Rozrywka i wypoczynek » Turystyka

Koniec wakacji. Hotelarze liczą straty

Koniec wakacji. Hotelarze liczą straty
Zobacz więcej zdjęć »
Miało być Eldorado: Polacy od kilku sezonów wybierali nasze morze i portfele mają pełniejsze dzięki 500+… Ale wcale dobrze nie było. Pieniądze zostawialiśmy w Chorwacji, pogoda nie dopisała. Jak szacuje Nocleg.pl, w 2017 roku hotelarze stracili co najmniej 21,7% wakacyjnego obrotu.

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Adriatyk - Bałtyk 1:0

Dwa rekordowo udane sezony nad polskim morzem uśpiły czujność hotelarzy, którzy turystom oprócz uroków Bałtyku zafundowali w te wakacje wzrost cen średnio o 12,5%. Teraz zamiast zysków liczą straty, bo liczba rezerwacji miejsc noclegowych nad morzem spadła o blisko 16% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jednocześnie goście spędzili nad Bałtykiem średnio półtora dnia mniej niż w zeszłym roku – relacjonuje Karolina Solis, ekspertka Nocleg.pl, która podsumowuje sezon na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród dwóch tysięcy partnerów portalu. – Po raz pierwszy od kilku lat w środku sezonu mogliśmy przebierać w wolnych miejscach w popularnych nadmorskich miejscowościach. Zawiodła pogoda, więc Polacy wyruszyli na jej poszukiwania gdzie indziej – podkreśla.

Dokąd? Głównie do niespodziewanie modnej w tym roku Chorwacji. Liczba rezerwacji polskich turystów nad Adriatykiem wzrosła średnio ponad 137% w porównaniu z rokiem ubiegłym, spędzaliśmy tam też więcej czasu.

Nie narzekają natomiast właściciele hoteli i pensjonatów na południu Polski. W górach spędziliśmy mniej więcej tyle samo czasu, co w latach ubiegłych, a liczba rezerwacji minimalnie wzrosła w stosunku do zeszłego roku.

Klient demolka

Do pokrycia głównych kosztów bieżącej działalności hotelarze potrzebują tzw. obłożenia na poziomie 80%, a w tym roku nad morzem w wielu miejscach będzie z tym ciężko. To problem, tym bardziej, że wciąż trzeba mówić o wysokim odsetku przypadków demolowania obiektów przez gości. Zerwane karnisze, wyrwane gniazdka, zniszczone kabiny prysznicowe, urwane deski sedesowe, złamane poręcze na klatkach schodowych to niestety wciąż norma. A bywa jeszcze ciekawiej.

W jednym z naszych partnerskich hoteli firmowa impreza integracyjna zakończyła się wyrzuceniem trzech telewizorów przez okno, w innym goście przez nieuwagę podpalili dywan i cały pokój był do kapitalnego remontu podsumowuje Karolina Solis.

Ale jest też druga strona medalu. Najwyraźniej rozpieszczeni sukcesem ostatnich sezonów właściciele obiektów wypoczynkowych przestali zabiegać o klienta z należytą starannością. Jak wynika z ankiety Nocleg.pl, aż 60% gości wypoczywających nad morzem narzeka na jakość obsługi i poziom kultury osobistej pracowników obiektów noclegowy.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

nocleg.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »