Firma » Biznes
Nagrody Rynku Spożywczego oraz Certyfikaty Dobry Produkt 2015
Zobacz więcej zdjęć » |
Nagrody zostały wręczone podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu w Warszawie. Największa debata sektora spożywczego i handlu, wydarzenie, w którym uczestniczą decydenci i kreatorzy branży odbywa się w dniach 4-5 listopada br. w Warszawie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Podczas gali wieńczącej pierwszy dzień konferencji wręczone zostały Nagrody Rynku Spożywczego i Handlu 2015. Celem wyróżnień przyznawanych przez redakcje Rynku Spożywczego oraz portali dlahandlu.pl i portalspozywczy.pl, jest wspieranie pozytywnych zmian zachodzących w polskim przemyśle i handlu spożywczym. Wszystkie nagrody są równoważne.
W kategorii Wydarzenie Rynku Spożywczego 2015 wyróżnienia otrzymały:
Grupa Maspex Wadowice, za przeprowadzenie serii przejęć, które umocniły pozycję firmy w ścisłym gronie krajowych oraz regionalnych liderów sektora spożywczego. Dzięki skutecznej i zrównoważonej strategii rozwoju grupy, systematycznemu wzrostowi organicznemu i trafionym przejęciom Maspex stał się jedną z największych firm spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Grupa Drosed, za konsekwentną budowę mocnej pozycji konsolidatora rynku mięsnego, co przejawiło się w ostatnim czasie przejęciami firm Drop i Pol-Pasz. Skutkiem pierwszego z nich jest możliwość optymalizacji produkcji przemysłowej kurczaka, kaczki, gęsi i konserw we wszystkich zakładach, znalezienie nowych obszarów zaopatrzenia w drób oraz rozwinięcie działalności eksportowej. W drugim przypadku Drosed ma szansę, aby jeszcze lepiej zdywersyfikować ofertę oraz rozwinąć możliwości produkcyjne, a tym samym zwiększyć sprzedaż produktów na polskim rynku oraz wśród odbiorców międzynarodowych.
Grupa Polmlek, za odważne wejście w segment sokowy i rozpoczęcie budowy grupy spożywczej na bazie firmy mleczarskiej. 1 października br. Polmlek sfinalizował przejęcie spółki Agros-Nova Soki działającej na rynku produkcji i sprzedaży soków, nektarów
i napojów owocowych i warzywnych, w portfolio ma silne marki: Fortuna, Garden, Pysio
i Sonda. W wyniku transakcji do grupy dołączył zakład produkcyjny i centrum logistyczne w Tymienicach. Sokowa inwestycja mleczarskiego Polmleku to niecodzienna transakcja na krajowym rynku spożywczym, pokazująca nowe kierunki konsolidacji sektora spożywczego w Polsce.
W kategorii Lider Rynku Spożywczego 2015 wyróżnienia otrzymały:
Grupa Eurocash, niekwestionowany lider rynku dystrybucji hurtowej w obszarze FMCG. Grupa ma ok. 25 proc. udziałów w polskim rynku dystrybucyjnym. Firma prowadzi działalność hurtową, sprawnie buduje sieci franczyzowe, które integrują już prawie 12 tys. sklepów, inwestuje w e-commerce, innowacyjne projekty convenience i biznes drogeryjny.
Polskie Zdroje – dystrybutor wody mineralnej Cisowianka, za stworzenie silnej polskiej marki wód mineralnych, która w rynkowej rywalizacji prześcignęła międzynarodowe koncerny. Za kreowanie nowych trendów na rynku wód – wprowadzenie na rynek wody lekko gazowanej, marki premium Perlage oraz oryginalnych opakowań – szklanych butelek oraz puszek.
W kategorii Innowator Rynku Spożywczego 2015 wyróżnienia otrzymały:
Sieć Carrefour Polska, która wybiła się w ciągu ostatnich kilku miesięcy na pozycję jednej z najbardziej innowacyjnych sieci handlowych w Polsce. Nowe koncepty hipermarketu, supermarketu miejskiego oraz sklepu convenience pokazały, że firma bardzo szybko jest w stanie analizować i dostosowywać swoją ofertę do oczekiwań klientów. Na uwagę zasługuje nowa strategia związana z podziałem działalności na tzw. klastry biznesowe, a także śmiałą próbą przekazania większej samodzielności szefom sklepów w regionach.
Firma Graal S.A., która po gruntownej restrukturyzacji i modernizacji działalności biznesowej postawiła na innowacje i rozwój. Jednym z efektów są innowacje asortymentowe, w tym m.in. nowa linia produktów Salatino, czyli sałatek opartych na tuńczyku z różnymi połączeniami smakowymi, np. kasztanami i kaszą kuskus. Ciekawa propozycja, która jest odpowiedzią na obserwowane zmiany rynkowe.
Podczas gali VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu wręczono również przyznane przez redakcje magazynu Rynek Spożywczy, serwisy portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji oraz ekspertami, Certyfikaty Dobry Produkt. Ich celem jest promocja polskiej żywności i popularyzacja najlepszych produktów spożywczych, które wyróżniają się jakością, innowacyjnością, ale także tradycyjną i regionalną recepturą.
Certyfikaty Dobry Produkt 2015 przyznane zostały w czterech kategoriach:
a) Produkt Tradycyjny i Regionalny dla:
- Palcówka surowo dojrzewająca firmy ZMB Dystrybucja Sp. z o.o.
- Falafel firmy Falafel s.c. Usama Hadidah, Nidal Tahtah
- Porter Warmiński Browaru Kormoran Sp. z o.o.
b) Produkt Innowacyjny dla:
- Makrela dzwonka w oleju Jedyna Taka firmy Seko SA
- Konfitura carska Figa z makiem firmy Eterno s.c.
- Ryż mrożony ugotowany na sypko, którego dystrybutorem jest Spółka M&G Business
- Linia produktów mrożonych Już przygotowane na parze, Bonduelle Polska
- Gryczotto z kurczakiem Poltino firmy HORTINO Zakład Przetwórstwa Owocowo - Warzywnego Leżajsk Sp. z o.o.
c) Nowy Produkt dla:
- Jarmuż Fit&Easy firmy Green Factory Sp. z o.o.
- Ekologiczne sezamki z amarantusem firmy Majami sp. z o.o. sp.k
- Mleka ekologicznego Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy
- Flaczki z boczniaków Wegetariańskie Spółdzielni Socjalnej Tuderos
- Fruttimus firmy Arteta Sp. z o.o.
d) Produkt Wysokiej Jakości dla:
- Amber inside Vodka,
- Grante – sok z owoców granatu firmy KGH Polska Sp. z o.o.
- Wołowina z certyfikatem QMP, której producentem jest firma Elkopol Sp. z o.o.
- Farmio Kurczak Babuni, wolny od antybiotyków
- Łosoś Bio wędzony na zimno, którego producentem jest Koral SA
- Łosoś norweski marynowany z solą morską, plastry firmy Limito SA
- Chleb Starosty żytni ze słonecznikiem bez drożdży ze Spółdzielni Piekarsko-Ciastkarskiej w Warszawie
- Konfitura carska Figa z Makiem firmy Eterno s.c.- certyfiakt przyznany przez czytelników serwisu portalspozywczy.pl.
Nadesłał:
ImagoPR
|
Komentarze (0)