Firma » Reklama

Materiały POS, a sprzedaż

Materiały POS, a sprzedaż
Zobacz więcej zdjęć »
Zwróć uwagę klienta w punkcie sprzedaży i spraw, by kupił Twój produkt. Pomogą Ci w tym materiały POS.
Co wpływa na sprzedaż w punkcie sprzedaży? Miła obsługa, promocje? Na pewno. Jednak to tylko część ważnych aspektów, jeśli chodzi o pobudzenie klientów do zakupowych działań. Badanie rynku wykazuje, że to materiały POS lub POSM (z ang. Point of Sales Materials). Pod tą nazwą kryją się między innymi stoiska, banery, standy, ekspozycje, naklejki i ulotki. Mogą być stałe jak i tymczasowe. Ich głównym celem jest zainteresowanie klienta danym produktem, poinformowanie o promocji oraz doprowadzenie do sprzedaży. Jednak aby do tego doszło konieczna jest efektywna kampania POS – sposób zarządzania materiałami POS, który przy niewielkich nakładach doprowadzi do dużych zysków. Co jest w niej ważne?


Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

ODPOWIEDNIE MIEJSCE EKSPOZYCJI

Mówi się o tak zwanej „ślepocie banerowej” wśród konsumentów, którzy są tak przytłoczeni reklamami, że już ich nie zauważają. Dlatego ustaw swoje banery w „gorących” punktach, na skrzyżowaniach alejek, na wysokości wzroku czy też przy kasach. Do tego obserwuj zachowania swoich klientów, zobacz co sprawdza się najlepiej, wyciągaj wnioski i zmieniaj. Upewnij się, że miejsce jest widoczne i dobrze oświetlone. Niezależnie czy są to woblery, stojaki, naklejki na podłogę czy reklamy podwieszane – ich lokalizacja musi być dobrze przemyślana, tak by były widoczne, lecz nie przeszkadzały w zakupach.


ATRAKCYJNY PRZEKAZ

Materiały POS powinny być spersonalizowane, czyli dopasowane do konkretnej grupy klientów. Elementy takie jak kolorystyka, grafika oraz tekst powinny być również spójne z wizerunkiem marki. Natomiast tekst powinien w sposób krótki i jasny docierać do klienta. To może być chwytliwe hasło, które w mig przekaże ideę promocji. Być może nawet zaskoczy lub rozbawi potencjalnego klienta, a dodatkowo skutecznie poinformuje. Istotnym elementem jest także zawarcie wezwania do działania, tzw. call to action. Należy poinstruować klienta, co ma dalej zrobić, żeby jego uwaga nie została rozproszona.


POS to narzędzie, którego Agencja Badania Rynku używa na twoją korzyść. Kampania POS jest skuteczna tylko wtedy, gdy jest dobrze zaplanowana i dobrze monitorowana. Monitorowanie to odbywać się może dzięki raportom tworzonym przez tak zwanych tajemniczych klientów, najnowoczesniejszych pracowników kontroli jakości.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

w.jagodzinska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »