Kultura » Kultura

Magnes w reklamie telewizyjnej?

Magnes w reklamie telewizyjnej?
Zobacz więcej zdjęć »
Nie lubimy jak nam się przerywa, a przecież reklamy telewizyjne są jednym z najbardziej znanych na świecie przerywników. Dlaczego więc tak mocno zapadają nam one w pamięć? Co jest w nich takiego magnetycznego i jakie elementy zapamiętujemy najbardziej?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Nie da się ukryć, że poziom reklam telewizyjnych w Polsce stoi na bardzo niskim poziomie. Tylko nieliczni są w stanie wyróżnić się na tle ogromu totalnie dennych treści przekazywanych nam przez nasze „okno na świat”. Mimo tego, tak wiele z nich zapada nam w pamięć, po jakimś czasie nawet przyzwyczajamy się do tych, które nas na początku tak mocno drażniły i nie zawsze do końca świadomie, dokańczamy dialog z danej reklamy.

Kiedy oglądamy telewizję z dość dużą częstotliwością, to działania na nas mechanizm „do porzygu”, który jest podobny do zasad, na jakich działają największe komercyjne stacje radiowe. Puszczają nam w kółko te same hity, który wreszcie chce nam się wymiotować i po tym następuje wreszcie przełamanie i element akceptacji – im dłużej słuchamy, tym bardziej akceptujemy, a co gorsze, tym bardziej zaczyna nam się podobać. Tak właśnie jest z reklamami.

Reklama ma działać na nasze zmysły i działa, szczególnie na słuch. Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów jakie zapamiętujemy jest bowiem piosenka użyta w reklamie. Zaczynamy ją podśpiewywać, mówiąc nieco metaforycznie, piosenka chodzi za nami całymi dniami. Według badań przeprowadzonych przez ZenithOptimedia, Polacy najbardziej jednak zapamiętują te reklamy, które zdołały ich w jakimś sensie rozbawić, dopiero na drugim miejscu najważniejszym czynnikiem jest charakterystyczne hasło reklamowe.

W najmniejszym stopniu wpływa na nas za to element strachu, który został użyty w reklamie. Nas Polaków, nie rusza w ogóle. Może tutaj tkwi jakiś problem, bo jak już wcześniej wspomnieliśmy, poziom reklam telewizyjnych w Polsce jest wybornie „straszny”.

*

Oderwij się od reklam i sprawdź tutaj najlepsze sceny z polskich filmów!


  



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Majkel007

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »