Technologie » Internet
MŚP na bakier z technologią
Zobacz więcej zdjęć » |
Takie dane nie powinny dziwić, szczególnie, gdy przyjrzymy się raportowi „Mikro i małe firmy w internecie 2015”. Wynika z niego, że co czwarty przedsiębiorca nie posiada poczty we własnej domenie, a co piąty firmowej strony. Najczęściej podawane powody takiego stanu rzeczy, to brak czasu (50 proc.) oraz zbyt wysokie koszty (37 proc.). Co ciekawe aż 30 proc. przedsiębiorców przyznaje, że nie posiada firmowej strony z powodu braku wiedzy na temat jej wykonania. Można zatem powiedzieć, że wciąż wiele firm nie decyduje się na zakładanie swoich stron czy e-sklepów, a te które to zrobiły, nie dostosowały ich do nowoczesnych wymagań.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Polacy stawiają na smartfony
Tymczasem w nowoczesnym handlu konieczne jest nie tylko posiadanie strony, ale i dostosowanie jej do zmieniających się wymagań technologicznych. Według raportu TNS pt. „Polska jest mobi” w 2015 roku w kieszeniach Polaków w wieku 15+ znajdowało się niemal 19 milionów smartfonów. Taki stan rzeczy sprawia, że konieczne staje się tworzenie witryn w technologii Responsive Web Design. Strona responsywna oznacza, że wygląd, funkcjonalności i układ poszczególnych stron dostosowują się automatycznie do rozmiaru ekranu urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Na skorzystanie z technologii Responsive Web Design zdecydowała się ostatnio firma Cityboard Media. – Nasza stara strona była przeładowana treścią, przestała spełniać swoje funkcje. Chcieliśmy, aby nowa strona www.cityboard.pl była jak najbardziej przejrzysta, łatwa w nawigowaniu i czytelna dla wszystkich użytkowników, niezależnie czy korzystają z telefonu, tableta, laptopa czy komputera stacjonarnego. Zdecydowaliśmy się na rozwiązanie „one-page”, które dostosowuje swoją funkcjonalność, do obsługiwanego urządzenia – mówi Marcin Wojda, Pełnomocnik Zarządu Cityboard Media.
Sklep mobilny
W ostatnich kilku latach model dokonywania zakupów diametralnie się zmienił. Klienci mają dziś nieograniczony dostęp do informacji o produktach i usługach – porównywarki, serwisy aukcyjne, fora, media społecznościowe. Do zakupów można się świetnie przygotować i dokonać ich wszędzie, bo coraz powszechniejsze są mobilne wersje e-sklepów. – Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez agencję PBS na zlecenie Eniro Polska, 35% firm wciąż nie posiada wersji mobilnej swojego e-sklepu. Warto pamiętać, że ponad połowa użytkowników robiących zakupy przez internet, używa do tego celu urządzeń mobilnych. Dostosowanie sklepu do rozdzielczości takich urządzeń jak smartfon czy tablet otwiera onlinową działalność na dużo większy krąg odbiorców. Dodatkowo strony przygotowane w technologii RWD są przyjazne wyszukiwarkom i osiągają wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania niż zwykłe strony desktopowe. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów w Polsce przekroczy 23 tys. – podsumowuje Agata Wartak, Kierownik ds. Produktów www i wideo, Eniro Polska. Kto stawia na nowoczesne technologiczne rozwiązania, ten zyskuje przewagę nad konkurencją, a to na wolnym rynku sytuacja godna pozazdroszczenia.
Więcej informacji:
Wiktor Balcer
Tel.: 697 245 449
E-mail: Wiktor.balcer@cityboard.pl
Nadesłał:
Wiktor Balcer
|
Komentarze (0)