Firma » Reklama

Moda na reklamę

Moda na reklamę
Zobacz więcej zdjęć »
Moda jest zjawiskiem, które ogarnia wszystko i wszystkich. W każdej dziedzinie naszego życia spotykamy się ze zjawiskami, przedmiotami, zachowaniami , które są bardziej pożądane niż inne.

I chcemy, czy nie każdy z nas w jakimś stopniu poddaje się modom właśnie. Czasem nawet nie zdając sobie z tego sprawy przejmujemy pewne zachowania i ulegamy narzucanym nam przez media trendom. Doskonale widać to podczas codziennych zakupów, kiedy wrzucamy do koszyka produkt, którego nie znamy, ale mamy z nim pozytywne skojarzenia właśnie z reklamy. Może mieć na to wpływ również jego kolorystyka czy kształt. Nasze zmysły są najlepszą bronią dla reklamodawców. Nie możemy uwolnić się spod ich wpływu. Na szczęście. Zmysły jednak są sprzężone z emocjami. Intelekt i racjonale podejście jest tu już mniej znaczące.

Kupujemy na przykład tylko koszulki z nadrukiem (polecamy te z firmy Greenprint) naszego ulubionego producenta – choć inne też nie odbiegają od nich jakością. Konsumenckie zachowania to psychologia w czystej formie. Dobry reklamodawca powinien być nie tylko kreatywny. To przede wszystkim profesjonalista, psycholog a nawet psychiatra, który proponuje nam rozwiązanie wszystkich problemów za pomocą produktu. I tak na przykład mogą nas uleczyć torby bawełniane wyjątkowo modne akurat w danym sezonie, a znany z reklamy batonik chwilowo ukoi nasze cierpienia. Bardzo często działamy po prostu nieświadomie. Można niestety porównać to do pewnego rodzaju nawyku. A to oznacza, że w wielu przypadkach nasze zachowania podczas zakupów zostały po prostu wyszkolone.

Przyciągają nas parasole reklamowe ulubionej firmy, podczas, gdy na inne nawet byśmy nie zwrócili uwagi. To niepokojące, lecz na szczęście coraz częściej zaczynamy być świadomi, tego co robi z nami świat mediów i reklamy. A świadomość i racjonalne wybory to już naprawdę bardzo dużo – nie uciekniemy bowiem od tych medialnych przekazów. Musimy nauczyć się z nimi i pośród nich żyć.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JoannaK

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »