Gospodarka » Żywność
Mimo upałów, spadła sprzedaż piwa
Zobacz więcej zdjęć » |
Analitycy M/analytics porównali sprzedaż piwa podczas ostatniego długiego weekendu w czerwcu z analogicznym weekendem sprzed roku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Podczas tegorocznej „czerwcówki” i dni poprzedzających kupiliśmy łącznie o ponad 21 tysięcy hektolitrów piwa mniej niż przed rokiem, co przełożyło się na spadek o 4%.
Zarówno w dni przed „czerwcówką”, jak i w czwartek (Boże Ciało) oraz piątek konsumenci zdecydowanie rzadziej sięgali po piwo. Część strat została natomiast „odrobiona” w sobotę i niedzielę. Pod koniec weekendu wzrost rok do roku sięgnął 6,6%. Główny wpływ na to wywarła aura, czyli dwa upalne dni przynajmniej na terenie większości kraju – skomentowała badanie Ewa Rybołowicz, dyrektorka ds. analiz rynkowych M/platform.
W ubiegłym roku rekordowa sprzedaż piwa – ponad 113 hektolitrów – przypadła na środę oraz sobotę. W tym roku rekord padł jedynie w sobotę, osiągając poziom aż 116 hektolitrów piwa sprzedanych w ciągu dnia.
Nadesłał:
2pr
|
Komentarze (0)