Gospodarka » Żywność

Koszyk cen: Dwie sieci hipermarketów tańsze od dyskontów. Święta tańsze niż rok temu

Katowice/Warszawa, 18 grudnia 2014 r. – W ramach monitoringu „Koszyk cen” serwis dlahandlu.pl zbadał 10 popularnych hipermarketów i dyskontów. Na zakupy w grudniu wydamy mniej niż rok temu, głównie na skutek deflacji. Tańsze niż rok temu są m.in. cukier, masło, sery żółte, jaja czy jabłka.

Podobnie jak w innych edycjach monitoringu cen, hipermarkety Auchan i Kaufland okazały się tańsze od dyskontów. Te z kolei różnią się między sobą jedynie o kilka złotych.

O polskich konsumentach mówi się, że są „lojalni wobec promocji", czyli kupują pewne produkty tylko wtedy, gdy obowiązują na nie obniżki. Dzięki porównywarkom cenowym, czy gazetkom handlowym ze świątecznymi promocjami, klienci wiedzą co, gdzie i kiedy sprzedawane jest taniej. Jednocześnie coraz więcej osób poszukuje produktów lepszej jakości, za które jest w stanie zapłacić więcej.

– Co do zasady tegoroczne święta będą tańsze od ubiegłorocznych, bo potaniały m.in. cukier, sery żółte, jaja, masło czy jabłka. Ogólnie na rynku panuje deflacja, która powoduje, że sklepom trudno byłoby uzasadnić podwyżki cen. To oznacza, że nasz koszyk produktów może być w tym roku obfitszy, a rachunek powinien pozostać na poziomie z grudnia 2013 roku – mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelna dlahandlu.pl.

Przedstawiamy informację o rachunku za 50 podstawowych produktów, jaki zapłacilibyśmy robiąc zakupy w weekend 12-14 grudnia w 10 popularnych sieciach handlowych:

W ostatni weekend Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 221,63 zł w Warszawie do 236,88 zł w Lublinie. Jest to od 5 do 12 zł taniej niż miesiąc temu i od 6 do 15 zł taniej niż w grudniu 2013 roku.

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 225,61 zł w Warszawie do 233,29 zł w Krakowie. W grudniowym badaniu trójmiejski Kaufland okazał się najtańszym marketem w tym mieście. Porównując miesiąc do miesiąca Kaufland obniżył ceny na święta od 16 do 21 zł w zależności od miasta. W grudniu 2013 roku, gdy badano hipermarkety w Bydgoszczy zanotowano w sklepie z tym szyldem ceny na poziomie 224,08 zł za 50 produktów.

W Biedronce w połowie grudnia 2014 roku za 50 produktów trzeba było zapłacić 254,09 zł, czyli o 1 zł taniej niż w listopadzie br. i o 8,5 zł taniej niż w połowie grudnia 2013 roku. Na przestrzeni ostatniego miesiąca potaniały ziemniaki, a podrożała papryka.

W Carrefour podobne zakupy kosztują obecnie od 257,50 zł w Trójmieście do 258,49 zł w Krakowie, czyli na poziomie z listopada 2014 i o 8-10 zł taniej niż w grudniu 2013 roku.

Sieć Aldi proponuje obecnie zakupy w cenie 261,76 zł, czyli o 3 zł taniej niż miesiąc wcześniej i o 6 zł taniej niż rok temu.

W sieci Netto za 50 produktów płacimy obecnie 262,02 - 262,25 zł, czyli o 1 zł drożej niż w listopadzie br. i dokładnie na poziomie cen z grudnia 2013 roku (262,5 zł).

Lidl w grudniu zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka w cenie 263,04 zł, czyli o 1 zł taniej niż w listopadzie 2014 roku i o 5 zł drożej niż w grudniu 2013 roku.

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend ceny oscylowały wokół 265,85 zł, czyli o 5 zł więcej niż w listopadzie 2014 roku i o 11 zł taniej niż w grudniu 2013.

Sieć E.Leclerc w zależności od miasta ma bardzo różne ceny: od 262,32 w Trójmieście do 278,16 zł w Lublinie. Miesiąc temu ceny w sklepach z szyldem E.Leclerc wahały się od 263 do 282 zł. Obecnie jest o ok. 10-12 zł taniej niż w grudniu 2013.

Sieć Dyskont Czerwona Torebka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 287,02-287,42 zł w trzech badanych miastach. Jest to o 4-6 zł drożej niż w listopadzie br. W grudniu 2013 roku ceny w Dyskoncie Czerwona Torebka nie był monitorowane przez serwis dlahandlu.pl, gdyż sieć wówczas dopiero startowała na rynku.

Koszyk cen dlahandlu.pl to projekt, który służy monitorowaniu cen produktów FMCG w 8 polskich miastach w kilku kategoriach sklepów (dyskonty, supermarkety, hipermarkety, sklepy osiedlowe).

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 5 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to „przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi w sklepach przeprowadzane są w terminach znanych jedynie redakcji portalu.

Więcej informacji, w tym lista badanych produktów:

http://www.dlahandlu.pl/koszyk

Edyta Kochlewska, redaktor naczelna dlahandlu.pl, M: 509 232 705

###

Informacje o Grupie PTWP SA:

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r. Specjalizuje się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji obejmujących wydawanie magazynów prasowych i specjalistycznych publikacji, budowę i zarządzanie portalami internetowymi, a także organizację kongresów, konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej.

Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i miesięcznika Farmer. Grupa PTWP SA posiada 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in.: wnp.pl, propertynews.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, infodent.pl, pulsHR.pl, promocjada.pl, farmer.pl, serwis gieldarolna.pl.

Posiada 100 procent udziałów w spółkach Publikator i Publiaktor.pl, wydających tytuły takie jak: Dobrze Mieszkaj, Świat Łazienek i Kuchni, 100% Wnętrza, Meble Plus, Łazienka oraz dobrzemieszkaj.pl.

W kwietniu 2013 r. Grupa PTWP zadebiutowała na rynku NewConnect.

Zapraszamy na stronę www.ptwp.pl.

Dodatkowe informacje:

Marta Stach, Imago Public Relations

T. 32 608 29 85, M. 609 808 119

m.stach@imagopr.pl

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Grupa PTWP SA
http://ptwp.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »