Technologie » Komputery

Nawet programiści tracą pracę. Którzy pracodawcy wciąż rekrutują i ile płacą?

Epidemia Covid-19 uderza również w firmy i pracowników IT. Na razie nie widać zmian w zarobkach programistów. W marcu mediana ich wynagrodzeń wyniosła 14 800 zł netto na B2B i 11 375 zł brutto na umowie o pracę i niewiele różniła się w porównaniu do poprzednich miesięcy.

Spowolnienie gospodarcze staje się jednak faktem i coraz więcej programistów ląduje na przysłowiowej “ławeczce”. W odpowiedzi na potrzeby branży portal No Fluff Jobs uruchomił bezpłatną usługę No Fluff Connect, która ma łączyć zespoły IT z pracodawcami.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Branże, które najbardziej ucierpiały z powodu epidemii Covid-19 to gastronomia, turystyka, hotelarstwo, usługi beauty, kulturalne i eventowe, transport, a także motoryzacja i automotive. Firmy z tych sektorów zmuszone zostały do zatrzymania lub ograniczenia działalności, a co za tym idzie do zmiany wcześniejszych planów, cięć kosztów i zwolnień pracowników. Niestety kryzys pociąga za sobą redukcję zatrudnienia. Wielu programistów z dnia na dzień straciło pracę, co widoczne jest w ogłoszeniach i postach publikowanych w mediach społecznościowych.

 

Zarobki w marcu lekko w górę

Na razie jednak - według danych No Fluff Jobs - nie widać kryzysu w zarobkach pracowników w IT. W marcu 2020 r. mediana widełek była nawet wyższa niż styczniu 2020 roku i wyniosła dla programistów na poziomie mid na umowach B2B 13 500 zł (wzrost o 8 proc.), dla seniorów - 16 250 zł (wzrost o 6 proc.), a dla ekspertów - 18 225 zł (wzrost o 1 proc.). Juniorzy na kontrakcie mogli liczyć na wynagrodzenie 6 500 zł, o 1 proc. wyższe niż w styczniu.

 

Kogo poszukują pracodawcy?

Według danych No Fluff Jobs są pracodawcy, którzy nadal intensywnie rekrutują. W marcu najbardziej aktywni na portalu nofluffjobs.com byli ci, którzy wytwarzają i utrzymują narzędzia online (21 proc.), w tym narzędzia do komunikacji i analityczne. Druga aktywna grupa to software house’y i firmy fintech tworzące oraz utrzymujące różnego rodzaju oprogramowanie online, w tym oprogramowanie e-commerce (łącznie 43 proc.). Mniej skłonni do rekrutowania byli pracodawcy związani z bankowością i finansami (8 proc.) oraz konsultingiem (5 proc). Z analizy ogłoszeń wynika, że gorsze czasy mogą nadejść dla juniorów w IT. Udział ofert kierowanych do osób początkujących w branży spadł z 12 proc. do 7 proc.

 

- Obserwujemy, co dzieje się na rynku i coraz częściej managerowie, team leaderzy i zaprzyjaźnione firmy z branży informują nas o wstrzymaniu lub utracie zakontraktowanych wcześniej projektów. Martwią się, bo tracą źródła przychodów, a jednocześnie nie chcą zwalniać ludzi. Oczywiście wiele firm nadal rekrutuje, bo wciąż mają “otwarte” projekty - jednak większość z nich z dnia na dzień podjęła decyzję o prowadzeniu wszystkich etapów procesów rekrutacyjnych online. Jako lider portali branżowych IT naszym nadrzędnym celem jest teraz zredukowanie liczby programistów bez pracy - mówi Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs.

 

W obliczu kryzysu portal postanowił w praktyczny sposób pomóc tym, którzy niecierpliwie szukają nowych zleceń, tak by szybko i w prosty sposób trafili do firm, które nadal szukają pracowników lub współpracowników. Tak w skrócie można opisać misję nowej usługi No Fluff Jobs - No Fluff Connect.

 

Dodatkowo, twórcy No Fluff Connect przekonują, że zatrudnienie do projektu od razu całego zespołu ma szereg benefitów i często oznacza redukcję kosztów rekrutacyjnych.

 

- Zespół IT “do wypożyczenia” najczęściej posiada już komplet dobrze dobranych i sprawdzonych w boju kompetencji i umiejętności, każdy też ma w zespole jasno przypisaną rolę. Członkowie zespołu wiedzą, kto jest mocny w jakiej technologii, a kto świetnie sprawdza się w roli lidera. Wszyscy też wiedzą, jaki jest poziom umiejętności kolegów z zespołu. Dla pracodawcy to szybka, pewna i tańsza rekrutacja, a dla pracowników szansa na pracę zamiast jej utraty - przekonuje Marta Steiner, Head of Product & Jobs, Marketing w No Fluff.

 

Już w pierwszych dniach funkcjonowania No Fluff Connect, z usługi skorzystało niemal 30 zespołów, a gotowość ich zatrudnienia zgłosiło kilkanaście znanych na rynku marek.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

RocketScience

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »