Technologie » AGD - RTV

Microsoft Surface – bezpieczne biuro tu i teraz

Biznes od dawna nie jest ograniczany do prowadzenia swojej działalności w fizycznej lokalizacji. Pracownicy są mobilni – łączą się z klientami i zespołami w różnych miejscach i o dowolnej porze, korzystając z możliwości sprzętu, który stawia na komfort, ergonomię pracy i jej bezpieczeństwo.

Zdalnie i efektywnie

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Sytuacja ta jest szczególnie istotna teraz, kiedy w zmieniającej się rzeczywistości w wielu organizacjach pojawia się obowiązek pracy zdalnej, a pracownicy powinni mieć możliwość korzystania z najlepszych technologii, które im to ułatwią, zarówno w warstwie oprogramowania, jak i wykorzystywanego sprzętu.

To właśnie sprzęt komputerowy w dużym stopniu decyduje o wygodnej i efektywnej pracy zdalnej. Powinien on umożliwiać realizację zadań wszędzie tam, gdzie chcemy i zapewniać elastyczne opcje wprowadzania danych oraz przyjazny interfejs, np. dający możliwość przesuwania ekranu palcem przy przeglądaniu stron internetowych czy wykorzystania atramentu cyfrowego do robienia notatek i zbierania pomysłów.

Niezależnie czy rolę biurka spełnia stół kuchenny czy przestrzeń w biurowcu, urządzenia Surface umożliwiają użytkownikom bezproblemową współpracę oraz pełne zaangażowanie w spotkania online, bez konieczności polegania na dodatkowych urządzeniach peryferyjnych, dzięki wbudowanym wysokiej jakości głośnikom, mikrofonom i kamerom oraz użyciu pióra dotykowego z aplikacjami, takimi jak np. Microsoft Whiteboard. Urządzenia z rodziny Surface oferują również wyjątkową wszechstronność, wydajność i długi czas pracy na bateriach co sprawia, że użytkownicy mogą pracować wygodnie i być tak produktywni, jak tylko pozwalają na to „realia nowego biura”.

Domowy surfing

Z pracą zdalną wiąże się szereg zalet, takich jak wygoda pracy z domu, możliwość ułożenia innego harmonogramu dnia zgodnie z potrzebami wszystkich domowników, czy oszczędność czasu związana z dojazdami. Trzeba jednak liczyć się z wyzwaniami: osoby pracujące z domu, które do tego nie przywykły mogą czuć się odizolowane, ignorować tzw. biurowe wellness czy tracić produktywność. Aby lepiej reagować na ten stan, pracownicy mogą podjąć następujące kroki, które mają szansę poprawić tę sytuację:

Po pierwsze, zorganizuj miejsce pracy

Bez względu na lokalizację, pracownicy powinni mieć możliwość zaaranżowania miejsca, w którym będą mieli łatwy dostęp do potrzebnych im materiałów. Może to być trudne dla osób, które większość czasu spędzały do tej pory w podróży. W takich przypadkach konieczne jest zorganizowanie biurowej rzeczywistości na nowych warunkach. Mogą w tym pomóc przedmioty, których pracownik zawsze używa – kubek na wynos, przybory do pisania, biurko na kolanach, ulubione słuchawki itp. Dodatkowo, z pomocą może również przyjść zachowanie takich szczegółów, jak służbowy strój, który podczas pracy zdalnej pomaga symulować uczucie posiadania domowego biura.

Po drugie, znajdź odpowiednie narzędzia

Przestrzeń do pracy musi być wyposażona w niezbędne narzędzia, w tym komputer i niezawodne łącze internetowe, np. technologię LTE. Ewentualny brak dostępu do łącza stałego w dzisiejszych czasach to na szczęście nie problem, bo zawsze można udostępnić sobie internet z telefonu czy też włożyć kartę SIM do komputera, tak jak jest to możliwe np. w przypadku Surface ProX. Kolejnym elementem powinny być programy i aplikacje, których pracownicy potrzebują, aby wykonywać swoją pracę w sposób jak najbardziej efektywny. Możliwości takie jak współdzielenie plików i organizacja dokumentów w chmurze mogą ułatwić współpracę. Podobnie jak oprogramowanie, takie jak np. Microsoft Teams może usprawnić komunikację, np. dzięki wygodnemu czatowi i wideokonferencjom.

Po trzecie, pamiętaj o współpracy

Praca zdalna oznacza realizację zadań bez fizycznej obecności koleżanek i kolegów. Utrzymanie łączności z innymi członkami zespołu może pomóc w zachowaniu odpowiedniego poziomu motywacji, zaangażowania i poczucia wspólnoty. Sporządzając harmonogram dnia pracy, warto poświęć czas na zaplanowanie spotkań ze współpracownikami czy czatu wideo z kierownictwem, wykorzystując w tym celu oprogramowanie do współpracy. Pozostawanie w kontakcie i aktywność na tym polu pozwolą utrzymać zdrową równowagę między pracą a życiem domowym. Dobrą praktyką mogą być regularne spotkania, np. przy „porannej kawie”, które ułatwią planowanie codziennej pracy.

Po czwarte, nie zapominaj o bezpieczeństwie

Projektując rozwiązania dla biznesu zarówno w warstwie oprogramowania, jak i sprzętu, Microsoft zawsze na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo cyfrowe. Komputery Surface dla Firm są pierwszymi na rynku, które z myślą o biznesie, zostały wyposażone w DFCI, zapewniając w ten sposób dodatkowy poziom ochrony urządzenia. DFCI daje firmom, nie tylko gwarancję łatwej administracji flotą takich komputerów i pojedynczymi urządzeniami, lecz również pozwala zarządzać ich funkcjami sprzętowymi i software’owymi zdalnie. Wszystko oczywiście dzieje się w chmurze Microsoft, w usłudze Intune.

Więcej informacji na temat sposobu zarządzania urządzeniami końcowymi znajduje się w e-booku: A Modern Blueprint for Endpoint Protection (Nowoczesny plan ochrony punktów końcowych)

PS: Twój informatyk pracuje dzisiaj w chmurze

Linia mobilnych urządzeń Microsoft Surface jest zaprojektowana w taki sposób, by wspierać działy IT w zarządzaniu pracą zdalną, m.in. zmniejszając złożoność procesów IT i usprawniając dodawanie kolejnych urządzeń w chmurze. Posiadają one Windows Autopilot, który umożliwia zdalne wdrożenie dowolnego nowego urządzenia Surface w jakimkolwiek środowisku, w tym w domu lub w miejscu pracy zdalnej pracownika. Użytkownik po prostu odblokowuje urządzenie i uruchamia je „prosto z pudełka”, inicjując proces wstępnej konfiguracji. Windows Autopilot automatycznie dołącza pracownika do Azure Active Directory i rejestruje urządzenie w aplikacji Intune do zdalnego zarządzania w chmurze.

PPS: Bezpieczeństwo i higiena przede wszystkim

Biorąc pod uwagę obecną sytuację na świecie, bardzo ważnym elementem codziennego korzystania z urządzeń elektronicznych jest zachowanie higieny pracy. Pamiętajmy, aby regularnie czyścić ekran dotykowy oraz klawiaturę, np. za pomocą zwilżonych ściereczek dezynfektujących. I ostatnie – gdy kończymy pracę, warto schować swoje urządzenie do etui, co z pewnością wpłynie pozytywnie również na nasz „Work Life Balance”.

Więcej informacji na temat sposobu czyszczenia i konserwacji urządzeń Surface w poradniku: Guidance on how to clean and care for your Surface device (Czyszczenie i konserwacja urządzeń Surface) 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Dfusion Communication

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »