Technologie » Telekomunikacja

LPP we współpracy z CheckpointSystems wprowadza technologię RFID do swojej marki odzieżowej Reserved

Firma Checkpoint Systems rozszerza swoją współpracę z polską grupą odzieżową LPP poprzez wprowadzenie na szeroką skalę systemu identyfikacji radiowej (RFID), który pozwoli na poprawę dostępności towaru i poziomu zadowolenia klientów oraz zwiększenie wydajności firmy.

Program zostanie wdrożony w całym łańcuchu dostaw LPP, począwszy od procesu produkcji poprzez platformę eCommerce oraz ponad 1700 sklepów w 23 krajach.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dzięki ponad 200 milionom produktów sprzedawanych każdego roku LPP jest dziś największą firmą produkującą odzież w Środkowej i Wschodniej Europie. Społecznie odpowiedzialna polska firma szukała rozwiązania, które poprawi operacyjną wydajność jej działalności oraz zwiększy przejrzystość stanów magazynowych w jej pięciu markach odzieżowych: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Firma Checkpoint dostarcza już do LPP elektroniczny system przeciwkradzieżowy EAS, a nowy program RFID @Source pozwoli na usprawnienie procesu dostaw oraz oszczędność czasu pracy pracowników salonów potrzebnego na sprawdzenie zgodności zamówień, zwiększy też dokładność informacji na temat stanu magazynowego towarów. Pokazuje to, że Checkpoint jest w stanie dostarczać zarówno technologię EAS, jak i RFID, aby spełnić wymagania polskiego klienta.

Oczekuje się też, że wprowadzenie technologii RFID zwiększy dochodowość firmy dzięki poprawie wydajności, co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży o 3%. Poprawi to też identyfikację pojedynczego towaru w łańcuchu dostaw, jednocześnie zwiększając dostępność produktów w sklepie. Technologia pozwoli również firmie LPP na łatwe określenie najlepiej sprzedających się produktów i kluczowych trendów w każdym z salonów, co umożliwi dopasowanie produktów do poszczególnych obiektów i oczekiwań klientów. 

Checkpoint będzie współpracować z dostawcami LPP, zapewniając im tzw. klipsy oraz etykiety  z układem scalonym RFID, które będą aplikowane w fabrykach na etapie produkcji odzieży. Aby dodatkowo usprawnić proces łańcucha dostaw, LPP w swoich centrach dystrybucji zainstalowało tunele RFID. Pozwalają one na dokładną kontrolę przychodzących i wychodzących towarów, co gwarantuje dostarczanie odpowiedniego asortymentu do poszczególnych sklepów.

Przepływ towarów i wykorzystywanie klipsów RFID, które mogą zostać użyte ponownie w łańcuchu dostaw, pozwoli LPP na realizację produkcji w sposób odpowiedzialny. Odzyskane klipsy zwracane są do centrum weryfikacyjnego firmy Checkpoint, tzw. „Total Quality Management’, po czym będą ponownie dostarczane do dostawców LPP i aplikowane na odzież. Tak oznakowane towary mogą następnie zostać dostarczone do salonów LPP.

John Dargan, prezes Checkpoint Systems stwierdził: „Z radością wspieramy LPP w ich wizji budowania wiodącej firmy branży odzieżowej w Europie. Projekt ten pozwoli LPP na zwiększenie wydajności operacyjnej i poprawę poziomu zadowolenia klientów. Współpracujemy z firmą LPP od wielu lat i niezmiernie cieszymy się, że zostaliśmy wybrani do wsparcia jej rozwoju na tym etapie i z niecierpliwością oczekujemy na współpracę w przyszłości”.

„Wdrożenie RFID to ważny punkt zwrotny w naszej działalności. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce i jedną z pierwszych na świecie, która zdecydowała się na zastosowanie tej technologii. System RFID pozwoli nam na prezentowanie klientom spersonalizowanych i łatwiej dostępnych ofert oraz ułatwi zarządzanie towarem na każdym etapie, począwszy od zakładu produkcyjnego, przez centrum dystrybucyjne, aż po sklepy. To wyzwanie, któremu chcemy sprostać, bo naszym zdaniem RFID to technologia przyszłości. Proces nie jest łatwy, gdyż wymaga ogromnych zmian organizacyjnych, jednak sądzimy, że technologia jest warta tego wysiłku” – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Katarzyna Sawicka

Komentarze (7)

  • avatar
    ~Kuba 2019-01-24 11:54:25

    LPP to ostatnio stawia na nowoczesne rozwiązania. Czytałem też o innych pomysłach, które mają wprowadzić.

  • avatar
    ~honey 2019-01-24 10:57:20

    Prawda jest taka że jak chcesz się liczyć w czołówce to musisz inwestować w nowe technologie, bardzo dobry ruch spółki.

  • avatar
    ~zajek 2019-01-22 19:20:38

    No i dobrze, że firma stawia na nowe rozwiązania i dąży do optymalizacji. Cały czas rozwój i szukanie ulepszeń.

  • avatar
    ~bialy 2019-01-22 10:47:16

    Niemała inwestycja, ale znając ruchy zarządu spółki pewnie znowu trafiona.

  • avatar
    ~Boro 2019-01-17 12:51:58

    LPP sporo inwestuje w poprawę efektywności. Tak trzeba robić jak chce się osiągnąć globalny sukces.

  • avatar
    ~Marat 2019-01-16 16:54:49

    Polskie firmy też potrafią być na bieżąco z najnowszą technologią.

  • avatar
    ~pawel 2019-01-16 16:51:01

    Ten system RFID wprowadzają chyba wszystkie topowe firmy, dobrze to świadczy o LPP.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »