Motoryzacja » Samochody
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION -Ogólne informacje
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
· Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) z siedzibą w Tokio w Japonii jest globalnym producentem pojazdów oraz członkiem grupy Mitsubishi zrzeszającej przedsiębiorstwa, które sprzedają i serwisują pojazdy segmentu mini („Kei-car”), minivany, SUV-y, samochody dostawcze, pickupy oraz samochody osobowe w ponad 160 krajach.
· Korporacyjne kamienie milowe:
o 1870: Yataro Iwazaki zakłada w 1870 roku grupę Mitsubishi
o 1914: Zastrzeżenie znaku firmowego Mitsubishi w kształcie trzech diamentów
o 1917: Produkcja pierwszego samochodu firmy Mitsubishi (Model-A)
o 1921: Zawieszenie produkcji samochodów osobowych na rzecz produkcji samolotów
o 1946: Wznowienie produkcji pojazdów („Mizushima" (XTM1) trójkołowy mini-pickup)
o 1960: Powstaje pierwszy powojenny czterokołowy samochód firmy Mitsubishi (całkowicie
nowy Mitsubishi 500)
o 1966: Rozpoczęcie prac badawczo-rozwojowych nad napędami elektrycznymi
o 1970: Oddział ds. produkcji pojazdów firmy Mitsubishi Heavy Industries Ltd. zostaje
przekształcony w działającą do dziś firmę Mitsubishi Motors Corporation
o 1974: Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży w Europie (ogłoszone podczas salonu
London Motor Show 1974)
…
o 2006: Ogłoszenie rozpoczęcia prac badawczo-rozwojowych nad pojazdem elektrycznym
w ramach programu „i-MiEV”
o 2009: Rozpoczęcie produkcji modelu “i-MiEV” – pierwszego seryjnego samochodu
elektrycznego stworzonego przez dużego producenta samochodów
o 2012: Rozpoczęcie produkcji modelu Outlander PHEV – pierwszego na świecie
hybrydowego samochodu SUV z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów
i z układem napędowym Twin-Motor 4X4
o 2014: Firma MMC zanotowała najwyższy w swojej historii zysk z działalności
operacyjnej, zysk zwykły oraz zysk netto
o 2015: Między innymi:
§ Premiery rynkowe nowych modeli L200 (wersja europejska), Pajero Sport i Outlander 2016
· Outlander PHEV staje sie najlepiej sprzedawanym samochodem hybrydowym ”plug-in” w Europie.
· MMC prezentuje nową linię stylistyczną “Dynamic Shield”
· Rozumiejąc więzi, jakie łączą samochody, społeczeństwo i środowisko naturalne, firma MMC wypracowała sobie pozycję lidera w dziedzinie popularyzacji i produkcji ekologicznych pojazdów, jak nowatorski elektryczny SUV Outlander PHEV z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów i z układem napędowym Twin-Motor 4X4 (ponad 50 tys. egzemplarzy sprzedanych w Europie od dnia premiery).
· Z dniem 26 czerwca 2014 wprowadzono zmiany w strukturze zarządu MMC:
o Osamu Masuko – Prezes & dyrektor zarządzający (nowoutworzone stanowisko)
o Tetsuro Aikawa – Prezydent & dyrektor ds. operacyjnych (nowoutworzone stanowisko)
· Pięciu głównych udziałowców MMC, według stanu na 31 marca 2015 roku:
o Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. - 12,63 %
o Mitsubishi Corporation - 10,06 %
o MHI Automotive Capital. LLC 1 - 3,92 %
o The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ, Ltd. - 3,91 %
o MHI Automotive Capital. LLC 2 - 3,45 %
- Produkcja MMC:
- 6 fabryk produkujących samochody w 4 krajach (skonsolidowane filie)
- 12 fabryk produkujących samochody należące do spółek powiązanych oraz partnerów biznesowych w 11 krajach i regionach
- 8 fabryk produkujących silniki, skrzynie biegów i komponenty w 5 krajach (skonsolidowane filie, spółki powiązane, partnerzy biznesowi)
- MMC R&D (dział badawczo-rozwojowy)::
o 8 ośrodków w 5 krajach (skonsolidowane filie)
- Cele inwestycyjne w ujęciu średnioterminowym (od roku budżetowego 2014 do roku budżetowego 2016):
- + 50% w nakładach inwestycyjnych do 100 miliardów ¥ (730 milionów €) rocznie
- + 30% w wydatkach na prace badawczo-rozwojowe do 80 miliardów ¥ (590 milionów €) rocznie
Podsumowanie działalności biznesowej
12 miesięcy roku budżetowego 2014
http://www.mitsubishi-motors.com/publish/pressrelease_en/corporate/2015/news/detail0966.html
· Sprzedaż netto: + 4 % do 2.180,7 miliarda jenów
· Zysk z działalności operacyjnej: +10 % do 135,9 miliarda jenów
· Zysk zwykły: + 17 %do 151,6 miliarda jenów
· Zysk netto: + 13 % do 118,2 miliarda jenów
· Marża operacyjna: 6,2 %
· Łączny wolumen sprzedaży detalicznej: + 4 % do 1.090.000 egzemplarzy
· Wolumen sprzedaży w ujęciu regionalnym:
1 - Azja (ASEAN + Północna Azja): ± 0 % do 344.000 egzemplarzy
2 - Grupa „Australia, Nowa Zelandia, Ameryka
Łacińska, Bliski Wschód i Afryka": + 10 % do 287.000 egzemplarzy
3 - Grupa „Europa" (w tym Rosja, Ukraina
i Kazachstan): + 13 % do 227.000 egzemplarzy
4 - Japonia: - 20 % do 115.000 egzemplarzy
5 - Ameryka Północna: + 21 % do 117.000 egzemplarzy
***
- Mitsubishi Motors w Europie (“MME34”)* - styczeń – grudzień 2015:
o 174.295 egzemplarzy lub + 27%
o Powrót do stanu sprzed globalnego kryzysu gospodarczego
o Wzrost sprzedaży w krajach MME34 trzeci kolejny rok z rzędu
- Pięć największych rynków zbytu wśród krajów MME34*:
- 1 – Niemcy: 35.894 egzemplarzy ( + 44%)
- 2 – Wielka Brytania: 31.649 egzemplarzy ( + 39%)
- 3 – Izrael: 15.861 egzemplarze ( + 21%)
- 4 – Holandia: 14.030 egzemplarzy ( +16%)
- 5 – Hiszpania: 9.711 egzemplarzy ( + 58%)
- Pięć najpopularniejszych modeli na rynkach MME34*:
§ 1 – Outlander**: 52.294 egzemplarzy(+ 35%)
§ 2 – ASX: 46.940 egzemplarzy(+ 28%)
§ 3 – Space Star/Mirage/Attrage: 38.488 egzemplarzy(+ 24%)
§ 4 – L200 (4. i 5. seria): 22.251 egzemplarzy (+ 21%)
§ 5 – Pajero/Montero/Shogun: 8.101 egzemplarzy (+ 25%)
*34 kraje Europy – z wyjątkiem Rosji, Ukrainy i Kazachstanu / wliczając model L200
** w tym 30.873 egzemplarzy modelu Outlander PHEV
Nadesłał:
MonikaKozlowska
|
Komentarze (0)