Firma » Finanse
Kompap zwiększył sprzedaż o 44% po 9 miesiącach 2018
Jednocześnie skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży w tym czasie zwiększył się do 12,21 mln zł wobec 9,60 mln zł rok wcześniej. Po trzech kwartałach zysk netto grupy wyniósł zaś 627 tys. zł.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- W portfelu mamy rozpoznawalne drukarnie na polskim rynku poligraficznym, zarówno w zakresie druku dziełowego, jak i offsetowego, które dysponują nowoczesnymi parkami maszynowymi. Staramy się wykorzystywać wynikające z tego przewagi i konsekwentnie budujemy sprzedaż, umacniając swoją pozycję w kraju i za granicą. Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, że leasing maszyn rozliczany jest w euro, na wyniki Kompapu wpłynęły różnice kursowe związane ze wzrostem kursu tej waluty. Za nami też wakacyjne miesiące, które zazwyczaj są nieco spokojniejsze w poligrafii. Obecnie zaś trwa najważniejszy dla branży kwartał i pracujemy pełną parą, by jak najlepiej spożytkować ten czas. Spodziewamy się też, że wkrótce zakończymy już trwającą od stycznia restrukturyzację w zakupionej przez Kompap drukarni Imprimus. Liczymy, że podjęte działania przyniosą mierzalne efekty w postaci osiąganych przez tę spółkę zysków i przełożą się pozytywnie na wartość całej grupy – mówi Waldemar Lipka, prezes zarządu Kompap SA.
Podstawą działalności Kompapu jest druk, w tym druk dziełowy. Po 9 miesiącach 2018 roku przychody z tytułu działalności produkcyjnej, na którą składa się sprzedaż książek, katalogów, czasopism i innych artykułów poligraficznych oraz produkcja poligraficzna i usługi z tym związane, odpowiadały za 66,18 mln zł w przychodach grupy w porównaniu do 45,25 mln zł rok wcześniej. Produkty grupy trafiają nie tylko do odbiorców w Polsce, ale też za granicę, m.in. na wymagające rynki skandynawskie, do Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Francji. W zeszłym roku eksport stanowił niemal ¼ sprzedaży. Kompap obsługuje renomowane wydawnictwa, jak Lantarn Publisher z Holandii, Wydawnictwo Marginesy, Wydawnictwo Dwie Siostry, Vigmostad & Biorke AS z Norwegii, PWN, Świat Książki, Wydawnictwo C.H. Beck, Firma Księgarska Olesiejuk, Egmont Polska czy Burda. Wśród klientów grupy są też banki, poczty, firmy mailingowe, a także instytucje takie jak ministerstwa, Narodowy Fundusz Zdrowia, Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego współpracujące z drukarnią Imprimus.
Nadesłał:
PractumConsulting
|
Komentarze (0)