Rozrywka i wypoczynek » Turystyka

Młodzi na wakacjach dzielą się płatnościami, zdjęciami i… danymi

Dwie trzecie Millennialsów na całym świecie przyznaje, że kierunek kolejnego wyjazdu wybierają zainspirowane postami w mediach społecznościowych[1]. Co czwarta osoba w wieku 18-35 lat korzysta z szybkich przelewów online do rodziny i przyjaciół, aby pokryć wakacyjne wydatki[2].
  • ·         50 proc. konsumentów wskazuje nadużycia finansowe jako największą przeszkodę w korzystaniu z nowych metod płatności, a 48 proc. wyraziło obawy związane z wykorzystaniem ich danych[3].

    Przedstawiciele pokoleń Millennialsów i Z wybierając się na wakacje chcą przede wszystkim poznać nowe miejsca i poszerzyć wiedzę o nich (odpowiednio 50 proc.  i 55 proc.) lub o sobie samych (45 proc. i 47 proc.).  Nie mniej ważna jest potrzeba relaksu i odstresowania się – w przypadku obu grup niemal połowa z nich (47 proc.) wybiera ten, najbardziej tradycyjny, powód wyjazdu[4].

    Widzę zdjęcie znajomego z uroczego miejsca? Klik! – lot zarezerwowany. Kolejny klik – nocleg również gotowy. Kolejny – to już odgłos migawki robiącej zdjęcie, które zaraz opublikuję na Instagramie. Internet pokazał nam, konsumentom, że wystarczy kilka kliknięć i można mieć świat na wyciagnięcie ręki – niezależnie czy mówimy o zakupach online z małego sklepiku na przedmieściach Marakeszu czy szybkim wypadzie ze znajomymi do Mediolanu. Teraz chcemy równie szybko i bezstresowo podróżować, kupować i doświadczać, a do tego nieustannie dzielić się tym ze znajomymi. Rozwój narzędzi płatniczych online umożliwia nie tylko szybkie opłacenie noclegu lub lotu, ale również odzyskanie pieniędzy w razie, gdyby coś poszło nie tak – mówi Giela Abdelwahab, Consumer Development Manager PayPal w Europie Środkowo- Wschodniej

    Niemalże 90 proc. amerykańskiego Pokolenia Z przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich plany wyjazdowe[5]. Globalnie 6 na 10 Millennialsów wybiera cel podróży, biorąc pod uwagę to, jak łatwo uda im się przekuć doświadczenie w popularny post na Instagramie[6]. To często oznacza rezerwację lotów czy noclegu bardzo spontanicznie, gdzie płatność jest tylko dodatkiem, który musi być jeszcze szybszy i wygodniejszy. To właśnie potwierdza badanie przeprowadzone przez PayPal – ponad 30 proc. w wieku 16-35 używa aplikacji mobilnych w celu realizacji szybszych transakcji[7].

    Łatwe zakupy, łatwe łupy (dla oszustów)

    Mimo rosnącej świadomości konsumentów odnośnie własnego bezpieczeństwa, na wakacjach wciąż nie brakuje sytuacji, w których mniej lub bardziej świadomie narażamy się na niebezpieczeństwo. Aż 65 proc. pasażerów linii lotniczych chętnie udzieli dodatkowych informacji o sobie (podając np. adres docelowy, cel podróży, czy udostępni zdjęcia)[8], aby ułatwić sobie podróż, np. przyśpieszając proces odprawy i późniejszego wejścia na pokład samolotu. Co więcej, 67 proc. hoteli na całym świecie ma problemy z ochroną danych osobistych klientów[9], zarówno w kontekście informacji o szczegółach noclegu, jak i o numerach kart płatniczych. Rezerwując więc nocleg czy transport w trakcie wakacji, warto pamiętać o rozwiązaniach oferujących ochronę kupujących, zwłaszcza w sytuacji szybkiego przelewu.

    Wspólne wyjazdy i wieczne długi

    Szybkie decyzje o wspólnym wyjeździe choć często dają niesamowite przygody i wspomnienia, równie często mogą stać się powodem niejednego konfliktu. Rezerwacja noclegu czy kupienie biletów lotniczych dla całej grupy zwykle nie jest kłopotem, ale odzyskanie długu – już tak. Jak wynika z raportu PayPal, 15,3 proc. Polaków ma problem z odzyskaniem pieniędzy po pożyczeniu ich znajomym lub rodzinie[10]. Brak możliwości oddania pieniędzy w łatwy i prosty sposób, bez konieczności szukania bankomatu czy numeru konta bankowego w historii konwersacji grupowej, są najczęstszymi powodami niezwracania pieniędzy.

    Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, warto nie tylko korzystać z zaufanych form płatności, ale również należy pamiętać, aby przejrzeć opinie o hotelu czy lotnisku. Warto także pamiętać, że przygotowanie do podróży to nie tylko wykupienie biletów na przejazd i noclegu.

     

    [1] WeSwap, Research on booking behavior of 18-34 year-olds
    [2] PayPal & Censuswide, 
    Analiza wzorców pożyczania pieniędzy w rodzinie i wśród przyjaciół
    [3] Paysafe, 
    Lost in Transaction: Payment Trends 2018
    [4] WYSE Travel Confederation, 
    New Horizons IV: A global study of the youth and student traveller
    [5] Expedia & Future Foundation, 
    Millennial Traveller Report
    [6] WeSwap, 
    Research on booking behavior of 18-34 year-olds
    [7] PayPal & Censuswide, 
    Analiza wzorców pożyczania pieniędzy w rodzinie i wśród przyjaciół
    [8] International Air Transport Association, 
    Global Passenger Survey 2018
    [9] Symantec, 
    internal data
    [10] PayPal & Censuswide, 
    Analiza wzorców pożyczania pieniędzy w rodzinie i wśród przyjaciół

    O PayPal:

    Wierząc, że dostęp do środków finansowych poszerza możliwości, firma PayPal (Nasdaq: PYPL) dąży do demokratyzacji usług finansowych i jak najszerszego włączenia konsumentów oraz firm w działalność światowej gospodarki i płynące z niej korzyści. Dzięki naszej otwartej platformie płatności cyfrowych 277 mln aktywnych użytkowników kont PayPal może łączyć się i dokonywać transakcji z wykorzystaniem nowych, skutecznych metod – w internecie, wewnątrz aplikacji, czy też bezpośrednio. Innowacje technologiczne i partnerstwa strategiczne umożliwiają firmie PayPal tworzenie nowych sposobów zarządzania i przesyłania środków pieniężnych, jak również oferowanie szerokiego wyboru i elastyczności przy wysyłaniu, odbieraniu i wydawaniu pieniędzy. Platforma PayPal dostępna na ponad 200 rynkach – wraz ze związanymi z nią platformami Braintree, Venmo i Xoom – umożliwia konsumentom i detalistom otrzymywanie przelewów pieniężnych w ponad 100 walutach, wypłatę środków w 56 walutach i ich przechowywanie na kontach PayPal w 25 walutach.

    Więcej informacji o PayPal: https://www.paypal.com/pl/home

    Informacja finansowa PayPal: https://investor.paypal-corp.com



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AZ_2018

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »