Technologie » Telekomunikacja

Komunikacja z klientem w e-biznesie

Obsługa klienta w e-biznesie jest jedną z kluczowych kwestii, która decyduje o być albo nie być przedsiębiorstwa. Jakie działania podejmować, aby zawsze była ona profesjonalna? Postawić na outsourcing usług contact center, czy zainwestować w kompleksowe wdrożenie systemu w naszej firmie?

E-przedsiębiorstwo, decydując się na profesjonalną obsługę połączeń przychodzących, ma dwie możliwości: może skorzystać z usług firmy zewnętrznej lub wdrożyć własne contact center. Korzystanie z outsourcingu jest wygodne, ale warto zauważyć, że nie zawsze jedynym ponoszonym przez nas kosztem jest opłata za dzień/godzinę pracy konsultanta. E-sklep często płaci również za integracją własnego systemu z systemem firmy zewnętrznej, czyli m.in. za integrację procesów biznesowych, procesów technologicznych, zamówień oraz historię kontaktu z klientem. Zlecenie działań na zewnątrz oznacza również konieczność przeszkolenia osób odpowiadających za bieżący kontakt z klientami. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wiele systemów contact center dostępnych na rynku oferuje szereg funkcjonalności, które stanowią istotne wsparcie pracy tak menedżera jak i samego konsultanta. Platformy contact center umożliwiają, m.in. dokładne monitorowanie pracy agentów, generowanie raportów, statystyk czy ocenę i archiwizację nagrań. Jeśli dodatkowo zdecydujemy się na rozwiązanie dostępne w modelu cloud computing, które zostanie zintegrowane z systemem CRM, otrzymamy dostęp do dokumentów, bazy klientów czy historii działań wszędzie tam, gdzie dostępna jest sieć Internet. Na korzyść wdrożenia contact center w chmurze przemawia również niska bariera wejścia tych rozwiązań – usługi nie wymagają inwestycji w kosztowną infrastrukturę IT. 

A jak wygląda kwestia bezpieczeństwa danych? Z punktu widzenia e-sklepu, zdecydowanie łatwiej je osiągnąć w przypadku korzystania z wdrożonych w danej firmie rozwiązań niż współpracy z firmą zewnętrzną. Na przykład, jeśli prowadząc e-sklep decydujemy się na korzystanie z chmurowego contact center, bezpieczeństwo danych i działań wykonywanych w ich obrębie zapewnia w całości dostawca usługi. Jeśli natomiast chcemy obsługę klienta powierzyć firmie zewnętrznej, musimy pamiętać, że to po naszej stronie leży zabezpieczenie wystawionych firmie plików i dokumentów, z których będą korzystać jej pracownicy. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

iczerska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »