Kultura, sztuka » Kultura
Konurs Crystal Canvas Game Graphics
Konkurs ma charakter otwarty i kierowany jest do wszystkich artystów tworzących grafikę koncepcyjną i promocyjną do gier wideo oraz do artystów tworzących grafikę
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Celem konkursu jest promowanie sztuki tworzonej za pomocą technik cyfrowych oraz zwrócenie uwagi na gry komputerowe jako samodzielny rodzaj sztuki współczesnej. Są one zjawiskiem nie tylko komercyjnym, ale także artystycznym czy filozoficznym. Nazwa konkursu CRYSTAL CANVAS nawiązuje do zmiany medium używanego przez artystów - z tradycyjnego płótna na krystaliczne.
Malarstwo cyfrowe wykorzystywane w projektowaniu i promowaniu gier wideo, łącząc w sobie świat sztuki i informatyki, rozszerza dyskusję o obrazie jako nośniku wyrazu i treści. Specyficznym fenomenem, który silnie rozwinął się dzięki grom komputerowym jest rysunek koncepcyjny. Tradycyjny rysunek również długo nie był postrzegany jako niezależna dziedzina sztuki. Był podstawą do przygotowania dzieł malarskich i rzeźbiarskich oraz precyzował zamysły artysty. Podobnie współcześnie, grafika koncepcyjna jest wstępem i bazą w tworzeniu gier, projektuje atmosferę, bohaterów i środowisko wirtualnego świata. Ze względu na immersyjny charakter gier komputerowych, na barkach twórców oprócz fantastycznych możliwości kreacji, spoczywa również spora odpowiedzialność.
Do Jury konkursu zostali zaproszeni artyści tworzący grafikę cyfrową do gier, jak również profesorowie uczelni artystycznych zajmujący się klasyczną grafiką, teoretycy badający sztukę nowych mediów oraz game developerzy.
Tematem konkursu jest „wolność”. Zadaniem uczestników jest wykonanie grafiki koncepcyjnej
i promocyjnej. Więcej szczegółów w regulaminie do pobrania poniżej. Udział w konkursie jest bezpłatny. Prace można zgłaszać do 20 września 2018 roku. Nagroda główna to 5 tysięcy złotych. Informacje o regulaminie i zasadach: http://mediations.pl/biennale/?page_id=6231&lang=pl
Nadesłał:
AdStone Group
|
Komentarze (0)