Firma » Reklama

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu materiałów POS?

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu materiałów POS?
Zobacz więcej zdjęć »
Większość decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży. Z tego względu marki i sklepy stacjonarne proponują różne nieszablonowe metody prezentacji produktu. Rozwiązań, które mają na celu wsparcie sprzedaży jest bardzo wiele, więc na co zwrócić uwagę przy ich projektowaniu?

Przykuj uwagę

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Skupienie klienta na danym produkcie trwa tylko kilka sekund. W ciągu chwili należy zwrócić wzrok klienta, zdobyć jego zainteresowanie i zaangażowanie. W sklepach stacjonarnych tego rodzaju „wabikiem” są artykuły POS. Realizacja reklamy w miejscu sprzedaży jest istotnym nośnikiem reklamy, a dobrze zaprojektowane materiały mogą w dużym stopniu wpłynąć na decyzje zakupowe.

Uatrakcyjnij kampanię POS

Aby zwiększyć sprzedaż, marki oraz sklepy stacjonarne stosują różnego rodzaju materiały reklamowe. Do artykułów POS (ang. point of sale) należy między innymi wobbler reklamowy, potykacz, hanger czy dyspenser. Aby materiały POS zwróciły uwagę klientów warto by były odpowiednio zaprojektowane. Na co więc zwrócić uwagę?

Kolorystyka

Kolor to jeden z ważniejszych elementów, który przyciąga wzrok klienta. Zwykle barwy zimne dają poczucie świeżości, z kolei kolory ciepłe wywołują jakiś impuls i emocje. W zależności jaką reakcję chcemy wywołać u klienta powinniśmy przeanalizować dobór odpowiedniej kolorystyki.

Zastosowanie kątów w artykułach POS

Zastosowanie kątów przy projektowaniu materiałów POS również powinno pozytywnie wpłynąć na wzrost sprzedaży. Kanciaste materiały reklamowe łatwiej mogą skierować wzrok potencjalnego klienta w tą stronę, którą chcemy.

Materiały ruchome

Kolejnym istotnym elementem jest ruch. Takie zastosowanie ma między innymi wobler reklamowy, który zostaje wprawiany w ruch dzięki podmuchom powietrza, poprzez dotyk lub mechanicznie. Woblery, tak jak pozostałe materiały POS, mają zachęcić na zwrócenie uwagi na dany produkt potencjalnych Klientów. Poprzez ruch konkretne produkty są eksponowane i kuszą po ich sięgnięcie.

Prostota i dbałość o szczegóły

Artykuły POS mają za zadanie zainteresować konsumentów treścią i zachęcić do zakupu. Z tego względu bardzo ważna jest łatwość odczytania komunikatu. Czasem kluczem do sukcesu może być prostota i spójność. Źle dobrana i nieprzemyślana kompozycja może przynieść odwrotny skutek od zamierzonego.

Ostatnia szansa na zakup

Artykuły POS są zwykle umieszczone w całym sklepie obok konkretnych produktów, które chcemy sprzedać. Istnieje jeszcze jedna, szczególna strefa o której należy pamiętać. Tzw. złota strefa umieszczona przy kasach to miejsce, którego klient ominąć nie może. Warto także zaaranżować to miejsce według podanych wskazówek, gdyż wtedy istnieje szansa, że klient zainteresuje się produktami, których wcześniej nie zauważył lub o których zapomniał, a tym samym nasza sprzedaż wzrośnie.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Karinka31

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »