Gospodarka » Żywność
Mimo upałów, spadła sprzedaż piwa
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
Analitycy M/analytics porównali sprzedaż piwa podczas ostatniego długiego weekendu w czerwcu z analogicznym weekendem sprzed roku.
Podczas tegorocznej „czerwcówki” i dni poprzedzających kupiliśmy łącznie o ponad 21 tysięcy hektolitrów piwa mniej niż przed rokiem, co przełożyło się na spadek o 4%.
Zarówno w dni przed „czerwcówką”, jak i w czwartek (Boże Ciało) oraz piątek konsumenci zdecydowanie rzadziej sięgali po piwo. Część strat została natomiast „odrobiona” w sobotę i niedzielę. Pod koniec weekendu wzrost rok do roku sięgnął 6,6%. Główny wpływ na to wywarła aura, czyli dwa upalne dni przynajmniej na terenie większości kraju – skomentowała badanie Ewa Rybołowicz, dyrektorka ds. analiz rynkowych M/platform.
W ubiegłym roku rekordowa sprzedaż piwa – ponad 113 hektolitrów – przypadła na środę oraz sobotę. W tym roku rekord padł jedynie w sobotę, osiągając poziom aż 116 hektolitrów piwa sprzedanych w ciągu dnia.
Nadesłał:
2pr
|

Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ. WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce – od koncepcji po realizację z AI
AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
Komentarze (0)