Firma » Biznes
Miliard złotych na rozwój centrów badawczo-rozwojowych w polskich firmach
Zobacz więcej zdjęć » |
Dofinansowanie z Programu Inteligentny Rozwój pokryje m.in. koszty zakupu technologii lub aparatury umożliwiającej prowadzenie prac badawczo-rozwojowych (w skrócie B+R).
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nabór projektów potrwa od 1 marca do 29 kwietnia 2016 r. Wnioski o dofinansowanie przyjmować będzie w wersji papierowej Ministerstwo Rozwoju.
Przedmiotem dofinansowania mogą być wydatki inwestycyjne np. nabycie nieruchomości i jej remont, zakup licencji, patentów, know-how, koszty odpowiedniej wiedzy technicznej oraz koszty doradztwa i równorzędnych usług wykorzystywanych na potrzeby projektu, a także koszty zakupu materiałów i produktów związanych bezpośrednio z realizacją inwestycji.
Konkurs przeznaczony jest dla mikro, małych lub średnich przedsiębiorców, którzy mogą otrzymać do od 15 do 70% wartości kosztów projektu (rozwój centrów inwestycyjnych, prace rozwojowe lub pomoc de minimis). Dotację mogą otrzymać firmy planujące zarówno utworzenie centrum badawczo-rozwojowego, jak i te, które chcą rozwijać już działające jednostki. Preferowane będą branże wpisujące się w Krajowe Inteligentne Specjalizacje np. branża IT, biomedycyna, energetyka, branża rolno-spożywcza.
Podczas weryfikacji wniosków, premiowane będzie m.in. zawiązanie współpracy z jednostkami naukowymi - uczelniami publicznymi lub prywatnymi w kraju. Przedsiębiorcy mogą liczyć na dodatkowe punkty również za wysoki udział wydatków na działalność B+R w całkowitych nakładach inwestycyjnych oraz planowane zwiększenie zatrudnienia w działach zajmujących się B+R.
- Jednym z wymogów jest dołączenie do wniosku o dofinansowanie agendy badawczej. Dokument powinien zawierać plany badawcze firmy oraz analizę zakładanych rezultatów prac B+R, prowadzonych z wykorzystaniem dofinansowanej infrastruktury – wyjaśnia Małgorzata Stambulska, ekspertka firmy doradczej Human Partner Sp. z o.o. – Trzeba również pamiętać, że minimalna wartość kosztów kwalifikowanych w jednym projekcie w tym naborze wynosi 2 mln złotych – podkreśla Stambulska.
Polskie firmy stawiają na rozwój
Według oceny ekspertów firmy Human Partner, planowany konkurs Ministerstwa Rozwoju wpłynie na rozwój istniejących i nowych centrów badawczo-rozwojowych w firmach. To z kolei może przełożyć się na zwiększenie liczby wprowadzonych innowacyjnych rozwiązań w Polsce.
Jak wynika z informacji opublikowanych przez GUS - kolejny rok z rzędu wzrosły wydatki na działalność badawczo-rozwojową wśród przedsiębiorców. I tak w 2014 r. wyniosły ponad 16,1 mld zł i wzrosły w stosunku do roku poprzedniego o ponad 12%. To oznacza, że na finansowanie prac B+R przeznaczyliśmy 0,94% PKB (wobec 0,87% rok wcześniej). Dane te potwierdzają trend odnotowany w światowych klasyfikacjach.
Według Global Innovation Index 2015 w latach 2008-2013, a zatem w czasie kryzysu gospodarczego, Polska zajmowała pierwsze miejsce jeśli chodzi o dynamikę wzrostu nakładów prywatnych (BERD) oraz drugie - za Chinami - jeśli chodzi o wzrost wydatków rządowych (GERD).
Posiadanie dobrze wyposażonego działu badawczo-rozwojowego jest pierwszym krokiem do wytwarzania innowacyjnych produktów, które są szansą na wzrost przychodów i konkurencyjności przedsiębiorstwa nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
Human Partner
Human Partner Sp. z o.o. to jedna z czołowych firm branży doradczo-szkoleniowej, specjalizująca się w pozyskiwaniu zewnętrznego finansowania na realizację inwestycji oraz projektowaniu i prowadzeniu szkoleń rozwijających kompetencje pracowników i menedżerów.
Human Partner wspiera długofalowy rozwój firm dobierając kompleksowe rozwiązania dopasowane do ich potrzeb, kompetencji oraz celów. Świadczy usługi rozwojowe, adresowane głównie do sektora MŚP oraz dużych przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym z różnych branż. Oferuje doradztwo biznesowe związane z pozyskaniem środków unijnych w ramach nowej perspektywy 2014-2020.
Więcej informacji: http://www.humanpartner.pl/
Nadesłał:
Agencja Multum PR
|
Komentarze (0)