Rozrywka » Sport
Medialna siła szczypiornistów
Zobacz więcej zdjęć » |
Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Polska 2016 były rekordowe, bo przyciągnęły na trybuny ponad 400 tysięcy kibiców. Sportowe emocje udzieliły się także mediom. W okresie 13 stycznia - 2 lutego ukazało się 84 900 informacji o EHF EURO 2016, a codziennie na temat imprezy pojawiało się 4 000 materiałów. Wartość ekwiwalentu reklamowego to ponad 100 mln PLN.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych, 100 stacji radiowych i telewizyjnych oraz social media.
W mediach tradycyjnych ukazało się 22,3 tys. informacji, które mogły wygenerować dotarcie na poziomie ponad 24 mld kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego, jaką organizatorzy musieliby wydać, by osiągnąć taką widoczność w prasie, RTV i na portalach internetowych, ukształtowała się na poziomie 106,3 mln zł.
W przekazie w mediach tradycyjnych dominował internet. Informacje pochodzące z sieci stanowiły 74 proc. Drugim najpopularniejszym medium, które informowało o Mistrzostwach, było radio (13%). 7 proc. przekazu stanowiły doniesienia telewizyjne, a 6 proc. prasowe.
- Portale, ze względu na swoją specyfikę, najszybciej reagowały na wydarzenia związane z Mistrzostwami - liczba tych publikacji charakteryzowała się największą zmiennością w czasie – tłumaczy Robert Studziński, analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
W rankingu najaktywniejszych źródeł na szczycie zestawienia znalazły się media o sportowym profilu tematycznym. Liderem został portal Sport.pl (682 publikacje). Na drugim miejscu uplasował się Eurosport.onet.pl (558), ale materiały pochodzące z tego źródła miały największy zasięg i najwyższy wskaźnik dotarcia co ma związek się z dużą liczbą potencjalnych odbiorców serwisu.
Piłka ręczna popularna w województwie małopolskim
Dziennikarze w równym stopniu prezentowali tematykę Mistrzostw w mediach o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym. Jednak największa promocja wydarzenia dotyczyła województw: małopolskiego (3,1 tys. publikacji), dolnośląskiego (1,3 tys.) i mazowieckiego (1,2 tys.).
Szczyt aktywności mediów osiągnięty został 17 stycznia, w dniu pierwszego zwycięskiego meczu Polaków w Tauron Arenie w Krakowie. Media aktywne były także 13 stycznia – publikowano wówczas terminarz spotkań ME i 28 stycznia po przegranym meczu Polaków z Chorwacją oraz w związku z rezygnacją trenera Michaela Bieglera. Sensacyjne zwycięstwo reprezentacji w meczu z Francją nie spowodowało wzrostu medialności ME w Polsce. Tego dnia pojawiło się jednak więcej materiałów w mediach o większym zasięgu, co przełożyło się na najwyższy wskaźnik dotarcia w badanym okresie.
Sportowo w social media
W analizowanym okresie w źródłach społecznościowych odnotowano ponad 62,7 tys. wpisów i komentarzy dotyczących wydarzenia. 42 proc. materiałów pochodziło z Facebooka. Wydarzenie dużą popularnością cieszyło się także wśród użytkowników Twittera (39 proc.) i Instagrama (18 proc.).
Nadesłał:
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
|
Komentarze (0)