Technologie » AGD - RTV
Kuchnia to idea, miejsce otwarte na różnorodność – Marc Thorpe
Zobacz więcej zdjęć » |
Marc zazwyczaj pracuje od wczesnych godzin porannych, gdyż cisza i spokój pozwalają mu robić notatki, myśleć i rozwijać własne pomysły, które zmienia w przedmioty kultowe. Dla tego artysty tworzenie i projektowanie polega przede wszystkim na dostrzeganiu nowych relacji, które integrują, pozornie niezwiązane z sobą elementy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W nowojorskim studio - Marc Thorpe Design, dominują dwie zasady: eksperymentowanie
i wszechstronność. Tworzenie elementów wystroju wnętrz i projektów architektonicznych przeplata się z różnorodnymi dyscyplinami nauki, przy stałym udziale mediów cyfrowych i innowacyjnego projektowania graficznego, wielo-wymiarowych wizualizacji.
Relacje pomiędzy rzeczami a ich użytkownikami są przedmiotem wnikliwej analizy zarówno Marca, jak i zespołu ekspertów z jego pracowni. Aby dostrzec i docenić te starania wystarczy uważnie przyjrzeć się fotelowi Husk, którego niezwykle fantazyjny projekt jest efektem obserwacji pola kukurydzy w północnych Włoszech. Zainspirowany przez prostą, ale nietuzinkową formę każdej pojedynczej kolby, a zwłaszcza liści, które ją otaczają, Marc zaprojektował fotel Husk. Z prostego, praktycznego przedmiotu stworzył mebel-dekorację i ikonę współczesnego wzornictwa, rozpoznawalną na całym świecie.
Studio projektowe Marca jest przestrzenią kreatywną, w której architekci, humaniści i technokraci tworzą nieformalną zbiorowość wspólnie pracującą nad interdyscyplinarnymi projektami. Jak podkreśla sam projektant: „Wierzymy w holistyczne podejście do projektowania, które angażuje społeczne komponenty przestrzeni i formy.”
Współpraca z artystami cyfrowymi, interaktywnymi projektantami, inżynierami dźwięku i oświetlenia oraz ekspertami social media zwiększa różnorodność projektów i wiedzę o wyzwaniach codzienności. Dzięki takiemu podejściu Marc, jako jeden z nielicznych amerykańskich architektów pracuje zarówno dla europejskich marek, jak Moroso czy Casamania oraz globalnych przedsiębiorstw jak Coca-Cola, Mercedes Benz, Stella Artois czy L'Oréal.
Marc Thorpe, jak nikt inny docenia interdyscyplinarność i otwartość na zmiany. Swój prywatny apartament w Nowym Jorku wyposażył w urządzenia kuchenne Franke i został w tym roku globalnym ambasadorem marki. Kuchnia Marca, wyposażona w urządzenia Franke jest kreatywną strefą kulinarną, otwartą na salon i pulsującą w rytmie Nowego Jorku.
Najnowsze linie urządzeń kuchennych Franke, spójne wzorniczo dla tak różnych urządzeń jak zlewozmywak, płyta grzewcza, okap i piekarnik pozwalają na swobodną aranżację przestrzeni, która jest znacznie więcej niż miejscem do gotowania – jest strefą otwartą, rodzinną i intymną jednocześnie, towarzyską i indywidualną zarazem.
---------------
Projekt Franke New York
Gotowość do zmian i kreatywne otwarcie na różnorodność wpisane jest w DNA niektórych osób, przedsiębiorstw i miejsc. W ramach projektu Make it Wonderful trzech niezwykle zdolnych projektantów, zostało ambasadorami marki Franke. Oryginalne pomysły i odwaga w przełamywaniu konwencji, które stoją za szwajcarską marką, są także znakiem rozpoznawczym projektów przedmiotów, wnętrz oraz budynków realizowanych przez: Drora Benshetritta, Jeffrey Goodmana
i Marca Thope. Każdy z nich swój apartament w Nowym Jorku wyposażył w urządzenia kuchenne Franke i opowiada swoją historię sukcesu. Nowy Jork jest dla projektantów tym, czym kuchnia dla Franke – to idea, nie tylko samo miejsce.
Nadesłał:
Estoria
|
Komentarze (0)