Firma » Reklama

Konkursy i quizy skuteczną metodą promocji firmy

Konkursy i quizy skuteczną metodą promocji firmy
Zobacz więcej zdjęć »
Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi działać, a zrozumiem – zgodnie z tezą Konfucjusza, żeby coś trwale przyswoić potrzeba zaangażowania i aktywności.

Nie jest to proste zadanie zwłaszcza, jeśli chodzi o pozyskanie uwagi klienta coraz skuteczniej uodparniającego się na przekazy reklamowe. Być może dlatego firmy, poszukując skutecznych narzędzi promocyjnych w Internecie coraz częściej decydują się na konkurs.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Działaj - wygrywaj

Organizacja konkursu jako alternatywy dla stosowanych dotąd działań promocyjnych jest gratyfikująca dla obu stron, tzn. zarówno dla firmy, która zdecyduje się na taki rodzaj promocji jak i dla uczestników. Firma ma szanse zastosować nieinwazyjną formę reklamy a wrażenia i emocje towarzyszące takiemu przedsięwzięciu dają szanse na długotrwałe przywiązanie do promowanej marki. Kolejnym plusem konkursu jest fakt, iż klienci sami dobrowolnie decydują się na udział w organizowanym przez nas projekcie. Przychodzą do nas kuszeni wizją wygranej. Dlatego musimy pamiętać o atrakcyjności oferowanych nagród, które będą korespondować z charakterem naszego produktu czy usługi oraz oczekiwaniami grupy docelowej.

Co wybrać ?

Dobór odpowiedniej formy konkursu nie może być przypadkowy. Ważne jest, aby narzędzie, którym będziemy się posługiwać stało się optymalne i w pełni oddawało charakter naszej promocji. Istnieje kilka rodzajów konkursów. Oto niektóre z nich:

1) Quiz - jest jedną z najprostszych form konkursu. Uczestnik ma za zadanie udzielić odpowiedzi na zadanie pytania oraz przesłać dodatkowe informacje o sobie jak imię, nazwisko, adres, numer telefonu. To, jakie pytania zadamy powinno wynikać z charakterystyki promowanego przedmiotu lub usługi. Oprócz pytań możemy zaproponować zadanie do wykonania, np. wymyśl nowy slogan reklamowy albo napisz, czemu to Ty miałbyś wygrać nagrodę.

2) Quiz interaktywny - Quiz interaktywny nie różni się od zwykłego konkursu niczym, oprócz formy. Może być przygotowany w technologii Flash, o wiele bardziej atrakcyjnej dla internauty. W tym wypadku użytkownik także ma za zadanie odpowiedzieć na pytania, ale do formularza przygotowana jest fabuła oraz temat graficzny. Przykładem takiego projektu jest promocja książki o tematyce szpiegowskiej, zrealizowana dla brytyjskiej firmy Audible.co.uk. Każdy z uczestników mógł wcielić się w postać Jamesa Bonda i za pomocą wirtualnego gadżetu w postaci dotykowego telefonu komórkowego odpowiadał na pytania związane z filmem (link >> do ilustracji quizu).

3) Gra interaktywna przygotowana w technologii Flash. Osoby biorące udział w tego rodzaju konkursie muszą wykazać się sprytem, zręcznością lub spostrzegawczością. W fabułę gry można z łatwością wpleść promowany przedmiot, albo w inny sposób powiązać ją z marką. Pomysłów na treść gry jest wiele. Są one zazwyczaj inspirowane tak obecnie popularnymi wśród dzieci i dorosłych grami komputerowymi.

4) Konkurs foto/wideo - celem konkursu foto lub wideo jest wyłonienie zwycięzcy na podstawie przesłanych fotografii lub filmu na zadany przez organizatora temat. Jest to najbardziej wymagająca forma współzawodnictwa, ponieważ użytkownik musi wykazać się talentem i oryginalnym pomysłem, aby pokonać współzawodników. Prace mogą być oceniane przez innych internatów lub jury. Do takiej formy konkursu warto dodać element wirusowy. Uczestnik sam z chęcią roześle informacje do swoich znajomych, prosząc o głosy. W ten sposób wieść o naszej promocji rozchodzi się wieloma kanałami takimi jak email, komunikatory, sms, rozmowy.

O czym warto pamiętać?

Organizując każdy konkurs, zwłaszcza internetowy, nie można zapomnieć o regulaminie, który w sposób jednoznaczny i zrozumiały określa zasady uczestnictwa w naszym quizie. Reguły konkursu powinny być łatwo i ogólnie dostępne dla uczestników.

Bardzo istotnym elementem w przypadku każdej akcji promocyjnej jest wybór kanałów i narzędzi mających informować i zachęcać do wzięcia w niej udziału. W przypadku konkursu wszelki szum informacyjny wokół naszego projektu powinien służyć pobudzeniu do działania i rywalizacji. Potencjalni uczestnicy muszą spotkać się z jasnym komunikatem, iż konkurs jest dla nich szansą, szansą na atrakcyjną wygraną.

Więcej informacji na www.quizmaestro.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

mkunysz

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »