Firma » Praca

Na czym polega praca Account Managera?

Kim jest account maneger? Polski odpowiednik na to stanowisko jest w zasadzie nieprzetłumaczalny, ale ze względu na charakter wykonywanej pracy i zdefiniować go można jako „opiekun klienta”.

Obecnie accountów można spotkać w finansach, bankach a nawet branży produkcyjnej. Account zajmuje się klientem, do jego obowiązków należy: przygotowania umów, doradzanie klientom, prezentacja i wszelkiego typu negocjacje dotyczące produktu. Account dopina również wszystkie umowy związane z klientami i obsługą obecnych. Przygotowuje raporty biznesowe i prowadzi szkolenia dla przedstawicieli handlowych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Kto może zostać account managerem?

 Należy posiadać bardzo szeroki zakres kompetencji miękkich i doświadczenie w kontakcie z klientami. Zawód ten zdecydowanie wymaga odpowiedzialności, sumienności i kreatywności – często strategiczne decyzje muszę być podejmowane w bardzo szybkim trybie, dlatego ważna staje się umiejętność właściwej oceny sytuacji. Zdecydowanie nie jest to praca dla ludzi o słabych nerwach, niepodzielnej uwadze i braku decyzyjności w działaniu. Trzeba działać szybko i dokonywać ważnych decyzji – wszystko w oparciu o  doświadczenie i rzetelną wiedzę. Co jeszcze musisz potrafić w związku z zajmowanym stanowiskiem? Musisz potrafić posługiwać się językiem angielskim na poziomie przynajmniej średniozaawansowanym, mieć wyższe wykształcenie (najlepiej w obszarze reklamy lub marketingu), posiadać prawo jazdy i być naprawdę bardzo komunikatywnym. Zdobycie zaufania klientów to podstawa w tym zawodzie, z tego powodu też dobrze jest dobrze, by kontakt z ludźmi nie sprawiał mu żadnych trudności. Co jest jeszcze istotne? Samodyscyplina, dyspozycyjność i elastyczność. Do zadań accounta należy również analizowanie i tworzenie raportów dla klienta, wobec czego nie jest wskazane.  Minimum 10 godzin tygodniowo osoba wykonująca zawód spędza bezpośrednio u innych osób lub potencjalnych klientów.

 

Zostań account managerem

 Dobrzy accounci to ludzie, w przypadku których liczy najbardziej liczą się personalne umiejętności i sposób, w jaki budują komunikaty. Najczęściej jednak accountami zostają ludzie, który ukończyli studia w kierunku zarządzanie i marketing, najlepiej ze specjalnością reklama lub promocja. Student specjalizujący się w jakiejś dziedzinie marketingu, otrzyma najbardziej optymalne wykształcenie w tym kierunku i będzie miał lepszy start w ten zawód. Czy jest to bardzo wymagająca praca Katowice? Cóż, zawód polega na kontakcie w ludźmi, wobec czego bywa naprawdę ciężko. Ile zarabiają accounci? Średnia pensja wynosi 5824 zł. Premia stanowi 14% całkowitej pensji, natomiast 86% wynosi pensja podstawowa. Większość menagerów otrzymuje również benefity.

 

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Kasiamer

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »