Firma » Praca
Na co stawiają polscy pracodawcy? Raport Adzuna
Pracodawcy w Polsce mają najbardziej tradycyjne podejście do rekrutacji spośród wszystkich przeanalizowanych w badaniu krajów. Twarde kwalifikacje wymieniane są w polskich ofertach pracy prawie 3x częściej niż kwalifikacje miękkie, stanowią one połowę najczęściej pojawiających się haseł w ofertach pracy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wyszukiwarka ofert pracy Adzuna przeanalizowała najczęściej wymieniane hasła w kwietniowych ofertach pracy w Polsce oraz 7 innych krajach, biorąc pod uwagę odmianę przez przypadki oraz różnice językowe. Najczęściej pojawiające się hasła zostały pogrupowane w dwie kategorie:
- twarde kwalifikacje (dotyczy słów odnoszących się do doświadczenia zawodowego oraz konkretnych umiejętności)
- miękkie kwalifikacje (dotyczy słów odnoszących się do cech charakteru oraz zdolności interpersonalnych)
Badanie pokazuje, że trzy najważniejsze kwalifikacje poszukiwane przez polskich pracodawców to: doświadczenie zawodowe, wykształcenie oraz znajomość języka angielskiego. Pierwszą pojawiającą się na liście umiejętnością miękką jest dynamiczność. Sugeruje to, że polscy pracodawcy poszukują osób wykwalifikowanych, które będą energicznie podchodzić do wyznaczonych zadań.
Idealny polski kandydat powinien mieć odpowiednie doświadczenie zawodowe (wspomniane w 58.11% ofert) oraz wykształcenie (36.06%), znać języki obce (angielski 23.73%, niemiecki 7.21%) oraz posiadać wiedzę z zakresu obsługi komputera (7.24%). Dodatkowo, idealny kandydat powinien być dynamiczny (11.28%), komunikatywny (10.52%), dyspozycyjny (9.92%), samodzielny (8.57%) oraz sprawnie pracować w zespole (6.64%).
Polska jest niewątpliwym liderem w tym rankingu. Aż 5/10 najczęściej wymienianych haseł w polskich ofertach pracy dotyczy umiejętności twardych, na drugim miejscu plasuje się Wielka Brytania (4/10), następnie Brazylia (3/10) oraz Rosja, Niemcy i Francja (2/10). Pracodawcy w Kanadzie oraz RPA zdecydowanie najczęściej stawiają na umiejętności miękkie – dotyczy ich aż 9/10 najczęściej wymienianych haseł.
„Ciekawym trendem jest używanie słów pochodzenia angielskiego, szczególnie określających predyspozycje kandydata do bycia lepszym niż konkurencja. Chcąc pozycjonować się jako przyjaźni osobom młodym i dynamicznym pracodawcy poszukują „Ninja”, „Jedi”, „Hero”, „Rockstar”, ale także „Guru” czy „Czarodzieja”. Wiele firm odchodzi również od zbytnio sformalizowanego języka i używa określeń typu „fajne” czy „super” – komentuje Hanna Piotrowska, manager Adzuna Polska.
Komentarze (0)