Firma » Biznes

Kraft Foods Polska zmienia nazwę na Mondelez Polska

Kraft Foods Polska zmienia nazwę na  Mondelez Polska
Zobacz więcej zdjęć »
Kraft Foods Polska S.A., wiodąca firma branży spożywczej w Polsce, zmienia nazwę na Mondelez Polska S.A. Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2013 roku. Pod szyldem Mondelez działać będzie także 7 zakładów produkcyjnych firmy w Polsce, jako spółka Mondelez Polska Production Sp. z o.o.

Dołączenie do rodziny firm Mondelēz International oznacza znacznie więcej niż tylko zmianę nazwy. Choć Mondelez Polska nadal będzie koncentrowała się na marketingu i sprzedaży dobrze znanych polskim konsumentom marek, takich jak Jacobs, Milka, Delicje, Prince Polo, belVita i wielu innych, należących poprzednio do asortymentu Kraft Foods, zmiana ta przynosi firmie wiele nowych możliwości rozwoju oraz umocnienie jej pozycji w segmencie słodyczy czekoladowych, ciastek, cukierków oraz kawy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dlaczego nowa nazwa?

Zmiana nazwy firmy w Polsce jest konsekwencją podziału koncernu Kraft Foods Inc. w Stanach Zjednoczonych, w październiku 2012 roku. W jego wyniku powstały dwie niezależne spółki giełdowe. Pierwsza zachowała nazwę Kraft Foods i jest wiodącym koncernem spożywczym na rynku północnoamerykańskim. Druga to właśnie Mondelēz International, Inc. - nowy, międzynarodowy koncern, skupiający się na takich kategoriach jak słodycze czekoladowe, cukierki, ciastka słone i słodkie, kawy, napoje w proszku oraz gumy do żucia.

 

Powodem decyzji o podziale firmy były różnice w tempie wzrostu i strategii rozwoju pomiędzy kategoriami przekąsek i produktów spożywczych, które firma miała w swoim portfolio. Ponadto, kategorie te wymagały opracowania zupełnie innych kierunków rozwoju w ramach odrębnych rynków. Podział dał spółkom możliwość niezależnego działania, a także pozwolił wydzielić kategorię przekąsek, na których koncentruje się Mondelēz International.

Nowa nazwa, ale cel ten sam

Nazwa „Mondelēz International” powstała z połączenia propozycji przesłanych przez jej dwóch pracowników. „Monde” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza „świat”, „delēz” to inaczej „delicious”, czyli „wyśmienity, pyszny”, a „International” odzwierciedla międzynarodowy charakter organizacji. Zestawienie tych słów podkreśla, że Mondelēz International to międzynarodowa firma z branży przekąsek, oferująca wyśmienite produkty spożywcze marek rozpoznawanych na całym świecie.

Mondelez Polska to dobrze znane naszym konsumentom marki należące wcześniej do Kraft Foods Polska, takie jak kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo, czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC i cukierki Halls.

Firma jest obecnie liderem na rynku kawy (23,4%)*, ciastek (17,4%)** i słodyczy czekoladowych (17,1%)*** w Polsce i jak zapewnia Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A.: „Naszym celem jest utrzymanie i umocnienie rynkowej pozycji lidera przez długi czas. To niezmienna strategia firmy. Chcemy kontynuować wzrost poprzez innowacje oraz rozwój podstawowej oferty naszego asortymentu.”

Polska w strukturze Mondelēz International

Siedemnaście rynków Europy Środkowej i Wschodniej, w tym Polska, dołączyły do europejskiego regionu organizacji (w skrócie MEU - Mondelēz International Europa).

Polska jest jednym z największych i priorytetowych rynków dla Mondelēz International w Europie Środkowej. Dla rynku o tak znacznym potencjale rozwoju, integracja oznacza dalsze umacnianie jej pozycji w segmencie kawy, czekolady, ciastek i cukierków
w naszym kraju.

„Przyłączenie polskiej organizacji, podobnie jak innych rynków Europy Środkowej, do regionu europejskiego przynosi liczne korzyści. Będziemy mogli wspólnie wypracowywać
i adaptować strategie, wprowadzać innowacje, wspólnie rozwijać współpracę z kluczowymi detalistami z Europy, korzystać z obszernej i elastycznej sieci produkcji i zaopatrzenia. Dzięki opartemu na zarządzaniu poszczególnymi kategoriami modelu organizacyjnym, nasi pracownicy będą mogli jeszcze lepiej rozwijać swoje talenty, zacieśniając współpracę z ekspertami z centrali oraz innych rynków” -
wyjaśnia Zoltán Novák, Prezes Zarządu Mondelez Polska S.A. 

