Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
Marzysz o byciu scenarzystą, poetą, a może chciałbyś zajmować się inwestycjami kapitałowymi?
Zobacz więcej zdjęć » |
W tym wyborze mogą pomóc przedstawiciele ciekawych profesji, którzy opowiadają o swoich studiach i doświadczeniach zawodowych na platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju. Wśród nich znaleźli się m.in. pisarka Katarzyna Bonda, Ernest Bryll, poeta i autor tekstów piosenek, oraz Marcin Szczeciński, Kierownik ds. Inwestycji Kapitałowych Adamed Pharma.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Dostęp do wiedzy, a w szczególności do praktycznych doświadczeń związanych z rozwojem i wprowadzaniem na rynek nowych technologii medycznych, jest bardzo ograniczony i znajduje się kosztowo poza zasięgiem typowej młodej firmy. A jest to z kolei coś, co możemy zaoferować poprzez współpracę z nami i naszą siecią kontaktów. Dlatego uznaliśmy, że nie powinniśmy od razu oczekiwać i wymagać, najpierw musimy pomagać i dzielić się tym, co już sami wiemy - mówi Marcin Szczeciński, Kierownik ds. Inwestycji Kapitałowych Adamed Pharma. - Jeśli chodzi o podstawowy model działalności naszego obszaru, istotą współpracy jest inwestycja kapitałowa w spółkę oraz jej dalsze wspieranie w celu budowania wartości (...) Tego rodzaju aktywności podejmujemy współpracując z programami akceleracyjnymi, a przede wszystkim MIT Enterprise Forum CEE - dodaje.
Czym różni się praca pisarza od tej wykonywanej przez scenarzystę filmowego? Słuchaczom AZiR wyjaśnia tę kwestię Katarzyna Bonda, najpopularniejsza autorka powieści kryminalnych w Polsce, absolwentka m.in. scenariopisarstwa w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. - Przede wszystkim scenarzysta pracuje w zespole - to, co on zapisze, jest właściwie nieważne, tzn. fraza, język i to, co dla pisarza jest najważniejsze, czyli styl, ta „pieczęć" autorska, nie ma żadnego znaczenia, dlatego że scenariusz ma rolę służebną. To reżyser robi film, a scenarzysta działa „usługowo" (...) Kompozycja dla pisarza jest czymś... to wtedy on jest demiurgiem, to on stwarza świat, a scenarzysta musi patrzeć na to bardziej analitycznie - uważa Bonda.
Czy można nauczyć się pisać poezję i czy warto w tym celu studiować polonistykę? - Każdy pisze inaczej i poezji nie można w ogóle się nauczyć, bo rzecz polega na tym, że wtedy ona jest interesująca, jak ktoś pisze inaczej niż inni - mówi Ernest Bryll, poeta, prozaik, autor tekstów piosenek, tłumacz, absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. - Polonistyka jest dla tych, którzy chcą znać literaturę. Potrzebne to jest w pisaniu, ale jest cholernie niebezpieczne. Bo nagle człowiek robi się taki wiedzący, co pisze (...). I my wszystko wiemy i nawet jak piszemy, to robimy się tacy... jak potrzeba. A poezja... najlepsza jest zawsze taka, kiedy miało być inaczej, a wyszło bokiem - poezja to jest ta sztuka, która wyszła bokiem, zupełnie nie w tę stronę. I to jest takie piękne - przekonuje Bryll w wypowiedzi dla AZiR. Można się z niej również dowiedzieć m.in. jak sprawdzić, czy ma się talent do pisania wierszy, a także, dlaczego poezja przypomina... zakochanie.
Na platformie AZiR zamieszczane są filmy z wypowiedziami ludzi sukcesu: znanych menedżerów, przedstawicieli nauki, kultury i sztuki. Opowiadają oni o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane specjalnie dla AZiR, można oglądać bezpłatnie. Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska. Partnerami platformy są również Adamed oraz Program Kariera, tworzony przez Polską Radę Biznesu.
Nadesłał:
Agnieszka Krupska
|
Komentarze (0)