Dom » Nieruchomość
Metro nadaje rytm stołecznemu rynkowi mieszkań
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wśród klientów deweloperów przeważają przede wszystkim osoby młode, które nie ukończyły 30. roku życia. Z raportu: Profil i preferencje Polaków opracowanego przez firmę redNet Consulting wynika, że jest ich aż 57 proc. Zainteresowani zakupem mieszkań w wieku między 30 i 35 rokiem życia stanowią kolejne 16 proc.
Jednym z głównych czynników decydujących o wyborze lokalizacji jest skomunikowanie wybranej inwestycji z centrum miasta. Młodzi ludzie w tym wypadku przede wszystkim stawiają na metro. Korzystają z niego głównie młodzi mieszkańcy miasta. Badania przeprowadzone w ubiegłym roku na zlecenie Metra Warszawskiego wskazują, że co druga osoba jeżdżąca metrem jest w wieku 20-34 lat. Aż 75 proc. z nich deklaruje, że codziennie wybiera ten środek komunikacji, aby dotrzeć do pracy lub szkoły.
Warszawski metrostyl
Ocenia się, że w najbliższym sąsiedztwie pierwszej linii metra znajduje się ponad pół miliona mieszkańców Warszawy. Dla większości z nich szlak metra wyznacza topografię miejsc, gdzie robią zakupy, które odwiedzają i z których korzystają. Z drugiej strony trasa metra wytycza właśnie lokalizację powstających kolejnych placówek handlowo-usługowych w mieście. Metro stymuluje także rozwój rynku mieszkaniowego. Projekty deweloperskie lokowane w pobliżu obecnych lub planowanych stacji metra cieszą się o wiele większym zainteresowaniem niż inne propozycje w pozostałych częściach miasta. W opinii socjologów osiedlanie się i organizacja życia wzdłuż linii metra jest nie tylko przejawem chęci zapewnienia sobie komfortu związanego z szybkością przemieszczania się po mieście, ale stanowi także substytut bezpieczeństwa, szczególnie dla osób, które w stolicy są od niedawna.
Atrakcyjność dzielnic z metrem
W aktualnych rankingach popularności dzielnic w czołówce plasują się lokalizacje położone na linii metra. Analizy Home Brokera dowodzą, że nabywcy mieszkań w Warszawie najczęściej wybierają lokale na Mokotowie (ponad 18 proc.1) oraz Ursynowie (12,5 proc.). W tych dwóch dzielnicach znajduje się łącznie aż 10 stacji metra. Niewątpliwie więc trasa metra to jeden z ważniejszych parametrów decydujących o zakupie. Dotyczyć to będzie również powstającej drugiej linii metra. – Drugi odcinek warszawskiego metra, który połączy oba brzegi Wisły przyczyni się do większej popularności tych dzielnic, w których ulokowane będą nowe stacje. Już dziś zauważamy wzrost zainteresowania mieszkaniami w Bemowie właśnie ze względu na planowane oddanie w niedługim czasie zachodniego odcinka drugiej linii metra. Notujemy większą liczbę zapytań o lokale w naszej inwestycji - osiedlu Lazurowa. Perspektywa ekspresowego dojazdu do centrum przyciąga klientów - twierdzi Andrzej Ołdakowski, prezes firmy PBM Południe Development, która ma w ofercie gotowe mieszkania na osiedlu przy ul. Batalionów Chłopskich 76.
Planowana bemowska część metra wchodzi w skład odcinka II D, który przewiduje budowę ośmiu stacji. Trzy z nich znajdą się na Woli (Wolska, Moczydło, Księcia Janusza), a pięć kolejnych na Bemowie (Wola Park, Powstańców Śląskich, Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska). Władze i samorządowcy z Woli i Bemowa dążą do tego, aby zachodni odcinek drugiej linii metra został uruchomiony zaraz po centralnym odcinku, w którym oddane zostaną stacje w Śródmieściu. To właśnie najodleglejsze Bemowo zyska wtedy najwięcej.
Projekty mieszkaniowe wzdłuż linii metra
Bliskość metra ma duże znaczenie dla lokowania nowych inwestycji przez deweloperów. Obecnie na Bemowie prowadzona jest sprzedaż prawie 800 lokali w 19. inwestycjach. Dla porównania, na Bielanach, gdzie jeszcze kilka lat temu pojawiały się tylko pojedyncze inwestycje, dziś oferta według danych serwisu Tabelaofert.pl to ponad 500 mieszkań w 10. inwestycjach. Nadal jednak potentatem mieszkaniowym wśród dzielnic, przez które przechodzi metro jest Mokotów, które dysponuje ofertą prawie 1500 mieszkań w 32 inwestycjach. Nie wszystkie z nich znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie metra, ale już sama dzielnica będąc kojarzona z linią metra sprzyja sprzedaży projektów deweloperskich oraz kreowaniu mody na osiedlanie się w tych rejonach stolicy.
Dodatkowe informacje:
PRESTIGE PUBLIC RELATIONS
prestigepr@prestigepr.pl
tel. 022 620 28 29
www.prestigepr.pl
Komentarze (0)