeboje.
Działania ATL zostały wzmocnione materiałami POS, takimi jak bannery, plakaty, standy i billboardy, które zostaną umieszczone we wszystkich punktach sprzedaży.
Kreację do kampanii przygotowała Agencja RED8, za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starlink. Filmy reklamowe wyreżyserował Bruce Parramore (2009 Kochaj i Tańcz), a wyprodukował dom produkcyjny Propeller.
Dodatkowe informacje:
Angelika Popiołek
Koordynator ds. marketingu i PR
kom. 0 601 57 43 43
e-mail: angelika.popiolek@komfort.pl
www.sklepy.komfort.pl
Nadesłał:
angelika.popiolek@komfort.pl
|
Komentarze (0)