Firma » Biznes
Medical market research – badania marketingowe dla farmacji
Badania leków OTC
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Najczęściej badaniom marketingowym podlegają produkty z kategorii leków bez recepty oraz suplemementów diety. Są one bowiem najłatwiej dostępne, a tym samym najczęściej kupowane. Polacy znajdują się w czołówce światowej pod względem wydatków przeznaczanych każdego roku na zakup tego typu środków medycznych.
Badania leków bez recepty mogą dotyczyć m.in.:
1. Oceny nawyków związanych z ich zażywaniem;
2. Determinantów sięgania po środki;
3. Preferencji odnośnie opakowań;
4. Oceny skuteczności;
5. Analizy formy zażywania;
6. Porównania konceptów reklamowych.
Techniki badania produktów medycznych
Pierwszym etapem realizacji badania rynku pod kątem leków OTC jest zazwyczaj przeprowadzenie analizy jakościowej. Pozwala ona dokonać wstępnej eksploracji problemu badawczego, a także poznać potrzeby konsumentów z grup docelowych.
W tym celu realizuje się zazwyczaj badania IDI (wywiady pogłębione o charakterze indywidualnym), a także badania fokusowe. Zalecane jest także zastosowanie w ramach badań marketingowych leków kreatywnych technik projekcyjnych. Wszystko to pozwala pozyskać informacje na temat potrzeb użytkowników leków OTC, a także determinantów sięgania po środki medyczne.
Po zakończeniu badań jakościowych uzyskane dane poddawane są analizie statystyczne, co pozwala następnie zaprojektować narzędzie do reprezentatywnego badania ilościowego. Jego przeprowadzenie pozwala pozyskać szczegółowe dane, dotyczące charakterystyki wyodrębnionych wcześniej segmentów docelowych klientów.
Korzyści z prowadzenia badań marketingowych Marketingowe badania leków pozwalają przede wszystkim uzyskać dane służące optymalizacji wydatków przeznaczanych na realizację kampanii reklamowych. Przyczyniają się one w konsekwencji do wzrostu zysków ze sprzedaży, a także lojalności klientów względem marki produktów farmaceutycznych.
Nadesłał:
Danni1990
|
Komentarze (0)