Motoryzacja » Samochody
Model, który zmienił wszystko: 25 urodziny Volvo 850
Zobacz więcej zdjęć » |
To właśnie tym aucie zastosowano 5-cylindrowy silnik, który napędzał przednie koła. Seria 850 odnosiła ogromne sukcesy na torach wyścigowych, również w wersji kombi, była również pierwszym modelem z napędem na cztery koła.
Volvo 850 GLT miało swoją światową premierę 11 czerwca 1991 roku podczas Globe Arena w Sztokholmie. W zaprojektowanie modelu szwedzki koncern zainwestował najwięcej środków w historii marki. Pojawiło się w nim wiele innowacyjnych jak na owe czasy rozwiązań – przedni napęd, pięciocylindrowy silnik i bardzo bogata paleta wyposażenia dodatkowego. Volvo 850 było autem innowacyjnym. Miało kilka rozwiązań, które dumnie prezentowano jako pierwsze na świecie. Po raz pierwszy zastosowano w nim pięciocylindrowy rzędowy silnik umieszczony poprzecznie, trójkątne wahacze tylnej osi własnej konstrukcji, system boczny ochrony kierowcy i pasażerów SIPS i samoregulujące się przednie pasy bezpieczeństwa.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Choć stylistyka auta przypominała serię 700, 850 była całkowicie nowym samochodem. Prace badawcze nad modelem rozpoczęły się w 1978 roku. Podczas spotkania inżynierów zapadła decyzja, że podczas projektu mają oni pełną dowolność i mogą wykazać się pełną kreatywnością – mogą sięgnąć motoryzacyjnych gwiazd. Dlatego też projekt ochrzczono nazwą – Galaxy. Projekt Galaxy zaowocował dwoma modelami, w dwóch seriach – jeden szwedzki i jeden holenderski. Technologia dla dwóch modeli została opracowana wspólnie następnie zespoły projektowe podzielono. Holenderski oddział Volvo Car B.V., zajął się rozwojem projektu, który potem stał się sierią 400, a szwedzi skupili się na rozwoju serii 850.
Pierwszym zaprezentowanym autem było 850 GLT wyposażonym w wolnossący dwudziestozaworowy silnik generujący 170 koni mechanicznych. Podczas prac rozwojowych Volvo przykładało bardzo dużą wagę do tego, aby 850 GLT był autem, które daje dużą frajdę z jazdy z zachowaniem odpowiedniego poziomu komfortu. Kolejną ważną wersją 850 była zaprezentowana w lutym 1993 roku wersja kombi. Charakterystycznym elementem stylistycznym dla Volvo, był pionowo zakończony tył, z nowo zaprojektowanymi dużymi tylnymi światłami, całkowicie wypełniającymi słupek D. Podczas prac projektowych, szef designu Jan Wilsgaard, miał duży model auta, w którym duże nowe światła, można było zastąpić tradycyjnymi, tak, aby porównać efekt i wygląd. Wersja kombi zdobyła wiele nagród i wyróżnień: Japońską nagrodę „1994 Good Design Grand Prize” czy włoską „Most beautiful estate”.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)