Moda » Odzież
Metkowanie u źródła sposobem na większą rentowność branży handlu detalicznego
Z roku na rok można zauważyć coraz większy wzrost handlu detalicznego, który stanowi jedną z głównych gałęzi gospodarczych w Polsce. Oznacza to, że detaliści oprócz rosnących zysków, muszą zmagać się z coraz większą konkurencją i rosnącymi oczekiwaniami konsumentów, którzy mogą wybierać spośród ofert różnych sklepów. Coraz więcej placówek handlu detalicznego decyduje się na wykorzystanie nowych rozwiązań, które pozwolą im optymalizować procesy sprzedaży, oszczędzać i lepiej obsługiwać klientów. Jednym z nich jest metkowanie u źródła.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czym jest znakowanie u źródła?
Znakowanie u źródła (ang. source tagging) to proces umieszczania zabezpieczenia antykradzieżowego w postaci etykiet RF bądź RFID na produkcie lub opakowaniu już na etapie produkcji lub w centrum dystrybucyjnym. Rozwiązanie to jest wprowadzane w celu zwiększenia sprzedaży detalicznej, optymalizacji kosztów, optymalizacji wydajności personelu sklepowego i podniesienia poziomu satysfakcji kupujących. Produkty metkowane u źródła mogą trafiać na półki tuż po tym, jak zostaną dostarczone do sklepu.
Optymalizacja czasu pracy personelu sklepowego i lepsza estetyka produktów
Source tagging to rozwiązanie, które pozwala odciążyć personel sklepowy i usprawnić jego pracę. Dzięki temu, że produkty trafiają do sklepu już ometkowane, pracownicy nie muszą umieszczać etykiet własnoręcznie. Personel sklepowy można dzięki temu skierować do zadań takich jak obsługa klientów. Warto również zwrócić uwagę na to, że aplikowanie etykiet przez personel sklepowy może skutkować ich niedokładnym umieszczeniem. Taki scenariusz często ma miejsce w sklepach o dużym natężeniu ruchu oraz z wysokim przepływem towarów, gdzie personel musi wykonywać wiele różnych czynności w ciągu dnia. Pospieszne, niedokładne umieszczenie etykiety może negatywnie wpływać na poziom zabezpieczenia towarów, jak również na obniżenie walorów wizualnych sprzedawanego produktu. Znakowanie u źródła sprawia, że zabezpieczenia są estetyczne oraz nie kolidują z wzornictwem produktu i opakowania. Dzięki temu, że aplikacja przebiega w specjalnie do tego przystosowanych magazynach, a etykiety dopasowane są do rodzaju produktów, sprzedawcy mogą mieć pewność, że nie będą one zasłaniać informacji o produkcie czy kodu kreskowego zachowując przy tym wszystkie swoje funkcje.
Sprawniejsze zapobieganie kradzieżom
Metkowanie u źródła oznacza skuteczne zabezpieczenie towarów przed kradzieżą. Etykiety umieszczane na etapie produkcji są zamykane pod specjalną powłoką, która zabezpiecza przed zniszczeniem oraz celowym odczepieniem przez nieupoważnione do tego osoby, przez co wskaźnik strat związanych z kradzieżą towarów w przedsiębiorstwie spada.
Widoczność w ramach łańcucha dostaw
Technologia source tagging pozwala na umieszczanie na towarach zwykłych etykiet antykradzieżowych typu RF, jak również tagów RFID, zawierających szczegółowe informacje o produkcie i odczytywanych przez specjalne skanery i anteny bez konieczności zachowania bezpośredniej widoczności na linii tag – czytnik. Dzięki temu możliwa jest szybka lokalizacja i identyfikacja towarów, zarówno na etapie podróży z fabryki, w magazynie, jak i w samym sklepie. Posłużę się tutaj przykładem: partia spodni indywidualnie ometkowanych w szwalni tagami RFID rusza w drogę do centralnego magazynu. Operator po automatycznym odczytaniu oznaczeń za pomocą bramy RFID umieszczonej przy wjeździe do hali magazynowej ma pełne informacje o towarze (jego ilości, rodzaju, rozmiarze, etc.), bez konieczności rozpakowywania opakowania zbiorczego. Dzięki temu może szybko go zinwentaryzować i skierować do sklepu. Następnie spodnie trafiają do placówki handlowej. Sklep wyposażony w czytniki RFID w postaci anten stacjonarnych lub skanerów ręcznych może z łatwością dokonać identyfikacji, co znacząco ułatwia szybkie rozlokowanie towaru na zapleczu i półkach. Następnie może śledzić stan i lokalizację produktów na terenie sklepu, widząc np. ile spodni trafia do przymierzalni, a ile jest odkładanych w inne miejsca.
Wypowiedzi udziela Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska
Nadesłał:
Katarzyna Sawicka
|
Komentarze (0)