Firma » Biznes
Marketing precyzyjny - personalizacja i różnorodność narzędzi
Zobacz więcej zdjęć » |
Trend zza oceanu
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Marketing precyzyjny, dobrze już znany za oceanem, to innowacyjna strategia, w której marketerzy analizują konkretne potrzeby, interesy oraz zachowania poszczególnych segmentów użytkowników. Wówczas następuje tworzenie dedykowanej reklamy w oparciu o pozyskane z analizy dane.
To, że warto zastosować takie podejście w działaniach promocyjnych, potwierdza przykład jednego z klientów Adexon 360. Producent filtrów do wody zdecydował się na realizację kampanii display i video. Dzięki wykorzystaniu narzędzi RTB oraz programatic, a także szczegółowej analizie 1st i 3rd party data, wskaźniki z kampanii video oscylowały na poziomie 7%, zaś display 5%. Nasz model optymalizacji w porównaniu do standardowych działań, w których CTR w display osiąga 0,5 - 1%, zaś w video 2 - 4%, wypada rewelacyjne.
Być, jak odbiorca
Marketing precyzyjny sprawdza się szczególnie w przypadku unikalnych produktów, dedykowanych wąskiej grupie odbiorców. Taki produkt już na wstępie zawęża grupę celową, co usprawnia relacje na linii klient - dostawca, a komunikacja marketingowa staje się skuteczna i przede wszystkim efektywna. Marketing precyzyjny zachęca do szukania kilku platform komunikacji z odbiorcą i wyboru najlepszej z nich.
Różne badania wykazują, że już ponad 50% ludzi na świecie korzysta z urządzeń mobilnych - warto więc, poza tradycyjnymi mediami, włączyć również w nasze kampanie kanał mobile. W jednej z ostatnich kampanii dla klienta Adexon 360 z branży deweloperskiej, targetowanie reklamy na telefony sprawdziło się idealnie. Mowa tu o użytkownikach, którzy wyszukiwali informacje o kredytach mieszkaniowych, a następnie przygotowane specjalnie dla nich kreacje wyświetlały się na odwiedzanych przez nich stronach i aplikacjach mobilnych. Działania przełożyły się na bardzo dobre wyniki, CTR na poziomie 7 – 15%. Jednak największym sukcesem był fakt, że deweloper sprzedał wszystkie mieszkania. Sukces tej kampanii przesądził o zaangażowaniu agencji do kampanii na inwestycjach w całej Polsce.
Precyzyjny dobór mediów
Równie istotną w marketingu precyzyjnym, obok poznania grupy docelowej, jest kwestia właściwego doboru mediów – mówimy tutaj zarówno o kanałach online, jak i offline. Wybór nośnika komunikatu nie może rozmywać się z założeniami strategii komunikacyjnej oraz profilem grupy docelowej. W przypadku np. branży motoryzacyjnej doskonale sprawdzają się kampanie mailingowe. Wykorzystujemy wówczas własne bazy, których algorytmy sztucznej inteligencji docierają z przekazem o odpowiedniej porze do definiowanych przez nas grup odbiorców. Jasny komunikat oraz zastosowanie targetowania behawioralnego dają wyniki kampanii open rate na poziomie 20 – 25%, co jest dużym sukcesem.
Ważna rada na początek - zastanówmy się, gdzie przebywają nasi potencjalni klienci. Pamiętajmy też że , zależy nam na powtarzalności przekazu, z którym odbiorca ma stykać się o różnych porach i w wielu miejscach. Ma to szczególne znaczenie jeszcze przed wyborem właściwego medium. Jeśli, np. nasz wybór padnie na telewizję, zadbajmy o właściwy kanał, program i czas emisji. Wszystkie te czynniki mają ogromne znaczenie dla powodzenia naszych działań.
Podsumowując – w marketingu precyzyjnym wybór mediów musi odbywać się zawsze wraz z grupą docelową. Warto zwrócić uwagę na wszystkie kanały potencjalnego dotarcia do odbiorców, a dobry research okaże się nieocenioną pomocą. Sprawdźmy więc wnikliwie: aplikacje, strony www, media społecznościowe, fanpage, programy telewizyjne czy audycje radiowe. Pamiętajmy, że im więcej precyzji w działaniach marketingowych, tym ich wyniki będą lepsze.
Mariusz Maksymiuk - Dyrektor zarządzający agencji interaktywnej Adexon 360. Ekspert w dziedzinie targetowania audience, analizy skuteczności oraz marketing automation. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Pracował w Independent Media na stanowisku dyrektora zarządzającego, gdzie odpowiadał m.in. za tworzenie struktur, business development, kreowanie nowych produktów oraz strategii marketingowej. Współpracował również z Internetowym Domem Mediowym net oraz PHD Media Direction
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|
Komentarze (0)