Społeczeństwo » Społeczeństwo

Najlepsza polska tradycja w nowoczesnej odsłonie, czyli Moc Spotkań przy wspólnym stole!

Najlepsza polska tradycja w nowoczesnej odsłonie, czyli Moc Spotkań przy wspólnym stole!
Zobacz więcej zdjęć »
Polska znana jest na świecie jako kraj niezwykle gościnny. Chętnie zapraszamy gości i serwujemy im wyborne dania.

Lubimy biesiadować w gronie znajomych, przyjaciół, a tym, co nas łączy jest stół. Przy nim dyskutujemy, dzielimy się codziennymi przeżyciami, poglądami, nawiązujemy przyjaźnie. Zawsze przy dobrym jedzeniu i w ciepłej atmosferze. Co ważne, to właśnie chwile spędzone w domu przy wspólnym stole aż 66% dorosłych Polaków uznaje za najbardziej wartościową formę spędzenia wolnego czasu[i] . W ramach projektu edukacyjnego Moc spotkań do wspólnego biesiadowania, w siedmiu miastach Polski, zaprosi znany duet, Pascal Brodnicki i Maciej Starosolski. Eksperci smaku opowiedzą o magii stołu, podzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniem na temat sztuki degustacji polskich specjałów. A wszystko to w duchu Conviviality, czyli sztuce dzielenia się wyjątkowymi chwilami w serdecznej atmosferze.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Z badań wynika, iż 74% Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że chwile spędzone z bliskimi i znajomymi to chwile radości i szczęścia, jednak aż 41% przyznaje, że w dzisiejszym digitalowym świecie ma coraz mniej czasu na spotkania z przyjaciółmi. Spotkania w domu przy suto zastawionym stole to już rzadkość, a wielogodzinne luźne rozmowy to dla wielu oznaka „luksusu”. Tradycja spotkań w większym gronie rodziny i znajomych zdaje się zanikać wraz z rosnącym tempem życia, a jak pokazują badania są one źródłem szczęścia i przekładają się na dobre samopoczucie (tak twierdzi 68% badanych). Dlatego tak istotne jest, by były ważną częścią naszego życia.

– Każde udane przyjęcie to nie tylko wyborne trunki i potrawy, ale przede wszystkim dobry gospodarz. Wita w drzwiach, prowadzi do stołu, tworzy serdeczną atmosferę, dba o gości i oczywiście serwuje wyjątkowe dla podniebienia smaki. Zaprasza do wspólnej biesiady, zabawy, opiekuje się należycie gośćmi, tak, by długo i miło wspominali ten czas – mówi Maciej Starosolski, Globalny  Ambasador marki Wyborowa. – Nasze spotkania edukacyjne z cyklu „Moc spotkań” będą wyjątkowe nie tylko dlatego, że do stołu w każdym mieście zaprosimy 250 osób, będzie to także zainicjowanie powrotu do tej tradycji w nowoczesnej odsłonie. Razem z Pascalem Brodnickim, znakomitym szefem kuchni, pokażemy jak przygotować takie przyjęcie, podpowiemy, które polskie dania komponują się najlepiej z naszym narodowym trunkiem, zaserwujemy przystawkę, danie główne i deser.

Wydarzenia w ramach cyklu Moc spotkań odbędą się w Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, Krakowie oraz Łodzi. Uroczyste podsumowanie będzie miało miejsce podczas całodniowego spotkania w Warszawie. Każdy region, w którym odbędzie się spotkanie, ma swoją niepowtarzalną specyfikę i specjały, z których słynie. Nie może więc ich zabraknąć podczas tych uroczystości. 
W Poznaniu do narodowego trunku podawany jest gzik, na Pomorzu śledzik, w Warszawie nóżki. Co ważne, podczas wydarzeń Moc spotkań będą one serwowane w interpretacji Pascala Brodnickiego. A wszystko to w towarzystwie anegdot, ciekawych historii i dobrego humoru, po to, byśmy mogli się świetnie bawić, a przy okazji zaczerpnąć ze skarbnicy naszych najlepszych tradycji.

Harmonogram cyklu Moc spotkań:

- 24.04 – Poznań, Blow Up Hall

- 25.04 – Wrocław, Zaklęte Rewiry

- 9.05 – Gdańsk, Centrum Stocznia Gdańska

- 14.05 – Katowice, Galeria Szyb Wilson

- 15.05 – Kraków, Forum Wydarzeń

- 21.05 – Łódź, Piotrkowska 217

- 15.06 – Warszawa, Plac Konesera 1

Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dodatkowe informacje oraz regulamin projektu znajdują się na stronie www.mocspotkan.pl.Liczba miejsc jest ograniczona.

Wydarzenia edukacyjne z cyklu Moc Spotkań objęło patronatem Muzeum Polskiej Wódki oraz Stowarzyszenie Polska Wódka.

 

[i] Badanie „Idea Conviviality oczami dorosłych Polaków” zostało przeprowadzone na zlecenie Wyborowa Pernod Ricard, odbyło się w dniach 1 – 5 lutego 2019 r. i miało zasięg ogólnopolski. Wzięło w nim udział 1076 Polek i Polaków, w tym 564 kobiet oraz 512 mężczyzn. Wszystkie osoby, które uczestniczyły w badaniu, posiadają co najmniej 18 lat. Badanie miało formę wywiadów on-line na panelu internautów w ramach cyklicznego sondażu Omnibus.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Aleksandra Matuła

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »