Moda » Odzież
Maffashion, Jemerced i Make Life Easier rządzą internetem
Zobacz więcej zdjęć » |
Najbardziej zyskały marki współpracujące z Julią Kuczyńską, Jessicą Mercedes Kirschner oraz Katarzyną Tusk – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W analizie podsumowano obecność medialną Top 10 kobiecych blogów modowych z zestawienia miesięcznika „Press”*. Bezsprzecznie liderką raportu została Maffashion – to z informacjami na temat jej poradnika można było najczęściej spotkać się w mediach (2,2 tys. publikacji w prasie, internecie i RTV). Drugie miejsce zajęła autorka bloga Make Life Easier z wynikiem 1,6 tys. informacji, a tuż za nią Jemerced – o 156 publikacji mniej. Za podium znalazły się Macademian Girl (0,5 tys.), Jestem Kasia (0,2 tys.) oraz Raspberry and Red (0,1 tys.). Znacznie mniej medialne okazały się Rebel Look, Harel, Alice Point oraz Style On.
Szafiarki głównie w internecie
Aż 91 proc. materiałów, które nawiązywały do blogów pochodziło z internetu. Drugim najpopularniejszym źródłem okazała się prasa – 5 proc. przekazu, a następnie telewizja - 3 proc. i radio - 1 proc.
Dziennikarze prasowi najczęściej pisali o poradniku Katarzyny Tusk – 114 publikacji. Materiały na temat Make Life Easier najczęściej były opublikowane w tytułach „Super Express”, „Polska – Dziennik Bałtycki” i „Fakt”. Natomiast w telewizji głównie pojawiał się blog Tamary Gonzales Perea – 63 materiały. Dominował w „Superstacji”, „TVP2” oraz „TVN”. W internecie i radiu prym wiodła Maffashion. Najwięcej uwagi stronie Julii Kuczyńskiej poświęciły portale Zeberka.pl, Jastrzabpost.pl i Plotek.pl.
Poznanianka z największą wartością promocyjną
W podsumowaniu wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji liderką została Jessica Mercedes Kirschner. 18 mln złotych – tyle należałoby wydać na informacje wyemitowane w TV, radiu i prasie, bądź artykuły sponsorowane w portalach internetowych, aby uzyskać taki sam poziom ekspozycji bloga, co w przypadku opublikowanych materiałów.
- To bardzo ważna informacja dla marek. Ekwiwalent reklamowy jest jednym ze wskaźników skuteczności działań marketingowych oraz PR. Choć blog Jemerced uplasował się dopiero na trzecim miejscu pod względem liczby publikacji, to zyskał znaczną przewagę w wartości AVE – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR z firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Blog Katarzyny Tusk na pierwszych stronach gazet
Blogerek nie brakowało także na okładkach czasopism. Najczęściej dziennikarze informowali na czołówkach o blogu Make Life Easier – 35 publikacji, z czego aż 15 na pierwszej stronie. Drugie miejsce zajęła strona Jemerced z wynikiem 15 informacji, a następnie Maffashion – 13.
W mediach społecznościowych dominuje Maffashion
We wrześniu użytkownicy social media wspomnieli o wybranych blogerkach blisko 4 tys. razy. Ponad połowa przekazu należała do Julii Kuczyńskiej (2 tys. wzmianek). Najczęściej internauci pisali o szafiarkach na Facebooku (80 proc.) oraz Twitterze (14 proc.).
Nadesłał:
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
|
Komentarze (0)