Społeczeństwo » Społeczeństwo

Kompleksowe rozwiązania na rzecz zrównoważonego rozwoju

Rzadko kiedy zastanawiamy się nad tym, jak firmy, z których usług i produktów korzystamy podchodzą do problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Warto o tym pomyśleć np. podczas codziennych zakupów. Jedną z firm, która stosuje rozwiązania przyjazne środowisku we wszystkich działaniach, od procesu produkcji po gotowy produkt trafiający na półki sklepowe, jest P&G.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Zrównoważony rozwój to niezwykle istotny element strategii P&G. Celem firmy jest poprawa warunków życia ludzi, ale przy jednoczesnym ograniczeniu swojego wpływu na środowisko. Takie podejście realizowane jest nie tylko poprzez same produkty, ale we wszystkich działaniach, w tym
w procesie produkcji i funkcjonowaniu zakładów.

 

Firma stale szuka nowych rozwiązań pozwalających ograniczać zużywane zasoby oraz odzyskiwać energię i cenne surowce z odpadów. P&G na dużą skalę stosuje materiały odnawialne, a także stosuje kompaktyzację – czyli bardziej skoncentrowane formuły produktów.

 

Produkty P&G pomagają dokonywać wyborów przyjaznych środowisku

Kolejnym obszarem, w którym P&G realizuje politykę zrównoważonego rozwoju są produkty – ich właściwości i  bezpośrednie oddziaływanie na środowisko. Poprzez innowacyjne rozwiązania firma nie tylko ogranicza swój wpływ na otoczenie, ale także umożliwia to konsumentom, którzy wybierają jej produkty. Trudno przecenić znaczenie takiego podejścia dla środowiska naturalnego biorąc pod uwagę, że marki P&G docierają do blisko 5 miliardów ludzi na świecie.

 

Nowatorskie technologie zastosowane w produktach P&G mają nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale także być bardziej przyjazne środowisku. Przykładem mogą być kapsułki Ariel Power. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom pozwalają one skutecznie prać w niższych temperaturach, nawet w 30˚ C, co ogranicza zużycie energii do 80% przy każdym praniu. Celem P&G jest, aby do 2020 roku 70% prań było wykonywanych w zimnej wodzie. Od 2010 roku zanotowano już ich wzrost z 38% do 50%.

 

Innym przykładem jest technologia FRESHLOCK, czyli kolejne stadium rozwoju kapsułek zapachowych zastosowanych w produktach marki Lenor. Mają one mocniejszą powłokę, pozwalającą zawrzeć w każdej kapsułce większe stężenie silniejszego czynnika zapachowego w stosunku do poprzedniego Lenora. Dzięki temu, mniejsza o 10 ml dawka płynu zapewnia świeżość przez cały dzień, a zakupiony produkt wystarcza na dłużej, co w rezultacie przyczynia się do ograniczenia ilości odpadów pochodzących z opakowań.

 

Ochrona środowiska w biurach i fabrykach

Polityka zrównoważonego rozwoju obejmuje także obszary działalności biur i fabryk. Firma co roku zmniejsza zużycie papieru, wody i energii oraz bardzo umiejętnie gospodaruje odpadami. Zaledwie 0,4% surowców ze wszystkich zakładów produkcyjnych trafia po przetworzeniu na wysypiska. Ponadto, obecnie aż 70 fabryk P&G na całym świecie nie wysyła żadnych odpadów na składowiska śmieci. W tym gronie znajdują się wszystkie zakłady produkcyjne firmy w Polsce. Odpady poddawane są obróbce - przetwarzane na inne produkty lub energię.

 

P&G realizuje założenia zrównoważonego rozwoju w każdym obszarze swojej działalności. Firma uważa, że w ten sposób zastosowane przez nią rozwiązania są najbardziej efektywne i mają największy wpływ. Realizując tę strategię P&G stawia na różnorodne innowacje, które, według niej, są najlepszą odpowiedzią na większość problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

 

***

 

O Procter & Gamble

 

Firma P&G dociera ze swoimi markami do blisko 5 miliardów ludzi na świecie. Jej silne portfolio obejmuje wiele zaufanych, cenionych ze względu na jakość marek o wiodącej pozycji rynkowej, m.in. Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®,
Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella®
i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Bieżące informacje na temat firmy i jej marek dostępne są na stronie:
http://www.pg.com.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

aleksandra.raszczuk

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »