Kultura, sztuka » Kultura
Limitowana edycja butelki Coca-Cola autorstwa Karola Radziszewskiego – symbol spotkania
Zobacz więcej zdjęć » |
Wolność, dialog, szacunek i bycie razem ponad podziałami, niezależnie od różnic kulturowych, to wartości bliskie marce Coca-Cola. Kolacja „Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje”, którą Coca-Cola zorganizowała wspólnie
z Placem Defilad była wymownym spotkaniem przy wspólnym stole - znaku gościnności, łączenia i otwartości. To właśnie kuchnia, jedzenie i wspólny stół na co dzień łączą ludzi na całym świecie, niezależnie od przekonań
i pochodzenia. Symboliczna kolacja w ramach kampanii Coca-Cola „Razem smakuje lepiej” stała się impulsem do powstania kolekcjonerskiej butelki Coca-Cola, zaprojektowanej przez Karola Radziszewskiego.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Coca-Cola zaprasza do wspólnego stołu
24 czerwca, w letnią noc pod gwiazdami z widokiem na Pałac Kultury trzysta osób spotkało się przy wspólnym stole, na zaproszenie Coca-Cola i Placu Defilad. Gościom towarzyszyły opowieści Basi Stareckiej, dziennikarki, blogerki kulinarnej,
o potrawach minionych 30 lat czasu transformacji. Epoki, kiedy intensywnie poznawaliśmy to, co nowe. Dzięki menu przygotowanemu przez stołeczne Studio CookUp goście przypomnieli sobie, co jedli w ciągu trzech ostatnich dekad, jak spotykali się z kuchniami z różnych stron świata, eksperymentowali z nowymi smakami i jak to jedzenie nas zmieniało.
Świadkiem tych przemian była również Coca-Cola. Symbol pop-kultury, obecna na naszych stołach od kilkudziesięciu lat. Dla Polaków w tamtym czasie synonim wolności, radości, wielkiego świata. Dlatego mamy do niej szczególny sentyment.
Kampania Coca-Cola „Razem smakuje lepiej”
Jako marka Coca-Cola od zawsze podkreśla i szuka tego, co nas łączy, co wspólne. W kampanii „Razem smakuje lepiej” zaprasza do celebracji chwil spędzonych razem. W reklamie towarzyszącej najnowszej kampanii widzimy międzynarodowe środowisko ludzi w różnych częściach świata, którzy niezależnie od różnić kulturowych, potrafią spędzać ze sobą czas i zapomnieć o potencjalnych uprzedzeniach. Kluczem do tego staje się właśnie wspólny posiłek. Znaczącym akcentem spotu jest kultowa piosenka Louisa Armstronga „What
a wonderful world”.
Stół, do którego siadamy razem, to miejsce spotkania i dialogu. Zaproszenie kogoś do stołu, to okazanie szacunku i pokazanie, że możemy się różnić, możemy się nie zgadzać, ale szukanie dialogu, i punktów wspólnych, jest wartością nie do przecenienia. Fakt, że Coca-Cola przypomina nam o tym właśnie dziś – w czasach wielu podziałów, nadaje temu większego znaczenia.
Limitowana edycja butelki Coca-Cola zaprojektowana przez Karola Radziszewskiego
Kampania „Razem smakuje lepiej” i symboliczna kolacja „Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje” stały się impulsem do powstania kolekcjonerskiej butelki Coca-Cola zaprojektowanej przez Karola Radziszewskiego, zatytułowanej „Konstelacje”. Sam artysta tak mówi o idei projektu: Wierzę, że ludzie mogą się połączyć, chociaż nieraz wymaga to nie lada gimnastyki, a czasem figur prawie niemożliwych. Czasem dzieli nas kosmiczna odległość, ale przy pewnym wysiłku możemy razem stworzyć konstelację ponad podziałami. Nawet jeśli na chwilę. Kultowa butelka Coca-Cola zamieniła się w obiekt sztuki z bardzo ważnego powodu. By dać impuls do zatrzymania się i zapytania – czy w codziennym biegu uważamy, żeby chwile spędzone razem były prawdziwe i autentyczne? Na ile jesteśmy otwarci i pełni szacunku, wobec tych, których nie znamy?
Karol Radziszewski,to jedna z najważniejszychpostaci sztuki współczesnej
w Polsce – malarz, performer, autor instalacji, fotografii i filmów video, laureat „Paszportu Polityki”. Pokazuje swoje prace na całym świecie, od warszawskiej Zachęty, przez nowojorskie New Museum aż po VideoBrasil w Sao Paulo.
Jesteśmy dumni z tej współpracy. Spotkanie Coca-Cola z artystą, który zabiera głos w ważnych sprawach społecznych i ujął w osobisty język sztuki przesłanie kampanii „Razem smakuje lepiej”, jest niezwykle inspirujące. To, co najważniejsze – spotkania między ludźmi, bywa ulotne, a może mieć wielką moc. Dialog
z innymi, nawet jeśli wymaga przekraczania barier i pokonania różnic kulturowych, ma wielką wartość. Sztuka potrafi w niezwykły sposób oddać to, co ważne,
a nieuchwytne, dlatego limitowana edycja Karola Radziszewskiego jest dla nas bardzo znacząca – mówi Ula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola.
Nadesłał:
BIG-PICTURE
|
Komentarze (0)