Technologie » Internet

Najważniejsze czynniki wpływające na popularność cyfrowej reklamy zewnętrznej

Jak pokazują najnowsze badania, wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną stale rosną i trend ten nadal będzie się utrzymywał. Według danych opublikowanych przez Magna i Zenith, w samych Stanach Zjednoczonych, między 2018 a 2021 przewiduje się wzrost wydatków o ponad 4 mld dolarów.

Wzrost wydatków przeznaczonych na reklamę zewnętrzną jest najlepszym dowodem na to, że DOOH jest coraz lepiej postrzeganym medium wśród reklamodawców i stanowi atrakcyjny kanał do komunikowania się z klientami. Dzięki nowym możliwościom, reklama OOH pozwala na wzbudzenie emocji i zaangażowanie odbiorcy, co przekłada się na lepszy i trwalszy odbiór treści.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Jakie czynniki wpływają na rosnący sukces medium OOH? Możemy wyróżnić trzy najważniejsze, które pokazują, dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną.

 

1. Dynamiczny przekaz

 

Aby zrozumieć możliwości reklamy OOH zwróćmy się w stronę zmian, jakie zaszły w tym medium w przeciągu kilku ostatnich lat. Wyklejane billboardowe reklamy są coraz częściej zastępowane treściami video. Przejście ze statycznej reklamy do ruchomego obrazu jest oczywiście największą, ale nie jedyną zmianą. Cyfrowe reklamy oprócz dynamicznych spotów oferują nam możliwość zdalnego zarządzania parametrami kampanii. Korzystając z interfejsu API, nie ma żadnych ograniczeń dotyczących sposobu kreowania treści wyświetlanych na cyfrowych ekranach OOH. Spoty wyświetlane na nośnikach mogą być dynamicznie dostosowywane do potrzeb kampanii. Zarządzanie emisją reklamy DOOH w czasie rzeczywistym daje nam m.in.: możliwość pobierania różnego rodzaju wpisów pojawiających się w mediach społecznościowych, wiadomości, a nawet informacji na temat kursów wymiany walut czy zmian w kursowaniu lotów bądź innych środków komunikacji.

 

2. Wygoda w zarządzaniu

 

Coraz więcej agencji reklamowych przechodzi na automatyzację w sposobie kupowania i sprzedawania mediów. Programowe kupowanie reklam wyświetlanych na cyfrowych ekranach jest nie tylko szybsze niż wcześniej ale wpływa również na wygodę i efektywność w kreowaniu kampanii. W praktyce oznacza to, że reklamodawca ma bardzo wiele możliwości w doborze miejsca i czasu wyświetlania spotów. Emisja kampanii DOOH oprócz geolokalizacji może być uzależniona również od wielu innych czynników  tj. pogoda, pora dnia, natężenie ruchu, natężenie alergenów w powietrzu itp. Co więcej, korzystanie z jednej platformy do planowania kampanii, oprócz możliwości zarządzania przebiegiem emisji wyświetlanych spotów, daje reklamodawcy dostęp do stałego monitoringu i wglądu w raporty z przebiegu kampanii.

 

3. Zwiększony zasięg

 

Dynamiczny spot i możliwość zdalnego zarządzania parametrami kampanii to nie wszystko. DOOH pozwala reklamodawcom wyjść ze swoją kampanią poza ramy cyfrowego ekranu. Świetnym sposobem na zwiększenie skuteczności kampanii jest cross cyfrowej reklamy zewnętrznej z urządzeniami mobilnymi. Takie połączenie pozwala na wzrost zaangażowania wśród odbiorców w odbiór prezentowanych na ekranie treści. Potwierdza to IAB, według którego użytkownicy mobilni są o 48% bardziej skłonni do angażowania się w odbiór reklamy pojawiającej się na telefonie, z którą mieli już wcześniej styczność na cyfrowym ekranie zewnętrznym. Nie chodzi bowiem tylko o to, jak żywą i interesującą kreację reklamodawca przedstawi odbiorcom na dużym ekranie ale również, jak wykorzysta możliwość przypomnienia odbiorcy o zauważonej przez niego reklamie w równolegle prowadzonej kampanii mobilnej.

 

DOOH, czyli medium przyszłości

 

Cyfrowa reklama zewnętrzna cały czas się rozwija, oferując reklamodawcom coraz to nowsze rozwiązania. Dowolność w planowaniu terminu uruchomienia kampanii bez wcześniejszej rezerwacji nośników oraz możliwość zdalnego zarządzania parametrami reklamy DOOH podczas jej trwania sprawia, że cyfrowy outdoor będzie zyskiwał coraz większą popularność i stanie się jeszcze chętniej wybieranym medium.    

 

Autor: Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »