Rozrywka i wypoczynek » Gry

Mistrzostwa Europy w układaniu kostki Rubika – 10,000 euro w puli nagród

Mistrzostwa Europy w układaniu kostki Rubika – 10,000 euro w puli nagród
Zobacz więcej zdjęć »
Liczą się precyzja ruchów oraz opanowanie skomplikowanych algorytmów. Rekordziści układają kostkę Rubika w 21 sekund z zamkniętymi oczami. Z otwartymi potrafią rozwiązać tę pochodzącą z Węgier łamigłówkę jeszcze szybciej. Nawet w 5 sek.!
Liczą się precyzja ruchów oraz opanowanie skomplikowanych algorytmów. Rekordziści układają kostkę Rubika w 21 sekund z zamkniętymi oczami. Z otwartymi potrafią rozwiązać tę pochodzącą z Węgier łamigłówkę jeszcze szybciej. Nawet w 5 sek.! Już niebawem najlepsi „speedcuberzy” zmierzą się podczas Mistrzostw Europy w układaniu kostki Rubika organizowanych 15-17 lipca w czeskiej Pradze.

Sponsorem wydarzenia jest polska firma TM Toys sp. z o.o., wyłączny dystrybutor kostki Rubika w naszym regionie. W mistrzostwach weźmie udział ponad 500 „speedcuberów” (osób profesjonalnie zajmujących się wyczynowym układaniem kostki Rubika) z 44 krajów świata. Do Pragi pojedzie reprezentacja aż 79 Polaków, wśród których znajdują się np. Michał Plesowicz – aktualny mistrz Europy w „speedcubingu” jedną ręką oraz Marcin Kowalczyk – rekordzista Świata w układaniu wielu kostek pod rząd z zamkniętymi oczami. Zawodnicy zmierzą się w 18 konkurencjach, które różnią się od siebie np. wielkością i rodzajem kostki ale także sposobem jej układania. Oprócz wspomnianych metod kostkę można układać np. za pomocą stóp.

Najpopularniejsza łamigłówka świata
Kostka została stworzona w 1974 roku przez węgierskiego architekta Ernö Rubika i na początku nazywana była „Magiczną kostką”. Powstała, by pomóc studentom architektury w doskonaleniu wyobraźni przestrzennej. Okazała się hitem sprzedażowym i przez ponad 40 lat jej produkcji kostkę kupiło powyżej 250 milionów fanów łamigłówek.

-Popularność kostki Rubika nie słabnie, szczególnie w Europie środkowej. Szacujemy, że tylko w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech sprzedaje się około 350 tys. sztuk produktów na licencji Rubik’s rocznie – przekonuje Radosław Hec – dyrektor ds. sprzedaży w firmie TM Toys sp. z o.o., sponsora Rubik’s Cube European Championship 2016.

Rozwiązywanie łamigłówki polega na stosowaniu odpowiednich algorytmów. Początkujący potrzebują do 10 kombinacji, by ułożyć kostkę w około 5 minut. Profesjonalistom, którym wystarczają sekundy na uporanie się z łamigłówką potrzebna jest znajomość setek schematów oraz godziny intensywnych ćwiczeń sprawnościowych i umysłowych.

Mistrzostwa Europy 2016
W trakcie imprezy dla najlepszych uczestników przygotowano pulę nagród w wysokości 10 000 euro. Laureaci pierwszych miejsc w poszczególnych kategoriach mogą otrzymać nawet 1000 euro nagrody. To spora kwota biorąc pod uwagę, że średnia wieku uczestników tegorocznych mistrzostw nie przekracza 21 lat, przy czym najmłodszy „speedcuber” biorący udział w wydarzeniu to sześciolatek.

Mistrzostwa Europy W Układaniu Kostki Rubika 2016 odbędą się w dniach 15-17 lipca w Radotín – dzielnicy czeskiej Pragi, a więcej informacji na ich temat znaleźć można na: euro2016.cubing.net. Trzymajmy kciuki za naszych reprezentantów. Zdjęcia: Rubik's Brand Ltd.

** 

Dane osób do kontaktu:
Ewa Turowska-Pająk
Koordynator ds. Marketingu
TM Toys sp. z o.o.
ewa.turowska@tmtoys.pl
tel. +48 668 189 208

Jacek Kloc
Menedżer Działu Media Relations
Exacto Sp. z o.o.
jkloc@exacto.pl
tel. +48 797 126 324

**

Informacje uzupełniające: Firma TM Toys Sp. z o.o., Oficjalny Sponsor Rubik’s Cube European Championship 2016, od 1997 roku zajmuje się dystrybucją zabawek w Polsce. Od początku obecności na rynku strategią firmy jest dystrybucja najlepszej jakości markowych zabawek uznanych światowych producentów. TM Toys specjalizuje się również w zabawkach licencyjnych, czyli takich, które przedstawiają najpopularniejsze postaci ze świata dziecięcych filmów, bajek czy komiksów. W trosce o bezpieczeństwo i właściwy rozwój dziecka TM Toys dba o to, aby produkty posiadały wszystkie niezbędne badania i atesty, prowadzi też proces selekcji oferty pod kątem dopasowania zabawek do odpowiedniej grupy wiekowej oraz oferowania możliwie najlepszych walorów zabawowych i edukacyjnych. Oferowane przez firmę produkty wielokrotnie brały udział w konkursach dla producentów zabawek i zdobywały liczne nagrody tak w Polsce jak i za granicą.

 


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Exacto

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »