Gospodarka » Żywność
Magia ciast i słodyczy
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ciasta i słodycze goszczą zwłaszcza na Polskich stołach od lat. Po stanie wojennym, gdzie tak naprawdę większość ludzi nie posiadała dóbr wyższego rzędu na co dzień, ludzie starali się posiadać znacznie więcej produktów niż byłoby to im normalnie potrzebne. Taka potrzeba posiadania, lekka pycha i chęć objadania się była nam, jako Polakom potrzebna – wynagradzała lata, w których nie mieliśmy nic. Jednym z takich produktów były słodycze i ciasta. Słodycze symbolizowały dobrobyt, słodkość, deser, spotkania z rodziną i przyjaciółmi. Również dla dzieci słodycze to ogromna przyjemność, a rodzice mający wreszcie możliwość obdarowania swoich dzieci – nie szczędzili im ciasteczek i cukierków. Oczywiście z punktu widzenia zdrowotnego nie było to najlepszym rozwiązaniem. Nie można również generalizować, że w każdym domu słodyczy było w nadmiarze i tylko nimi karmiono dzieci, bo to nie prawda. Słodycze miały być pewnym dodatkiem i symbolem. Dzięki takiemu podejściu rynek słodkości w Polsce znacznie się rozwinął i obecnie na półkach sklepowych nieraz trudno znaleźć ulubioną czekoladę w stosie stu innych rodzajów. Smaki coraz wymyślniejsze, kształty i opakowania przykuwające uwagę. Niebanalne połączenia smakowe, działanie na zmysły. Dzięki promowaniu zdrowego odżywiania się, część producentów słodyczy wytwarza coraz to zdrowsze przekąski, które nie zawierają tyle konserwantów i cukru, a nadal potrafią świetnie smakować. Wszystko się zmienia, jednak w Polakach jeszcze przez parę lat na pewno pozostanie ta podświadomość, że posiadanie w nadmiarze czegoś, co jest szeroko dostępne, wynagrodzi trudniejsze czasy w przeszłości. Zobacz więcej
Nadesłał:
sanduciorbas
|
Komentarze (0)