„W Polsce, pod nowym szyldem już niebawem wprowadzimy na rynek kolejne innowacyjne produkty i niestandardowe rozwiązania, którymi zaskoczymy konsumentów i konkurentów. Zamierzamy na bieżąco realizować plany inwestycyjne - w marki, kategorie, rozwijanie naszych fabryk i unowocześnianie linii produkcyjnych. Jednym z naszych priorytetów jest zwiększanie nakładów finansowych w innowacyjne produkty zaliczane przez nas do przekąsek kategorii słodyczy, ciastek, cukierków a także kawy, ponieważ mają one w sobie potencjał wzrostu dla całej firmy”. - dodaje.

Firmy w liczbach


 

Mondelez Polska

(wcześniej Kraft Foods Polska)

 

Mondelēz International

Firma działa w Polsce od 1992 r. Przed 20 lat obecności, jako czołowy producent żywności, znany do tej pory jako Kraft Foods Polska.

 

Firma powstała 1.10.2012 r. w wyniku podziału Kraft Foods Inc. na dwie spółki: Mondelēz International oraz Kraft Foods Group.

      §  1,56 mld zł obrotów
w 2011 roku

§  35 miliardów dolarów obrotów
w 2012 roku

     §  3200 pracowników w Polsce

      §   110 000 pracowników na świecie

      §  7 fabryk w Polsce: Cieszyn, Jankowice koło Poznania, Płońsk, Jarosław, Bielany Wrocławskie,  Skarbimierz (2 fabryki)

     §  300 przedstawicielstw, centrów dystrybucji i fabryk na całym świecie

     §  siedziba w Warszawie

      §  siedziba w Deerfield, Chicago

      §  Nr 1 na rynku kawy w Polsce* 

      §  Nr 1 na rynku ciastek w Polsce**

       §  Nr 1 na rynku słodyczy czekoladowych w Polsce***

       §  Nr 1 na świecie – producent czekolady, ciastek i cukierków

       §  Nr 2 na świecie – producent gumy do żucia oraz kawy.

 

       www.enjoymdlz.pl

      www.mondelezinternational.com

 

* Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe w segmencie kawy, Cała Polska, Marzec 2013 r.

 

** Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe w segmencie ciastek, Cała Polska, Marzec 2013 r.

 

*** Rynek słodyczy czekoladowych zdefiniowany jest jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział wartościowy Mondelez Polska w tym rynku wynosi 17,1 proc. (Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, Marzec 2013 r.)

W skrócie:

Mondelez Polska S.A.

 

Mondelez Polska S.A., wcześniej Kraft Foods Polska S.A., jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, od 21 lat obecną na naszym rynku.

 

Jej bogata oferta obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka
i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC, cukierki Halls oraz kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo.

 

Mondelez Polska S.A. jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą funkcjonuje w Polsce od 29 kwietnia 2013 r. Zatrudnia blisko 3200 pracowników i jest liderem na rynku kawy, czekolady i ciastek markowych w Polsce.*

 

Zmiana nazwy to efekt podziału koncernu Kraft Foods na dwie niezależne spółki giełdowe, z których pierwsza - Kraft Foods Group, Inc. - prowadzi działania w branży spożywczej na rynku północnoamerykańskim. Druga - Mondelēz International, Inc. koncentruje się na kategorii przekąsek i działa w ponad 165 krajach, a jej obrót za rok 2012 wyniósł 35 miliardów USD.

 

Rozpoczęcie działalności pod nową nazwą nie wiąże się ze zmianami w sposobie działania firmy w Polsce - w zakresie współpracy z partnerami czy w stosunku do konsumentów.

 

*Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, Marzec 2013 r.

 

 

Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest światowym potentatem w branży przekąsek i światowym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia, cukierków, kawy oraz napojów. Jest również właścicielem wartych miliardy dolarów marek poprzednio należących do Kraft Foods, takich jak czekolady Cadbury i Milka, kawa Jacobs, ciasteczka LU, Nabisco i Oreo, napoje w proszku Tang i gumy do żucia Trident. Mondelēz International notowany jest w indeksach giełdowych tj.: Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 i Dow Jones Sustainability. Zachęcamy Państwa do odwiedzenia naszych stron internetowych http://www.mondelezinternational.com i www.facebook.com/mondelezinternational

 

 

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Alert Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »