Technologie » Telekomunikacja
Marketing za przyzwoleniem
Zobacz więcej zdjęć » |
Pusty SMS pełen negatywnego przekazu
Marketing mobilny dynamicznie rozwija się na całym świecie. Wyrażają się o nim pochlebnie marketerzy po obu stronach oceanu, a i konsumenci coraz częściej godzą się na otrzymywanie reklamowych krótkich wiadomości SMS, pod warunkiem, że będą wysyłane zgodnie z prawem i poszanowaniem ich prywatności. 46% niemieckich konsumentów nie ma nic przeciwko SMS-om reklamowym (źródło: Nordlight Research). W Polsce jednak sprawa wygląda nieco gorzej, a to dzięki kilku nagłośnionym przez media oszukańczym loteriom SMS-owym, przez które właściciele telefonów otrzymywali rachunki opiewające na kilkuset złotowe kwoty. Dlatego warto, aby odpowiedzialne marki branży mobile marketingu promowały etyczne zachowania biznesowe w zakresie reklamy w telefonach. Podstawową zasadą jest właśnie permission marketing, czyli reklamowanie się z poszanowaniem prywatności naszych klientów. Tylko w ten sposób jesteś w stanie budować pozytywny wizerunek swojej marki i tworzyć dużą grupę lojalnych klientów.
Buduj relację, zdobywaj lojalnych klientów
Permission marketing (marketing za przyzwoleniem) jest terminem używanym w marketingu relacji i określa sposób budowania i utrzymywania więzi z klientami.
Istota permission marketingu polega na uzyskaniu przyzwolenia/zgody klienta na otrzymywanie komunikatu marketingowego. Otrzymanie zgody jest punktem wyjścia do budowania komunikacji personalizowanej uwzględniającej osobiste preferencje, zainteresowania i potrzeby klienta.
FreshMail: „Pamiętaj, że wysyłając wiadomości do nie potwierdzonych subskrybentów rujnujesz swoją reputację”.
Działania SMS, wykorzystujące zasady permission marketingu pozwalają na budowę lojalności konsumenckiej, utrzymywaniu relacji z klientami, budowę wizerunku firmy lub marki i sprzedaż. Permission marketing najczęściej wykorzystywany jest w narzędziach komunikacji E-mail marketingu: m.in. newsletterach, oraz Bluetooth Marketingu.
Twórcą pojęcia permission marketing jest Seth Godin uważany za guru marketingu i pioniera nowatorskiego podejścia do marketingu produktów i usług.
Jak wyjaśnia serwis Studio72: „Atakowanie potencjalnego klienta zbyt intensywną reklamą przynosi w rzeczywistości skutek odwrotny do zamierzonego. Zamiast pozyskiwać odbiorców naszych usług i produktów – tracimy ich”.
Daniel Zawiliński, Key Account Manager SerwerSMS.pl: „Odnoszenie się z szacunkiem do klienta, komunikowanie wprost polityki poszanowania prywatności wychodzi tylko na plus. Jeśli ktoś obdarza Cię szacunkiem, Ty również zaczynasz Go szanować. To jest reakcja dwustronna. Budowanie pozytywnej relacji marka-konsument to jest najlepsza i jedyna droga do sukcesu każdego projektu biznesowego, bez względu na to, czy mówimy o lokalnej pizzerii czy ogólnoświatowej korporacji finansowej”.
Nadesłał:
SerwerSMS.pl
|
Komentarze (0)