Kultura, sztuka » Kultura

Milionerzy w mediach

Milionerzy w mediach
Zobacz więcej zdjęć »
O 190 mln zł uszczupliłby się majątek 10 najbogatszych Polaków, gdyby musieli wydać na promocję tyle, ile warte były informacje opublikowane na ich temat.

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował  ponad 15 tys. materiałów, w których wymieniono najcenniejsze nazwiska rankingu magazynu „Forbes”.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Na szczycie listy medialności znalazł się Michał Sołowow z wynikiem 3,4 tys. publikacji. Tuż za nim uplasował się Zygmunt Solorz-Żak, którego przywoływano w blisko 3,3 tys. materiałach. Rodzeństwo Kulczyków, zajmujące pierwszą pozycję w rankingu najbogatszych Polaków, cieszyło się mniejszą popularnością w mediach. Debiutanci rankingu znaleźli się dopiero na 3. miejscu, gromadząc niespełna 2 tys. informacji.

Publikacje na temat Dominiki i Sebastiana Kulczyków wygenerowały jednak drugi w zestawieniu wynik ekwiwalentu reklamowego – blisko 38 mln zł. Oznacza to, że informacje o nich częściej pojawiały się w mediach o wysokich wartościach w cennikach reklamowych, w tym w programach stacji telewizyjnych (116 emisji). Wyższe AVE materiałów oszacowano jedynie w przypadku Zygmunta Solorza-Żaka – prawie 40 mln zł. Jego nazwisko można było najczęściej spotkać w prasie – 569 materiałów. Trzeci wynik uzyskał lider rankingu medialności - Michał Sołowow – ponad 32 mln zł, który z kolei odnotował najwięcej publikacji w radiu (121 informacji). Biznesmen dominował również w internecie – 2892 publikacje.

Największy udział informacji w mediach ogólnopolskich, bo aż 91 proc. przekazu odnotował Jarosław Pawluk, zajmujący 10. pozycję w rankingu medialności najbogatszych. Ekspozycję na poziomie 80 proc. uzyskali Jacek, Wojciech i Tomasz Furmanowie, a 74 proc. - Jacek Czarnecki. Najmniej widoczny był w tego rodzaju mediach Dariusz Miłek – 52 proc. przekazu.

Okresem największej popularności w mediach dla lidera rankingu medialności, Michała Sołowowa był luty ub.r. Zygmunt Solorz-Żak, Leszek Czarnecki oraz małżeństwo Solange i Krzysztof Olszewscy najbardziej medialni byli miesiąc później. Dominice i Sebastianowi Kulczykom media poświęciły najwięcej uwagi w październiku.

Pod względem obecności na pierwszych stronach gazet w analizowanym okresie prym wiódł Michał Sołowow, o którym opublikowano aż 70 informacji. O dwa materiały mniej odnotował na okładkach Leszek Czarnecki. Rodzeństwo Kulczyków wystąpiło na pierwszej stronie w 52 publikacjach. 

Największy potencjał, jeśli chodzi o dotarcie, miały informacje na temat Michała Sołowowa - mogły one wygenerować nawet 3,3 mld kontaktów. Nieco mniej  - 3,1 mld mogły osiągnąć materiały dotyczące Zygmunta Solorza-Żaka, ponad 2,5 mld – publikacje o Dominice i Sebastianie Kulczykach, a blisko 2,5 mld – Leszka Czarneckiego.

 

 

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych podmiotów z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »