Technologie » Internet
Minister Gospodarki Patronem Honorowym Programu Użyteczna Strona
Zobacz więcej zdjęć » |
Celem Programu jest stałe podnoszenie poziomu użyteczności stron internetowych w Polsce.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Patronat ze strony Ministerstwa dowodzi, jak wielką rolę na polskim rynku spełnia Program „Użyteczna Strona”– podkreśla menedżer projektu Agnieszka Chaber-Tomczak – naszym celem jest popularyzacja idei użyteczności oraz stały wzrost poziomu zadowolenia e-klientów. Cieszymy się, że nasz Program zyskał uznanie ze strony najwyższych władz państwowych.
Organizacje przystępujące do Programu Certyfikacyjnego Użyteczna Strona podlegają szczegółowemu i wieloaspektowemu audytowi, którego celem jest określenie obszarów funkcjonowania serwisu, w których użytkownicy zgłaszają najwięcej trudności oraz określenie poziomu funkcjonalności, bezpieczeństwa oraz jakości serwisu. Po zakończeniu etapu badawczego, każdy podmiot otrzymuje indywidualny raport, zawierający szczegółowe wyniki badania, jak również rekomendacje i wskazówki, które mogą pomóc w udoskonalaniu firmowego serwisu internetowego. Celem wprowadzanych zmian jest przede wszystkim spełnienie oczekiwań e-klientów i sprawienie, aby ich doświadczenie z korzystania z serwisu było jak najlepsze.
Program uzyskał wsparcie ze strony ministra, ponieważ jego idea doskonale wpisuje się w politykę prowadzoną przez Departament Gospodarki Elektronicznej. W uzasadnieniu decyzji o objęciu patronatem honorowym przedstawiciele ministerstwa podkreślili, że program przyczynia się do upowszechnienia wiedzy na temat możliwości wykorzystania kanałów elektronicznych wśród przedsiębiorców oraz rozwoju e-commerce w Polsce.
W czasach powszechnej informatyzacji i przenoszenia relacji z klientami w przestrzeń wirtualną, żadnego przedsiębiorcy nie stać na zlekceważenie ich preferencji, ale świadomość tego jak budować użyteczne witryny internetowe jest nadal mało rozpowszechniona i dostępna tylko dla wąskiego grona. Tylko przekrojowa, ekspercka analiza może określić jak zadbać o potrzeby i bezpieczeństwo klientów w sieci, a dla wielu przedsiębiorstw jej wartość rynkowa pozostaje poza zasięgiem możliwości budżetowych. Tymczasem Certyfikat Użyteczna Strona to inicjatywa środowiskowa, oferująca wszechstronne badanie użyteczności za dużo niższą cenę, a przyznane Godło stanowić będzie namacalny dowód, że preferencje użytkowników leżą w centrum zainteresowania organizacji. Dodatkową wartością płynącą z uczestnictwa w projekcie jest szeroki pakiet wsparcia pochodzący od organizatorów i partnerów programu. Z jednej strony, są to różne narzędzia umożliwiające dalsze monitorowanie i doskonalenie serwisu oraz zwiększanie wyników zasięgowych. Z drugiej, organizatorzy zapewniają możliwość promocji Laureatów oraz wykorzystanie Godła do celów marketingowych oraz w szerszych działaniach komunikacyjnych.
Certyfikat jest akredytowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Partnerami Merytorycznymi Programu Użyteczna Strona są: UseLab Sp. z o.o., SARE Sp. z o.o., bluerank Sp. z o.o., Gemius S.A., Codecoders, Eyetracking Sp.z o.o.
Patronami Medialnymi Programu są: Grupa Onet.pl S.A., Wirtualna Polska S. A., gazeta.pl, Interia.pl S.A..
Więcej informacji o programie i pełna oferta znajdują się na stronie www.uzytecznastrona.pl
Nadesłał:
Agnieszka Andrzejczak
|
Komentarze (0)