Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
LOT w pierwszej dwudziestce rankingu AirHelp Score 2019, WIZZ AIR spada na 22. pozycję
Zobacz więcej zdjęć » |
Polskie linie lotnicze LOT znalazły się na 20. miejscu tegorocznego rankingu linii lotniczych AirHelp Score, poprawiając tym samym swoją pozycję o 9 oczek w porównaniu do zeszłego roku. Badanie ujawnia równie duże zmiany, jeśli chodzi o popularne w Polsce tanie linie Wizz Air oraz czołówkę najlepszych przewoźników na świecie. Tegoroczne zestawienie powstało w oparciu o 3 kryteria: punktualność, jakość obsługi oraz proces rozpatrywania wniosków o odszkodowanie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Kolejny rok z rzędu ranking AirHelp Score ujawnia dynamiczną sytuację rynku lotniczego na świecie, a tym samym pokazuje, jak bardzo może zmienić się pozycja poszczególnych linii lotniczych na przestrzeni kilkunastu miesięcy. W tym roku przetasowania nastąpiły zarówno na podium, jak i wśród najpopularniejszych w Polsce przewoźników.
Ponownie swoją pozycję umocnił LOT, który w tym roku zamyka pierwszą dwudziestkę rankingu (w 2018 – 29. miejsce, a w 2017 – 43. miejsce) i wyprzedził tym samym linie Wizz Air o dwie pozycje. W porównaniu z zeszłym rokiem węgierski przewoźnik odnotował spadek o 9 miejsc przede wszystkim ze względu na niższy wynik dotyczący punktualności oraz procesu rozpatrywania wniosków o odszkodowanie.
Druga popularna w Polsce tania linia lotnicza Ryanair nadal pozostaje w tyle rankingu i zajmuje w tym roku 68. pozycję (w 2018 – 67.). Zeszłoroczne wakacje i liczne strajki pracowników doprowadziły do znaczącego spadku, jeżeli chodzi o punktualność tego przewoźnika.
Pozycja | Nazwa linii | Kraj | Punktualność | Jakość obsługi | Rozpatrywanie roszczeń | Wynik końcowy* |
20. | Polskie linie lotnicze LOT | Polska | 6,9 | 8,5 | 7,4 | 7,59 |
22. | Wizz Air | Węgry | 6,3 | 8,1 | 8,3 | 7,56 |
68. | Ryanair | Irlandia | 6,5 | 6,8 | 3,5 | 5,60 |
* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii - każda z nich stanowi 33,33% ostatecznego wyniku.
Nowa czołówka linii lotniczych na świecie
Podobnie jak w ubiegłym roku ranking AirHelp Score otwierają linie Qatar Airways z wynikiem końcowym 8,2. Natomiast duże przetasowania nastąpiły na kolejnych pozycjach. W tegorocznej edycji zestawienia 2. miejsce zajął amerykański przewoźnik American Airlines (awans z 23. lokaty), a 3. – meksykańskie linie Aeromexico (awans z 26. lokaty), które w tym roku otrzymały więcej punktów za punktualność oraz dbałość o obsługę.
Dużym zaskoczeniem jest Lufthansa, która po zeszłorocznym awansie na 2. miejsce spadła w tym roku na 24. pozycję (w 2017 – 28. miejsce). Przewoźnik częściej był niepunktualny oraz obniżył się w procesie rozpatrywania roszczeń pasażerskich.
Tegoroczna edycja AirHelp Score dowodzi, że linie lotnicze z wyższym wynikiem dotyczącym satysfakcji pasażerów zapewniają im coś więcej niż tylko punktualność. Należy pamiętać, że przewoźnicy mają do czynienia z nowym typem podróżnika: wykształconym, coraz bardziej świadomym swoich potrzeb i praw oraz zdolnym do wyboru spośród oferty linii lotniczych. Oznacza to, że nawet te linie, które nie są w stanie zapewnić punktualności na wysokim poziomie, mają szansę utrzymać pasażerów przywiązanych do swojej marki zapewniając im dobrej jakości obsługę po zakłóconym locie. Nasze badanie pokazuje, że linie lotnicze, które stawiają pasażerów na pierwszym miejscu i ponoszą odpowiedzialność na każdym etapie procesu rozpatrywania roszczeń o odszkodowanie, zdobywają zaufanie klientów na tak konkurencyjnym rynku lotniczym – podsumowuje Henrik Zillmer, CEO i współzałożyciel AirHelp.
AirHelp Score 2019 – 10 najlepszych linii lotniczych na świecie:
Pozycja | Nazwa linii | Kraj | Punktualność | Jakość obsługi | Rozpatrywanie roszczeń | Wynik końcowy* |
1. | Qatar Airways | Katar | 8,4 | 8,5 | 7,8 | 8,23 |
2. | American Airlines | USA | 7,5 | 7,9 | 8,8 | 8,07 |
3. | Aeromexico | Meksyk | 7,8 | 8,4 | 8,0 | 8,07 |
4. | SAS Scandinavian Airlines | Szwecja | 7,3 | 7,9 | 9,0 | 8,07 |
5. | Qantas | Australia | 7,9 | 8,3 | 7,9 | 8,04 |
6. | LATAM Airlines | Chile | 7,7 | 8,1 | 8,2 | 8,01 |
7. | WestJet | Kanada | 7,4 | 7,6 | 8,9 | 7,96 |
8. | Luxair | Luksemburg | 7,8 | 7,8 | 8,1 | 7,91 |
9. | Austrian Airlines | Austria | 7,1 | 8,1 | 8,5 | 7,90 |
10. | Emirates | Zjednoczone Emiraty Arabskie | 7,5 | 8,9 | 7,1 | 7,81 |
* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii - każda z nich stanowi 33,33% ostatecznego wyniku.
O rankingu AirHelp Score
To już 8. edycja rankingu AirHelp Score. Podobnie jak w ubiegłych latach zestawienie przygotowywane jest w oparciu o trzy kryteria o jednakowej wadze. Ocena w kategorii „Punktualność” pochodzi z przeprowadzonej przez AirHelp analizy danych z wielu źródeł (własna baza danych, które są porównywane ze statystykami pochodzącymi m.in. z baz danych lotnisk, od agencji rządowych oraz podmiotów śledzących loty i instytucji przechowujących dane historyczne).
W tym roku ocena za „Jakości obsługi” została przyznana na podstawie ankiet przeprowadzonych pośród ponad 40 tys. pasażerów z ponad 40 krajów. Zapytaliśmy ich o opinię pod kątem: komfortu samolotu, pomocy ze strony załogi oraz oferty posiłków.
Wskaźnik „Rozpatrywanie reklamacji” oznacza natomiast procent odrzuconych roszczeń, czas ich obsługi i oczekiwania na wypłatę.
W zestawieniu AirHelp Score 2019 znalazło się 72 przewoźników, w tym także ci obecni na polskich lotniskach. Ranking powstał na podstawie danych zebranych od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. Całe zestawienie dostępne jest na stronie www.airhelp.com.
Nadesłał:
Redakcja PR
|
Komentarze (0)