Technologie » Internet

Modern Commerce w dwa lata chce podwoić przychody i prawie 4 krotnie zwiększyć EBITDA

Modern Commerce w dwa lata chce podwoić przychody i prawie 4 krotnie zwiększyć EBITDA
Zobacz więcej zdjęć »
Modern Commerce, notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi, przedstawiła nową strategię rozwoju na lata 2021-2024. Spółka zamierza osiągnąć wiodącą pozycję na rynku sprzedaży dóbr luksusowych online oraz wykorzystać korzyści skali i synergii pomiędzy platformami.

- Przyjęta strategia Modern Commerce w zasadzie opisuje trwającą już transformację, której kluczowym elementem jest przejecie właściciela marki Moliera2.com. Naszym celem jest zbudowanie wyjątkowego ekosystemu firm e-commerce działających w obszarze dóbr luksusowych i marek premiuj. Dzięki konsolidacji komplementarnych platform liczymy na wydłużenie cyklu życia produktów, wykorzystanie potencjału marketingowego oraz synergii logistyczno-operacyjnych. Chcemy stać się jednym z czołowych graczy na rynku e-fashion w Polsce – komentuje Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przyjęty plan działań zakłada synergię serwisów z portfolio Grupy. Do końca 1 kwartału 2022 roku nastąpi scalenie podmiotów: Moliera2, Mamissima oraz multibrandowego serwisu Zlotewyprzedaze.pl. Spółka zamierza osiągnąć korzyści skali i głębokich synergii operacyjnych pomiędzy platformami, prowadzących do fundamentalnych przewag konkurencyjnych. Modern Commerce planuje wykorzystanie potencjału marketingowego marki Moliera2, m.in. w obszarze niezagospodarowanych kategorii fashion i innych dóbr i usług luksusowych i premium oraz doświadczenia Złotych Wyprzedaży w drugim cyklu życia produktu. W osiągnieciu synergii ma pomóc również wspólna struktura logistyczno-operacyjna oraz wykorzystanie wspólnych rozwiązań analityczno-technologicznych i narzędzi MarTech.

Modern Commerce zakłada, że połączone podmioty powinny w 2021 r. wygenerować łączne przychody w wysokości  128 mln zł oraz zysk EBITDA na poziomie ponad 8 mln zł. W 2022 r. celem jest osiągnięcie skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży Grupy na poziomie 160 – 170 mln zł, udział przychodów e-commerce na poziomie 75-80% skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, uzyskanie rentowności EBITDA na poziomie 9%. Dzięki wdrożeniu założonej strategii, do 2024 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy osiągną poziom ponad 260 mln zł, a wynik EBITDA wzrośnie do blisko 30 mln zł. 

- Działamy na bardzo atrakcyjnym rynku, a dzięki przyjętej strategii mamy wszelkie argumenty by dynamicznie rosnąć i poprawiać pozycję na rynku. Zakładane dynamiki wzrostu są ambitne, ale zdecydowanie możliwe do realizacji. – komentuje Maciej Tygielski.

Modern Commerce przejmie 100 proc. udziałów spółki IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o., właściciela marki Moliera2.com za 100 mln zł. Równolegle zostaną przejęte pozostałe udziały należącej do Grupy spółki Mamissima z ekskluzywnymi produktami dla dzieci.

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Modern Commerce zdecydowało o emisji do około 190,7 mln akcji (148.131.000 akcji serii O oraz 42.592.594 akcji serii P). Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na przejęcie właściciela marki Moliera2.com oraz na dokapitalizowanie i rozwój spółek zależnych, działalności operacyjną i inwestycyjną oraz refinansowania zobowiązań pożyczkowych i dalszy rozwój Grupy Modern Commerce w obszarze e‑commerce fashion premium.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

j.boguslawska@innervalue.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »